![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Stop aan verfransing van de Rand, of stop aan transfers? | |||
Stop aan de transfers. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Stop aan de verfransing van de Vlaamse Rand. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 52,17% |
Stop aan niets, dit zijn non-problemen (3 keer raden voor wie deze optie is ![]() |
![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elio Di Rupo zegt: "Vlaanderen mag één wens doen: geen transfers meer, of geen verfransing van de Rand meer."
Wat zou u kiezen? Aangezien ik zelf een Randbewoner ben, en dagelijks confrontaties heb met al dan niet doorgedreven verfransing, stem ik uiteraard op optie 2.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Optie 3 natuurlijk. Politici moeten voor de echte problemen van de mensen zorgen en niet over futiliteiten.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kies ook voor optie 2.
Taalimperialisme zit ingebakken in de Francofone cultuur, het zou haast een mirakel zijn moest dit kunnen worden gestopt. Het stopzetten van de huidige transfers hebben we daarentegen als Vlamingen zelf in de hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat het overgrote deel van die Franstaligen verwacht dat iedereen met hen Frans spreekt (zowel de overheid als de bakker om de hoek) Laatst gewijzigd door Xenon : 3 april 2006 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() nope, dat is hun goed recht. Wat wel zo'n voorbeeld is, is het eisen van een franstalig inschrijvingsbewijs op een gemeentehuis in een Nederlandstalige randgemeente zonder faciliteiten, en dan al roepend en tierend weglopen als blijkt dat aan die eis niet voldaan kan worden (en het straffe is, de loketbediende informeerde hem in vloeiend frans; ik heb ooit eens geprobeerd om op het gemeentehuis van Jette een bewonerskaart te krijgen, en als antwoord kreeg ik: "van zodra u het in het frans kunt vragen, krijgt u het). Straf eh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nationalisme en extremisme zitten ingebakken in de Vlaamse cultuur, het zou haast een mirakel zijn moesten die kunnen worden gestopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet waar. De meerderheid van die Franstaligen zich integreert. Maar ja, TAK, VVB en andere carnavalsorganisaties moeten wel een schijnexcuus vinden om hun hobby te kunnen uitoefenen : betogen tegen de Franstaligen . En ze hebben tot nu toe nog niets beters gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Nu, ik ben ook inwoner van de rand, en word ook dagelijks geconfronteerd met wat xenon schreef |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die optie staat er helaas niet bij !
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() jullie hebben daar toch een Marshsall-plan voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zelfs mijn Franstalige moeder krijgt het op haar heupen van de manier waarop de MEERDERHEID van de Franstaligen in de Rand zich gedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Stel je eens voor... dat jullie tegen Di Rupo zeggen dat de verfransing moet stoppen én dat jullie eens willen meebeslissen over de besteding van die transfers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Optie 3. lost zich op omdat we dat zelf in de hand hebben. Politici moeten inderdaad voor de echte problemen van de mensen zorgen en niet over futiliteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Btw, bedoel je dit met 'slecht reageren': Geweld gebruiken. Als u niet met woorden begrijpt dat onze taal het Frans is, moeten we misschien zo reageren zodat u het begrijpt. Ik zou het spijtig vinden dat we geweld zouden moeten gebruiken. U ook? Geen probleem : geen geweld maar u accepteert dat onze taal het Frans is en dat we het spreken waar en wanneer we willen. |
|
![]() |
![]() |