Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2006, 21:43   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Holebis gaan te ver

Citaat:
"Homovriendelijk beleid in gemeenten"
za 27/05/06 - In Brussel zijn 17.000 homo's en lesbiennes door de straten getrokken voor de elfde editie van de "Gay and Lesbian Pride". Ze vieren feest en vragen aandacht voor een holebivriendelijk beleid op lokaal niveau.
Gay and Lesbian Pride
(foto VRT)

Een dertigtal verenigingen en organisaties rijden met mobiele podia door het stadscentrum. Er zijn ook delegaties van enkele politieke partijen.

Volgens Mieke Stessens van de Holebifederatie waren er dit jaar wel opmerkelijk minder deelnemers dan in 2005.

"Toen waren we met zo'n 25.000. ik vermoed dat het slechte weer en het verlengde weekend daar wel voor iets tussen zitten. Maar de parade was ook dit jaar weer een feest".
"Breng holebivriendelijke stem uit"

De holebi-federatie roept de kiezer naar aanleiding van de komende gemeenteraadsverkiezingen op om "keurig te kiezen" en een holibivriendelijke stem uit te brengen.

Gay and Lesbian Pride
(foto VRT)

"Dat betekent dus zeker niet stemmen op het Vlaams Belang. Een stem voor die partij is een stem tegen gelijke rechten en kansen voor minderheden, en dus ook voor holebi's", zegt Stessens.

"Onze hoofdeis dit jaar is lokaal beleid. Wij vragen aan iedere stad en gemeente om een specifiek holebibeleid te voeren en om daar bijvoorbeeld specifiek een schepen voor aan te stellen en een holebibeleidsplan te schrijven."

Russische holebi's stuiten op verzet

In de Russische hoofdstad Moskou zijn homo's en lesbiennes verhinderd om op te stappen. Ze werden tegengehouden door de politie en protesterende nationalisten.

Het stadsbestuur van Moskou had zijn veto gesteld tegen een holebi-parade. De holebi's wilden verzamelen op het plein tegenover het kantoor van de burgemeester van Moskou. Maar de politie heeft hen dat belet.

Op het plein stonden meer dan honderd jongeren de holebi's op te wachten, terwijl ze nationalistische slogans scandeerden.
hoofdpunten.
Dit gaat te ver. Ik heb niets tegen die mensen, maar stillekesaan gaan ze onder het mom van 'gelijke kansen' veel te ver. Hetro's uitschelden, en nu eisen ze een schepen. Waarom? Hetro's hebben toch ook geen schepen voor hetro zaken.

Bron.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 22:34   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

weg met hen
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 23:08   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Dit gaat te ver.[/url]
ik dacht bijna dat dit sloeg op het feit dat vreedzaam betogen voor holebi's in rusland onmogelijk gemaakt wordt door gewelddadige nationalisten en fascisten.
maar neen, een beleid dat aandacht heeft voor holebi's, d�*t gaat te ver voor jou.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 23:15   #4
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat te ver. Ik heb niets tegen die mensen, maar stillekesaan gaan ze onder het mom van 'gelijke kansen' veel te ver. Hetro's uitschelden, en nu eisen ze een schepen. Waarom? Hetro's hebben toch ook geen schepen voor hetro zaken.

Bron.
Het ging hier over de gayparade en niet over Navigaytion
Oud 27 mei 2006, 23:19   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Dat er minder zijn is makkelijk te verklaren.Je kan nu eenmaal niet verdubbelen met in een ander zijn kont te rommelen

Laatst gewijzigd door Gargamel : 27 mei 2006 om 23:20.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 23:32   #6
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit gaat te ver. 1: Ik heb niets tegen die mensen, maar stillekesaan gaan ze onder het mom van 'gelijke kansen' veel te ver. 2: Hetro's uitschelden, 3: en nu eisen ze een schepen. Waarom? 4: Hetro's hebben toch ook geen schepen voor hetro zaken.
1. Je duwt alle holebi's in hetzelfde hoekje.
2. De campagne "Vuile Hetero" heeft blijkbaar zijn effect niet gemist. Jammer genoeg lijken sommige mensen het opzet niet te begrijpen.
3. Ze eisen niets. Ze VRAGEN dat er meer aandacht wordt besteed aan een holebivriendelijk beleid.
4. Hetero's zijn dan ook geen minderheidsgroep.

Waarom gaan ze te ver? Omdat ze zich gediscrimineerd voelen en dat uiten? Is dat niet begrijpelijk?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 23:33   #7
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
weg met hen
"Weg met PAJOT. Hij is niet natuurlijk. Bovendien zegt mijn god dat PAJOT zijn een zonde is."
Oud 27 mei 2006, 23:49   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ben zelf voorstander van het opstellen van het huwelijk voor holebi's (ook het kerkelijk huwelijk), en elke vorm van discriminatie van holebi's moet genadeloos aangepakt worden. Maar een schepen vragen voor holebi-zaken vind ik toch wat bij het haar getrokken.

Er is toch ook geen schepen voor Grieks-orthodoxen, schepen voor merengue-fans, schepen voor ros-harigen, schepen voor rollerbladers, schepen voor kantklossers, enz...
Holebi-zaken vallen onder de bevoegdheid van 'gelijke kansen', en nergens anders.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 00:16   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
2. De campagne "Vuile Hetero" heeft blijkbaar zijn effect niet gemist. Jammer genoeg lijken sommige mensen het opzet niet te begrijpen.
3. Ze eisen niets. Ze VRAGEN dat er meer aandacht wordt besteed aan een holebivriendelijk beleid.

Waarom gaan ze te ver? Omdat ze zich gediscrimineerd voelen en dat uiten? Is dat niet begrijpelijk?
Waarom moet er een speciaal beleid voor holebi's gevoerd worden? Buiten sexuele geaardheid zijn ze toch hetzelfde als de anderen? Waar moet die schepen zich mee gaan bezig houden?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 00:17   #10
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ben zelf voorstander van het opstellen van het huwelijk voor holebi's (ook het kerkelijk huwelijk),
Dapper. Pleit u even luid voor de invoering van het homohuwelijk in de Moskee?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 00:19   #11
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ben zelf voorstander van het opstellen van het huwelijk voor holebi's (ook het kerkelijk huwelijk), en elke vorm van discriminatie van holebi's moet genadeloos aangepakt worden. Maar een schepen vragen voor holebi-zaken vind ik toch wat bij het haar getrokken.

Holebi-zaken vallen onder de bevoegdheid van 'gelijke kansen', en nergens anders.
Akkoord.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 28 mei 2006 om 00:20.
Oud 28 mei 2006, 00:21   #12
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waarom moet er een speciaal beleid voor holebi's gevoerd worden? Buiten sexuele geaardheid zijn ze toch hetzelfde als de anderen? Waar moet die schepen zich mee gaan bezig houden?
Geen speciaal beleid. Gewoon rekening houden met de problematiek. Zorgen voor een complete gelijkschakeling van rechten.
Oud 28 mei 2006, 00:29   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt me nogal evident. Maar ik vrees wel dat ik daar wat minder gehoor zal krijgen...

Ik denk dat de islam nog teveel gebaseerd is op Arabische tradities. Net zoals kardinaal Danneels pleit ik voor een "Europese islam".
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 00:31   #14
Heftruck

Standaard

Citaat:
Citaat:
Lijkt me nogal evident. Maar ik vrees wel dat ik daar wat minder gehoor zal krijgen...

Ik denk dat de islam nog teveel gebaseerd is op Arabische tradities. Net zoals kardinaal Danneels pleit ik voor een "Europese islam".
Leve scheiding van kerk en staat!
Oud 28 mei 2006, 02:05   #15
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht

Als dat het gewenste resultaat was van de actie 'Vuile Hetero' mogen ze de opzetters van die campagne opsluiten, want ze heeft overduidelijk tot polarizatie geleidt, en mensen aangezet tot discriminatie.
Oud 28 mei 2006, 07:20   #16
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben zelf voorstander van het opstellen van het huwelijk voor holebi's (ook het kerkelijk huwelijk), en elke vorm van discriminatie van holebi's moet genadeloos aangepakt worden ...
Dat men omwille van praktische redenen het burgerlijk huwelijk (erfenisrechten e.d.) wil openstellen voor holebi's, begrijp ik. Maar waarom en op welke basis zou u ook het kerkelijk huwelijk voor holebi's willen openstellen?

Citaat:
...

Dat lijkt me een interessant pleidooi. Kunt u mij zeggen waar ik wat meer over kardinaal Danneels pleidooi voor een "Europese islam" te weten kan komen?
Oud 28 mei 2006, 07:22   #17
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Als dat het gewenste resultaat was van de actie 'Vuile Hetero' mogen ze de opzetters van die campagne opsluiten, want ze heeft overduidelijk tot polarizatie geleidt, en mensen aangezet tot discriminatie.
Het ergste is dat de "Vuile Hetero campagne" niet eens door een holebivereniging werd gevoerd, maar door een openare dienst met als taak discriminatie te bestrijden.
Oud 28 mei 2006, 07:31   #18
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Wanneer ze een eigen schepen willen, leggen ze er nogmaals de nadruk op "anders" te zijn: zoals eerder opgemerkt is er geen schepen voor heterozaken, dus waarom zou die er wel moeten komen voor holebizaken?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 07:42   #19
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het geloven dat ze anders willen zijn dan de doorsnee Vlaming.
Maar aan de andere kant zijn het gewoon een hoop identiteitshoeren...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 08:24   #20
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Ja, zeker als ze op het vb stemmen !

edit: ik heb u ook gemist.

Laatst gewijzigd door stephen- : 28 mei 2006 om 08:25.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be