![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Vitae forma vocatur Fullator <lvolders@forget_it.telenet.be>, die Mon,
30 Jan 2006 11:21:05 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On 30 Jan 2006 10:40:55 GMT, Antoon Pardon <[email protected]> >wrote: > > >>> >>> Daarom dat ik blijf beweren dat atheïsme een geloof is. >> >>Atheïsme is niet de affirmatie van het *onbestaan* van een Opperwezen. >>Atheïsme is het ontbreken van de affirmatie van het "bestaan" van een >>Opperwezen. > >Exact. >Al bestaan er vele stromingen, net zoals in het katholicisme. Ik >reken mezelf tot de pragmatische atheïsten. Alleen al het feit dat men >ons wil recupereren door het epitheton "gelovig" op te kleven, vervult >me met afschuw. Dat begrijp ik wel, maar helaas is het zo... Kom op Fullator! Cheer up! Je overleeft het wel :-) > >'negatief geloof is ook geloof' jawadde! Door het feit dat het (on)bestaan van God niet te bewijzen is, kan enkel geloof met dit probleem omgaan: geloof in zijn bestaan of geloof in zijn onbestaan. erg, hee... -- Fusti users.online.be/icone/scn/scn.htm [ICQ 59448345] |