![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Vlaamse leeuw door het Vals Behang(en aanverwanten) een aangebrand en controver | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 22,73% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
51 | 77,27% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Is de Vlaamse leeuw door het Vals Behang(en aanverwanten) een aangebrand en controverieel symbool geworden waarmee u zich liever niet associeert?
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De peiling zal wel hetzelfde aantonen als die andere zeker. De stemgerechtigden zijn dezelfde.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak een onderscheid tussen de Vlaamse leeuw met rode klauwen en de Vlaamse leeuw met zwarte klauwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() ik nie, beiden doen mij teveel aan het VB denken. Dus met geen van beiden wil ik iets te maken hebben
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is uw probleem. Er schijnen weinig anderen last mee te hebben.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Het is gewoon de nationale vlag van Vlaanderen...
Of ie nu een louter gele vlag zou geweest zijn of een regenboogvlag, maakt niet uit. Het heeft evenveel waarde als de nationale vlag van België of Duitsland, of Friesland, of Schotland, of..... Er iets anders achter zoeken getuigt wellicht van vooroordelen.... Jongens, blijf gewoon objectief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier thuis nog een T-shirt van Levi's liggen met de letters 'USA' op. Als ik uw redenering doortrek, mag ik dat dus niet meer dragen, want dat maakt mij een aanhanger van de Bush-doctrine?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik associeer me niet met de zwarte leeuw omdat ik Belgicist ben, niet omdat dat een extreem-rechts symbool zou zijn. Quod non. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De stelling dat men zich van de Vlaamse Leeuw zou moeten distanciëren omwille van het Vlaams Belang is al even dwaas als de stelling dat men zich van de Islam moet distanciëren omwille van de moslimterroristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() De heraldische leeuw is in ieder geval een Middeleeuws symbool, hij komt terug in de wapenschilden van bijna alle belgische provincies en bevendien ook in diverse nederlandse wapenschilden, duitse, zelfs de franse gendarmerie van het dept. Nord draagt een geel schildje met een zart leeuwtje...
Wales en Schotland kennen ook heraldische symbolen (de schotse leeuw lijkt overigens nogal erg op at we in de lage landen kennen) Dat een politieke partij "nationale symbolen" usurpeert is misschien wat ongebruikelijk.. maar het stemt wel met de ideologie overeen (één volk, één staat, één leider) Hun ideaal is dat iedere Vlaming een Vlaams Belanger is of anders is het een volksverrader...
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Ik denk niet dat het FN organisaties opzet die het zicht tijdens wielerwedstrijden "verkloot"....
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Overigens laat ik uw appreciatie van dat vlaggenvertoon bij sportmanifestaties volledig voor uw rekening. Mij stoort het niet dat mensen met een Vlaamse vlag zwaaien. Zo bekrompen en onverdraagzaam ben ik niet. Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 22 april 2006 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Bij mijn weten doet géén enkele poltieke partij, of organisaties door hen opgezet, dit met een Vlaamse Leeuw-vlag tijdens wielerwedstrijden.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() wat wil je, het veebee heeft het tot haar partijsymbool gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() So what.
BUB en Bplus gebruiken ook duidelijk belgische symbolen in hun embleem. So what... Je wil alleen zien wat je bevalt, niet wat er is.