Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 20:58   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard Ingrid Pira is geen kutwijf

Neen in deze post gaan we geen uitspraken doen als "Ingrid Pira is een kutwijf" of "ze moesten dat mens op de sporen van de tram vastbinden".

Dat gaan we allemaal niet zeggen. We gaan ook niet zeggen "dat de heraanleg van de Antwerpsesteenweg op geen kloten trekt". Zulke praat gaan we hier niet bezigen. We gaan ook niet zeggen dat "als je van de grens van Edegem naar die van Berchem gaat je een uur ouder geworden bent". Cynisme is ons vreemd. We gaan ook niet zeggen dat als je de zijstraten tracht te nemen je groen wordt van ergernis, door drempels, plateau's, bloemenbakken, zone 30's, asverspringingen, wegversmallingen, tweewegsbanen die door gele paaltjes tot wandelzone zijn herleid. Dat gaan we niet zeggen. We willen niet verzuurd doen.

Maar als ik voor die ene keer dat ik nog eens door een vergetelheid in Mortsel terechtkom en dan de grens ervan bereik, dan gaat mijn gaspedaal zoooooo ver naar beneden dat elke groene op dat moment best meer dan 500 meter uit mijn buurt blijft.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 21:05   #2
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Is er in elk geval veel fraaier op geworden
Oud 11 april 2006, 22:44   #3
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik begrijp je hoor. Mechelen is ook goed bezig met overbodige snelheidsbeperkende objecten op onze wegen te planten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:22   #4
eno2
Banneling

Standaard

Profiteer ervan zolang die klimaat- en mensvernietigend thermische oliemotor nog toegelaten is in de openbare ruimtes en zolang die klotige kutchauffeurs min of meer ongestraft verhoogde vervuiling mogen veroorzaken en de waanzinnige idioot uithangen door overdreven snelheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 19:56   #5
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Is er in elk geval veel fraaier op geworden
Het is precies of er een opstand geweest zoals is Palestina ... allemaal losse stenen ...dus ogen opendoen als je er staat te wachten zou ik zeggen .

En sigarettenpeuken dat er liggen...een schande.
En als er een grote vrachtwagen door moet zit het strop ...zoals deze morgen +/-10 rust extra ...als zat dicht om 05u30 van mortsel richting stad.

Gewoon een schandaal ...de tram moest onder de grond.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 20:21   #6
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Ingrid Pira is geen kutwijf
Anderzijds is dit wel een kutthread

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 20:27   #7
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Het is precies of er een opstand geweest zoals is Palestina ... allemaal losse stenen ...dus ogen opendoen als je er staat te wachten zou ik zeggen .

En als er een grote vrachtwagen door moet zit het strop ...zoals deze morgen +/-10 rust extra ...als zat dicht om 05u30 van mortsel richting stad.

Dat valt nog mee... Ik dacht dat Ingrid Pira onder de grond moest...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 08:25   #8
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het centrum van een (nieuwe) stad is dan ook geen vrachtbaan. (btw alle -of toch de meeste- winkels kunnen bevoorraad worden via de achterliggende straten)
Oud 13 april 2006, 08:45   #9
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik weet ni wie da is, maar durf wedden dat et inderdaad een kutwijf is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 16:01   #10
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het centrum van een (nieuwe) stad is dan ook geen vrachtbaan. (btw alle -of toch de meeste- winkels kunnen bevoorraad worden via de achterliggende straten)
Al eens gezien welke vrachtwagens en vanwaar ze komen en naar waar ze rijden ...droom rustig verder....alleen doe het niet in Mortsel want het stinkt er erg.
Zijn de winkeliers tevreden...hoeveel klanten hebben ze verloren...wie wil er nog in Mortsel shoppen ik niet en ik ben niet alleen.
Wacht maar af de volgende verkiezing ...de bevolking zal wel wraak nemen op dan schepsel en haar partij.
Oud 13 april 2006, 16:03   #11
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Wat gaan ze doen bij de eerstvolgende ramp in Mortsel de brandweer op de tramsporen zetten want het is kompleet onbereikbaar
Oud 16 april 2006, 10:13   #12
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Terloops de werken waren toch gedaan....daarom dat ze voor de zoveelste keer aan de sporen bezig zijn .
Dat ze hekken aan het plaatsen zijn tussen tramvak een autovak (moeten ze toch weeral een hoop opbreken zeker)

Nog meer onbereikbaar bij zwaarongeval of brand...daar hebben ze goede verkeersdeskundigen.

Bij zware brand/ongeluk gaan ze daar wat meemaken....kompleet onbereikbaar voor hulpdiensten.

Er moet maar eens iets voorvallen met een tram en een tankwagen...hoe gaan ze er geraken.....want het verkeer kan niet meer weg.

Laatst gewijzigd door chris k : 16 april 2006 om 10:13.
Oud 16 april 2006, 16:03   #13
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
De weg van Antwerpen naar Lier gaat door Mortsel. Naast de E19 is de weg door Mortsel de enige verbinding tussen Antwerpen en Mechelen. Dan worden die assen ook nog eens gekruist door de militaire baan die helemaal rond Antwerpen loopt en een alternatief is voor de ring.

Maar blijkbaar denken de groentjes dat belangrijke doorgangswegen moeten omgevormd worden tot voetgangerszones.

Laatst gewijzigd door Darwin : 16 april 2006 om 16:08.
Oud 16 april 2006, 16:05   #14
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Terloops de werken waren toch gedaan....daarom dat ze voor de zoveelste keer aan de sporen bezig zijn .
Dat ze hekken aan het plaatsen zijn tussen tramvak een autovak (moeten ze toch weeral een hoop opbreken zeker)

Nog meer onbereikbaar bij zwaarongeval of brand...daar hebben ze goede verkeersdeskundigen.

Bij zware brand/ongeluk gaan ze daar wat meemaken....kompleet onbereikbaar voor hulpdiensten.

Er moet maar eens iets voorvallen met een tram en een tankwagen...hoe gaan ze er geraken.....want het verkeer kan niet meer weg.
Waarvoor dienen die dingen overigens, die hekken?
Oud 16 april 2006, 16:37   #15
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Is er iemand die gij WEL nog een kutwijf vind?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 20:39   #16
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarvoor dienen die dingen overigens, die hekken?
Ga er eens aanschuiven zou ik zeggen.

Om de trambaan af te scheiden ....de voetgangers lopen zoals kiekens (groenen meestal) over de rijweg.

En de verkeersborden/verkeerslichten /voetgangerspalen (met stom lampje bovenaan) liggen ook gedurig plat....omdat de vrachtwagens er niet normaal doorkunnen...smalle en te korte bochten.

neem wel een stofmasker mee en zet het op want door Mortsel gaan kan je gezondheid schaden of rij er met de wagen door als deze een pollenfilter heeft
Oud 16 april 2006, 20:42   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik weet ni wie da is, maar durf wedden dat et inderdaad een kutwijf is.
Oei... het is nochtans een linkse groene. foutje ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 21:41   #18
Metropolis
Vreemdeling

Standaard

Ik heb als pendelaar toch nog niet al te veel hinder ondervonden van de werken, integendeel. Maar ik reis dan ook met de tram. De werken zijn inderdaad niet echt goed uitgevoerd, er liggen nog veel losse stenen en de trambaan is niet je dat. Het algemeen plan vind ik echter goed, en was in essentie bepaald door het mobiliteitsplan Antwerpen en niet door de gemeente.
Metropolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 09:35   #19
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metropolis Bekijk bericht
Ik heb als pendelaar toch nog niet al te veel hinder ondervonden van de werken, integendeel. Maar ik reis dan ook met de tram. De werken zijn inderdaad niet echt goed uitgevoerd, er liggen nog veel losse stenen en de trambaan is niet je dat. Het algemeen plan vind ik echter goed, en was in essentie bepaald door het mobiliteitsplan Antwerpen en niet door de gemeente.
Rijd eens met de auto of de vrachtwagen van Antwerpen naar Lier of omgekeerd. Rij met de auto of met de vrachtwagen eens van Hoboken naar Wommelgem of omgekeerd.

Je houdt het gewoon niet voor mogelijk wat ze daar hebben uitgevonden. Net alsof je door een voetgangerszone moet.

Welke zijn trouwens de alternatieven als ik vanuit Hove naar Antwerpen wil, behalve via de Oude God. Heeft er iemand een omleidingsplan om niet in de backyard van Ingrid Pira te moeten komen?
Oud 17 april 2006, 09:42   #20
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Rijd eens met de auto of de vrachtwagen van Antwerpen naar Lier of omgekeerd. Rij met de auto of met de vrachtwagen eens van Hoboken naar Wommelgem of omgekeerd.

Je houdt het gewoon niet voor mogelijk wat ze daar hebben uitgevonden. Net alsof je door een voetgangerszone moet.

Welke zijn trouwens de alternatieven als ik vanuit Hove naar Antwerpen wil, behalve via de Oude God. Heeft er iemand een omleidingsplan om niet in de backyard van Ingrid Pira te moeten komen?
Edegem-Wilrijk-Antwerpen ... of via Prins Boudewijnlaan over Berchem?
andere route: Via Boechout-Borsbeek-Antwerpen

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 17 april 2006 om 09:45.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be