![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand die mogelijkheid al eens ingeschat?
GROEN! haalt zeker wel weer zetels. Samen met paars-groen Wallonië is dat federaal wederom haalbaar me dunkt. SPa zal zeker overeind blijven.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 mei 2006 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vrees dat de vld te grote klappen gaat krijgen en dat ofwel CD&V ofwel het VB-VlOTT het grootste kartel zal zijn en zodoende de formateur zal mogen aanduiden.
Rooms-rood-groen is dan mss een mogelijkheid? alles hangt dan af van het resultaat van CDH in Wallonië. en mss is het VB dermate groot dat een regenboogcoalitie de enigste mogelijkheid blijft. kortom: afwachten tot er gestemd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik vrees een tripartite. Hoop echter dat Verhofstadt nu definitief z'n valiezen pakt en een enkeltje Toscane neemt.
De mot zit in paars... En wie heeft er nog zin om met groen voort te kleuteren? Het is nog zéér de vraag of zij enig verschil kunnen maken met één of twee zitjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laten we eens uitgaan van een droomscenario : VLD 15 procent en SPA 15 procent = 30 % vlaamse zetels CD&V/nva 33% en VB 33% en groen! 4% groen onder de kiesdrempel en oppositie erg groot Dan nog is het niet goed, immers : Wallonië : PS + MR = 80 % waalse zetels Dat = federaal 55 % van de zetels voor paars Zelfs ALS de VLD en de SPA erg laag scoren (wat we hopen) zal de Waalse kant het wel bijeenhouden (eventueel aangevuld met ecolo en/of FDF) Dus de VLD en SPA die niet naar de oppositie willen en uitverkoop houden om mee te mogen regeren => Vlaanderen = screwed
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Regeringsvorming belooft wat.
De hete adem van het VB zal nog heter worden, medunkt. CDV heeft al verklaard dat hun strategie wordt bepaald door het VB succes.(E. Van Rompay) "Voor Vorst en Waal" zal niet blijven pakken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Groen! zal verder de doodsstrijd vechten met aan de ene kant de kiesdrempel en aan de andere kant de pogingen van sp-a om haar op te slokken. Zij hebben in hun beleidsperiodes ook al veel te veel steken laten vallen. Laten we hen 7% geven (wat ik al onwaarschijnlijk veel acht) SP-a zal afhankelijk van de mate waarin de partij groen! kan opslorpen en migrantenstemmen kan binnenhalen misschien een beetje kunnen stijgen, maar meer dan 20% is uitgesloten. VLD tenslotte zal blij mogen zijn met 15%. Als Dedecker er het roer overneemt zonder al te veel kleerscheuren kan de partij wel terug groeien denk ik. (Maar Dedecker zal dan ook nooit een paarse regering willen vormen). Als ze met 3 samen aan 40% geraken mogen ze tevreden zijn denk ik. VB stemmers terugwinnen lukt toch niet meer. Enkel Dedecker zou dat nog kunnen denk ik, al de anderen zijn te zwaar aangebrand imo in hun nimmer aflatende ijver om VB kiezers te minachten, beledigen, culpabiliseren en indien nodig: te vervolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Theoretisch is dat mogelijk, maar in de praktijk betekent dat het einde van België. Als de tsjeven het gevoel hebben van 'rechtmatige' postjes beroofd te worden zie ik ze in staat om samen met het VB de onafhankelijkheid uit te roepen. De tsjeven zijn er 100% zeker bij, ongeacht de uitslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() hoe de Vlamingen ook stemmen, in dit apeland zal het altijd de PS zijn die de regeringsvorming zal bepalen...
of het zou moeten zijn dat het Vb een absolute meerderheid haalt. En daarvoor zou in 2007 Di Rupo de eerste minister moeten worden... mijn wensdroom.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat om federale verkiezingen. Een minderheidsregering gesteund door het VB kan realistisch enkel in Vlaanderen (en dan nog enkel op conditie dat het erom gaat de splitsing van belgië te regelen, of dat die al gebeurd is). Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 mei 2006 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() ik zou da niet uitsluiten hoor, signalen bij o.a de cd&v wijzen erop dat een waalse premier tot de mogelijkheden behoort
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President