![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wie weet eigenlijk wat de term racisme écht betekent?
Is het "racisme" als ik, als brave huisvader, weiger om iedereen zomaar permanent in MIJN huis toe te laten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Racisme is als je een kleurling zijn zin niet geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.)) 1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling Mensen dus ongelijk behandelen op grond van een ras. (Wat oneerlijk is.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boppa47 : 19 april 2006 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat wordt ons immers bijna dagelijks door de strot geduwd door bepaalde politici en andere clubjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In België wordt door de politici racisme met opzet verkeerd gedefinieerd:
zo is het hekelen van een bepaalde godsdienst omwille van haar onhebbelijke eigenschappen een racistische daad. Dit is in strijd met de definitie van wat racisme is! Je hoeft namelijk geen arabier te zijn om moslim te zijn, een bleke autochtone Belg kan evengoed moslim geworden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() racisme is-dacht ik -geloven dat een ras biologisch min-of meerderwaardig is als een ander.Bvb.als ge denkt dat arabieren niet helemaal menselijk zijn, maar Belgen , of andere blanken,op de hoogste trap van de menselijke evolutie staan, dan ben je eigenlijk racist.
Maar als je de vreemdelingen het land uit wil omdat ze alles stelen wat niet te heet of te zwaar is, en ons sociaal stelsel onder hun aantal zal bezwijken als je ze hier nog langer laat zitten, DAT heeft niets met racisme te maken...dat is enkel overlevingsinstinct.... |
![]() |
![]() |