![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) is van alle politici het vaakst op de VRT te zien. Dat blijkt uit een parlementaire vraag van Bart Caron (sp.a). De cijfers gelden voor de periode van 1 september 2005 tot 28 februari 2006. Het gaat enkel om optredens in amusementsprogramma's. Van nieuwsprogramma's worden geen cijfers vrijgegeven om zo de redactionele onafhankelijkheid van de nieuwsdienst te benadrukken.
Leterme is met acht televisie-optredens het vaakst te zien op de buis. Hij wordt gevolgd door Jean-Luc Dehaene, die zes maal te zien was. De derde plaats is voor Bert Anciaux (Spirit) met vijf optredens. Sp.a'ers Patrick Janssens en Johan Vande Lanotte volgen met vier verschijningen. De eerste liberalen, Bart Somers en Herman De Croo, moeten het doen met elk drie optredens. Opvallende vaststelling: het kartel CD&V-NV-A was 34 keer op de VRT-buis te zien. Daarmee zijn ze het kartel dat het vaakst zijn opwachting maakt op de openbare omroep. Sp.a-Spirit en VLD zijn beduidend minder populair. Sp.a-spirit is goed voor 25 verschijningen, de VLD moet het doen met slechts 23. Groen! en Vlaams Belang bengelen helemaal achteraan. Beide partijen kwamen op de VRT-televisie slechts tweemaal aan de bak. Voor Vlaams Belang mocht Gerolf Annemans tweemaal zijn zeg doen in een Canvas-programma. Auteur: De Tijd Medium: De Tijd Cijfers spreken voor zich... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, de dingen die Leterme zegt zijn dan ook stukken interessanter dan de voorspelbare kritieken van het VB en consoorten. Been there, done that!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de teentjes getrapt omdat niet iedereen met open mond luistert naar Dewinter en co?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins minder dan Dewinter en co.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is al langer geweten dat de VRT op dat punt niet deugt.
Ik herrinner mij de dagelijkse onophoudelijke verschijningen van Geert Bourgeois, terwijl die man en zijn partij niet eens de verkiezingsdrempel van 5 % haalde. Terwijl politiekers van de veel grotere partij Vlaams Blok/Belang voor wie de VRT-medewerkers geen sympathie hebben nauwelijks aan het woord komen. @ Kim : je zal dus ook consistent blijven en die lange gesprekken met Geert Bourgeois dus ook interessant en onvoorspelbaar vinden. Laatst gewijzigd door Antoon : 3 mei 2006 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geert Bourgeois is de meest saaie man die ik ooit gezien heb. Zijn uitlatingen boeien me langs geen kanten en ik zap dus ook gewoon weg. Het is niet omdat N-Va als een schoothondje achter CD&V aanhuppelt om toch maar zeker te zijn van een zitje, dat we deze splinterpartij moeten beschouwen als een verlengstuk van de CD&V. Dat zullen ze nooit zijn want daarvoor missen ze nog wel het nodige.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 3 mei 2006 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even samenvatten: Jouw reactie op het feit dat Yves Leterme veel op de VRT wordt uitgenodigd en Filip Dewinter nagenoeg nooit : Citaat:
Met andere woorden : je moet hem ook interessant en onvoorspelbaar vinden. Of anders was je weer eens aan het lullen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, speel maar lekker verder jullie slachtofferrol uit... ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 3 mei 2006 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang de oplossing voor die "voorspelbare kritieken" gemakshalve zoveel mogelijk onder de mat worden geveegd of aangepakt met maatregelen die er geen zijn, staat er het VB nog een mooie toekomst te wachten. Je zou het bijna "democratie" kunnen noemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eigenlijk gaat het nog een stap verder. En wordt de vraag. Moet den vrt (volledig met belastingsgeld betaald...) partijen die het land willen doen barsten, demoniseren ? Laatst gewijzigd door Bob : 3 mei 2006 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
prutsers van kleine partijtjes komen er tien keer meer op tv met een uitzondering van Vivantvoorzitter Duchatelet. Natuurlijk heb ik het hier over Spirit en Groen... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij koos voor het postje in de "Vlaemsche Gemienschap" en liet de Vlamingen in de Vlaamse Rand in de steek als een boer uit Laffegem ![]() De Vlaamse Rand is ver van zijn bed... ergens in de "flutte". Ik vind het erg voor mensen van NVA zoals de man uit de streek Mark Demesmaeker, die verweest achterbleven. Met alle respect voor Mark.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ik denk dat ik het afgelopen jaar meer vbers heb gezien op tv dan ooit tevoren.
ook bij p&d, morgen beter, zevende dag etc. en ze zeggen toch altijd krek hetzelfde. als je ze één keer hebt gehoord, valt er daarna eigenlijk niks nieuws meer te horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liever een vrhfstdt die zegt alles?
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() u hoeft niet te denken, uw partij doet dat wel voor u
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|