Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2013, 07:24   #1
demonen
Banneling

Standaard Islam primeert op volksgezondheid

In het Verenigd Koninkrijk is het nu voor islamitische medici toegestaan om zich deels te onttrekken aan de gezondheidsvoorschriften. Vrouwelijke artsen en operatieassistentes hoeven hun onderarmen niet meer onbedekt te laten.

Die onbedektheid moet het mogelijk maken om alle potentiële ziektekiemen weg te wassen alvorens deel te nemen aan een operatie. Tegelijkertijd is lichamelijke onbedektheid strijdig met bepaalde islamitische voorschriften. Een rechter heeft nu bepaald dat die islamitische voorschriften in dezen zwaarder wegen.

De rechter maakte ook een uitzondering voor sikhs. Normaal gesproken is het opererende medewerkers verboden om sieraden te dragen, maar sikhs mogen dit nu wel, onder voorwaarde dat hun armbanden de werkzaamheden niet belemmeren.

Deze uitzonderingen voor bepaalde religieuze groepen zijn mogelijk gemaakt door een recente uitspraak van een Engelse rechter. Een aantal moslima’s had bezwaar gemaakt tegen het feit dat zij hun onderarmen dienden te ontbloten in de operatiekamer.

De regels die het ontbloten en wassen van de onderarmen voorschrijven zijn opgesteld om het aantal besmettingen met ziekenhuisbacteriën te verminderen. De herziene richtlijnen werden vorige week gepubliceerd.

Het is de islamitische medewerksters toegestaan om hun onderarmse kleding met plastic te bedekken om op die manier alsnog het risico op besmetting te verminderen. Volgens kritische medici is dit echter een compromis ten nadele van de gezondheid van de patiënt.

Ik hoop echt dat deze onzin nooit wordt toegepast in dit land.
Dit is komplete waanzin!
Wat te denken dat de hartchirurg moslim is en tijdens een openhartoperatie stopt om te gaan bidden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 07:51   #2
BonBon
Banneling

Standaard

Wetgeving gebaseerd op je godsdienst, daar gaan we dus naartoe. Mijn grapje om moslims te verbieden op stranden is nog niet zo vergezocht.

Als Islamisten mogen kiezen voor Islamitisch personeel die voldoet aan Islamitische regels, dan mogen wij toch kiezen voor niet-islamitisch personeel wegens hygiene of voorkeur. Ja toch?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 07:53   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Een bronnetje misschien? Zodat wij de redenen kennen waarom die rechter (welke?) deze beslissing heeft genomen?
Oud 29 april 2013, 08:29   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een bronnetje misschien? Zodat wij de redenen kennen waarom die rechter (welke?) deze beslissing heeft genomen?
Dat is voor sommigen echt teveel gevraagd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 08:31   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wetgeving gebaseerd op je godsdienst, daar gaan we dus naartoe. Mijn grapje om moslims te verbieden op stranden is nog niet zo vergezocht.

Als Islamisten mogen kiezen voor Islamitisch personeel die voldoet aan Islamitische regels, dan mogen wij toch kiezen voor niet-islamitisch personeel wegens hygiene of voorkeur. Ja toch?
ik hoop het, maar betwijfel dit ten stelligste.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 08:32   #6
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dit gevonden uit 2008, blijkbaar heeft de uitspraak hierop betrekking.

"Superbug threat, Muslims refuse hygiene rules"
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...-forearms.html

"vrouwelijke studenten weigeren voorarmen te ontbloten als hygienische maatregel"
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...ene-rules.html
Oud 29 april 2013, 08:33   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/59695...ezondheid.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 08:46   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dan maar zelf gaan zoeken (), en ben uiteindelijk waarschijnlijk gevallen op een meer "authentieke" bron, met echte informatie.

http://www.telegraph.co.uk/health/he...iene-rule.html

Ieder zijn ding, maar ten eerste dateert die info al van 3 jaar geleden, ten tweede komt er geen rechter aan te pas... Ten derde, wat doet dit in Binnenland?

Bon, ten gronde: de centrale vraag is of het alternatief voldoende garanties geeft inzake volksgezondheid. Indien neen is er inderdaad een meer dan serieus probleem... En zouden mensen zeker en vast moet weigeren verzorgd te worden door artsen en verpleegsters die dit alternatief gebruiken.

Indien ja, is er eigenlijk geen probleem, behalve misschien de verhoogde kostprijs...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 april 2013 om 08:47.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 08:47   #9
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron : The Telegraph

Laatst gewijzigd door demonen : 29 april 2013 om 08:50.
Oud 29 april 2013, 08:55   #10
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben dan maar zelf gaan zoeken (), en ben uiteindelijk waarschijnlijk gevallen op een meer "authentieke" bron, met echte informatie.

Ieder zijn ding, maar ten eerste dateert die info al van 3 jaar geleden, ten tweede komt er geen rechter aan te pas... Ten derde, wat doet dit in Binnenland?

Bon, ten gronde: de centrale vraag is of het alternatief voldoende garanties geeft inzake volksgezondheid. Indien neen is er inderdaad een meer dan serieus probleem... En zouden mensen zeker en vast moet weigeren verzorgd te worden door artsen en verpleegsters die dit alternatief gebruiken.

Indien ja, is er eigenlijk geen probleem, behalve misschien de verhoogde kostprijs...
Het is europa, dus als het in Engeland kan dan gaan we het hier ook wel zien, her en der uitzonderingen op de wetgeving speciaal voor moslims, zelf betreft noodzakelijke hygiene om de ziekenhuisbacterie (superbugs) buiten te houden. Handen moeten ontsmet worden tot-en-met de volledige onderarm, 2010 toegelaten dus het zal nog steeds wel zo zijn, dus relevant.

Het ware allemaal niet zo erg als je dan Islamitisch personeel kunt weigeren maar dat zit er natuurlijk niet in, we krijgen ze in de strot geduwd.

Iedereen gelijk, maar de ene blijkbaar wat meer gelijk dan de andere. Waar hebben we dat nog gehoord? Juist, bij de PVDA en andere linkse rakkers, bende verraders.

Laatst gewijzigd door BonBon : 29 april 2013 om 08:59.
Oud 29 april 2013, 09:08   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een moslim welliicht ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:13   #12
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een moslim welliicht ?
Maar nee, gewoon weer ene die politiek correct wil zijn.

Zelfs in Engeland gaan er niet veel moslim rechters zijn, daarvoor hebben ze teveel inteelt bij hun Pakistaanse moslim inwoners.

Dit is ook geen moslim rechter
"Top rechter zegt dat de Sharia mag gebruikt worden om onderlinge twisten tussen moslims op te lossen"
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...UKs-judge.html

Laatst gewijzigd door BonBon : 29 april 2013 om 09:14.
Oud 29 april 2013, 09:35   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee, gewoon weer ene die politiek correct wil zijn.

Zelfs in Engeland gaan er niet veel moslim rechters zijn, daarvoor hebben ze teveel inteelt bij hun Pakistaanse moslim inwoners.

Dit is ook geen moslim rechter
"Top rechter zegt dat de Sharia mag gebruikt worden om onderlinge twisten tussen moslims op te lossen"
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...UKs-judge.html
Dat kan ik begrijpen.
Onderlinge geschillen in de katholieke kerk worden ook binnen de kerk uitgevochten.
Zolang het geloofszaken betreft heb ik er geen enkel probleem mee.
Zodra het voor een rechtbank komt moeten de burgerlijke wetten gelden.
Oud 29 april 2013, 09:39   #14
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Ik word daar kotsmisselijk van.

Demonen ipv alle schuld bij de ambtenaren wat betreft het bankroet van dit land, kan je beter eens berekenen wat al dat migrantenprofitariaat aan de belastingbetaler kost? Wij zijn het OCMW van de hele wereld geworden
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:47   #15
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Deze onzin gaat heel ver in Engeland. Een goede vriend van mij in Engeland, die zijn moeder had haar enkel omgeslagen en enorme pijn. Hiermee ging ze naar de huisarts die toevallig en Sikh was, andere keuze had de arme vrouw niet want in Engeland ga je blijkbaar niet naar de arts die je zelf wil. Ze komt binnen bij de betreffende arts, die vraagt wat er scheelt, dame legt het uit, dokter blijft mooi achter zijn bureau zitten en schrijft pilletjes en een zalfje voor. De vrouw is verontwaardigd en vraagt of de dokter misschien haar voet eens kan bekijken om te zien of er iets gebroken is, zijn antwoord hierop, ik ben een Sikh en ik mag voeten niet aanraken want voeten zijn onrein. Volgende patient aub. Zo ver is het daar al gekomen. En ik vrees dat onze linkiewinkie en traditio charlatans hier ook wel zulllen volgen in dergelijke onzin. Maar ja, het volk heeft de leiders die het verkiest, in Belgie al zeker.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 10:01   #16
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan ik begrijpen.
Onderlinge geschillen in de katholieke kerk worden ook binnen de kerk uitgevochten.
Zolang het geloofszaken betreft heb ik er geen enkel probleem mee.
Zodra het voor een rechtbank komt moeten de burgerlijke wetten gelden.
Het betreft natuurlijk meer dan alleen maar geloofszaken, het zijn vooral echtscheidingen, boedelverdeling, erfenissen, opvoeding, enz.

Je kunt het zien als een 'onderlinge overeenkomst' maar de vraag is hoe vrijwillig dat is en hoe bindend. Het is zoals de hoofddoek, op school wordt het veelal verplicht door oudere leerlingen dus moeten ze het wel verbieden, of dat er nu vrijwillige draagsters tussen zitten of niet.
Oud 29 april 2013, 10:08   #17
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Demonen ipv alle schuld bij de ambtenaren wat betreft het bankroet van dit land, kan je beter eens berekenen wat al dat migrantenprofitariaat aan de belastingbetaler kost? Wij zijn het OCMW van de hele wereld geworden
Ik leg geen schuld bij ambtenaren maar vind de gemiddeld dubbele pensioenen + perikwatie voor statutairen crapuleus.
Arbeiders en bediendes betalen, doordat ze een ONTERECHT zeer laag pensioen krijgen, Ubermenschen hun dik pensioen.
De eerste kategorie leeft veelal in (extreme) armoede (hoog zelfmoord% in deze groep) en de anderen resideren in bijvoorbeeld Calpé ZONDER DAAR OOIT TOE BIJGEDRAGEN TE HEBBEN.
En moslims, Christenen, ... laten mij koud. Het gaat mij over het politiek korrekte denken.
Beide aangehaalde zaken zijn voor mij crapuleus.

Laatst gewijzigd door demonen : 29 april 2013 om 10:09.
Oud 29 april 2013, 10:56   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het betreft natuurlijk meer dan alleen maar geloofszaken, het zijn vooral echtscheidingen, boedelverdeling, erfenissen, opvoeding, enz.

Je kunt het zien als een 'onderlinge overeenkomst' maar de vraag is hoe vrijwillig dat is en hoe bindend. Het is zoals de hoofddoek, op school wordt het veelal verplicht door oudere leerlingen dus moeten ze het wel verbieden, of dat er nu vrijwillige draagsters tussen zitten of niet.
Dat is voor mij het sleutelwoord.
Ik voel mij niet geroepen mij met 'onderlinge overeenkomsten' te bemoeien, zelfs als ik die niet goedkeur. Pas als iemand een klacht neerlegt wordt het een zaak voor de rechtbank.
Oud 29 april 2013, 11:11   #19
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is voor mij het sleutelwoord.
Ik voel mij niet geroepen mij met 'onderlinge overeenkomsten' te bemoeien, zelfs als ik die niet goedkeur. Pas als iemand een klacht neerlegt wordt het een zaak voor de rechtbank.
Het wordt wel een probleem als 'cultuur' aanvaard wordt als verantwoording voor dwang, bv dwang om een sluier te dragen, dwang om de sharia wetgeving te volgen. Of het geval van een zwart meisje in m'n familie, haar vagina mag niet medisch hersteld worden omdat haar ouders dit niet willen. Cultuur als excuus, dat moet stoppen en daar valt de Sharia wetgeving en sluier ook onder.
Oud 29 april 2013, 11:25   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt wel een probleem als 'cultuur' aanvaard wordt als verantwoording voor dwang, bv dwang om een sluier te dragen, dwang om de sharia wetgeving te volgen. Of het geval van een zwart meisje in m'n familie, haar vagina mag niet medisch hersteld worden omdat haar ouders dit niet willen. Cultuur als excuus, dat moet stoppen en daar valt de Sharia wetgeving en sluier ook onder.
Dat is inderdaad een probleem.
In sommige gevallen kan daar tegenin gegaan worden.
We hebben zoiets als “niet verlenen van hulp aan mensen in nood” in onze wet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be