![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Merkwaardig toch hoe de unitaristische belgicisten plots allemaal veranderen in separatisten en spreken over bezettingen en overheersingen door de Nederlanders als men een hereniging van de Lage Landen bepleit. Blijkbaar is Belgisch separatisme "goed" en Vlaams separatisme "fout".
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgisch separatisme gebeurde 173 jaar geleden, Vlaams separatisme zal nooit gebeuren. Punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U antwoordt niet op de vraag. Waarom had het zuiden 173 jaar geleden wel het recht om zich af te scheiden van het noorden -wat overigens in den beginne niet eens de bedoeling was- en waren de orangisten 'fout', terwijl nu zelfs de gematigde vlaamsgezinden -(con)federalisten e.a.- des duivels zijn en de BUB'ers de redders des vaderlands? Ik kan misschien niet zo slim zijn als u (nou ja), maar ik zie echt geen verschil... of u moet toegeven dat er geen objectieve redenen zijn om het zootje hier ondanks alles bijeen te houden.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Een Vl. republiek voor 10% verzuurden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() België is de realiteit op dit moment. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik ooit gezegd dat de Belgische afscheiding toen een goede zaak was? Ik weet alleen dat we nu 173 jaar verder, en dat geen mens om hereniging vraagt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allez, wijsneus, toont gij dan maar eens aan met een opiniepeiling dat er meer dan 50 procent tégen België is ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
|
![]() Citaat:
Nu jij 8)
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dan ook voor een Unitair België met decentralisatie naar de negen provincies! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() zucht
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Zucht zucht!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en glazen bollen.. vlaanderen onafhankelijk en tis in de sjakos.. ja banaan ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="Trolvoor ijzersterke argumenten gesproken.
en glazen bollen.. vlaanderen onafhankelijk en tis in de sjakos.. ja banaan ![]() Misschien kunt u eens de post van Patriot op het vorige blad terug lezen, dan begrijpt u waarom ik zucht zucht zeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |