![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Deze open brief gepubliceerd door een linkse extremist die nauw verbonden is met de antidemocratische maoistische PVDA bewijst nog maar eens dat immigranten met een afwijkende mening absoluut niet op sympathie van de politiek-correcte rode fascisten moeten rekenen, wel integendeel. Zoals velen mss dachten is "extreem-links" effectief enkel maar geinteresseerd in de immigranten als zij effectief de extreem-linkse stem versterken niet uit medeleven of uit sympathie. Immigranten die er een rechtsere mening op na houden worden verketterd, uitscholden en belachelijk gemaakt door de zogenaamde "linkse" democraten. Het wordt tijd dat onze samenleving naast het extreem-rechtse gevaar ook eens nauwlettend de activiteiten van extreem-links in het oog gaat houden want het is meer dan duidelijk dat ook zei er op uit zijn om onze democratische samenleving te vernietigen.
De brief van Lieven De Cauter gaat als volgt (ook te lezen op de maoïstische Indymedia website) http://www.indymedia.be/nl/node/2532 Open brief aan Ayaan Hirshi Ali door Lieven De Cauter 16/05/2006 (17:30) Ayaan Hirshi Ali verlaat de Nederlandse politiek en gaat in de VS werken voor de neoconservatieve denktank American Enterprise Institute (AEI). Cultuurfilosoof Lieven De Cauter schrijft haar een open brief. Beste Ayaan, dat je gelogen hebt over je reisroute en achtergrond om in Nederland binnen te raken, vind ik misschien niet fraai maar wel best begrijpelijk. Dat je de moslimgemeenschap bewust gechoqueerd hebt, vond ik aannemelijk omdat de Islam kritiek en een verlichtingsproces nodig heeft. Dat je later een streng migratiebeleid verdedigde omdat de welvaartstaat niet iedereen kon absorberen, en alleen gediplomeerden en mensen die een verrijking betekenden, kon binnenlaten, klonk als een verraad uit jouw mond. Maar dat je nu gaat werken voor het American Enterprise Institute (AEI) is totaal, maar dan ook totaal onvergeeflijk. De AEI is een neoconservatieve, pro-israëlische denktank met sterke banden met de (olie)industrie; een denktank die, samen met de 'Project for the New American Century', heeft gepleit voor de illegale invasie van Irak en door sterke vertegenwoordiging in de Bush-administratie die politiek heeft kunnen doordrukken. Nu pleiten ze voor een oorlog met Iran. Totaal onvergeeflijk is het dat je voor dat soort ideologen en oorlogstokers gaat werken. Mogen alle mensen die jou als een icoon van moed en vrije meningsuiting hebben gekoesterd, je nu uitspuwen als een politiek kreng dat meehuilt met de wolven; wolven die het hele Midden-Oosten in brand willen steken en daartoe de islam criminaliseren. Als er een hel bestaat voor publieke figuren die hun eigen symboolwaarde verkwanselen door hun eigen 'zaak' te verraden, dan is dat de plek waar jij vanaf nu thuis hoort. Ps: Of ben je zo naïef dat je niet door hebt voor wat soort misdadige organisatie je gaat werken. Misschien ben je minder gesofistikeerd dan je lijkt en minder goed geïnformeerd dan je zou moeten. Daarom hier nog een kans: lees alles over The American Enterprise Institute op 'rightweb' (zie: http://rightweb.irc-online.org/profile/1431) en hun nieuwe campagne rond Iran (http://rightweb.irc-online.org/rwnews/3255). En zie af van je besluit om je door hen te laten misbruiken. aldus de verdraagzame "linkse" democraten... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Yup... dat zijn dus de reacties als de nieuwkomelingen zich niet meteen aansluiten bij hun broodheren
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Analoog met jullie reacties kan ik momenteel even goed stellen dat rechts in Vlaanderen uit een stelletje amper nadenkende idioten bestaat. [SIZE="1"]Ik vraag me af waarom ik nog op dergelijke stopzinnige redeneringen antwoord...[/SIZE]
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
indymedia
![]()
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waarom heeft Timmeke, toonbeeld van rechtschapenheid en democratie nog niet gereageerd in dit topic?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50576 (let op de openingspost.) of dit http://forum.politics.be/showthread.php?t=50806 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Als je jaren een VVD-beleid op vlak van immigratie (ook Rita dus) volgt, dan kom je ook niet echt op voor je eigen achtergrond, lijkt mij. Eens ze dan geconfronteerd wordt met dat strenge asielbeleid als eigen persoon, dan vecht ze er zelfs niet tegen en vertrekt ze naar een neo-conservatieve denktank, waarmee ze nog meer verraad pleegt zoals in de tekst gesteld. De bewoordingen zijn dan niet zo vriendelijk, het gaat ook maar om een open brief op een site die weinig mensen lezen. Nu kan ik de tekst ook niet helemaal volgen maar liever dit dan een lofzang aan haar adres.
[SIZE="1"](Er zijn trouwens al enkele topics over dit onderwerp en zelfs één specifiek waarin deze open brief ook ter sprake komt.)[/SIZE] Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 mei 2006 om 10:28. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citaat:
Een ding staat echter vast: Iemand op dergelijke manier verketteren omwille van wat ze denkt is laag bij de grond.
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Extreem-links heeft in dit land meer invloed dan sommige vermoeden. Vooral binnen de openbare omroep is de sympathie voor dergerlijke communisten zeer groot....
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Het imperialistisch Amerika en de zionistische stoottroepen zijn het grootste gevaar voor deze planeet. Ik vind de reactie van De Cauter best logisch. Hij is trouwens geen marxist, maar voert wel onderzoek naar de filosofische grondslagen van de Frankfurter Schule.
Gelukkig heb ik al een gesigneerd boek van deze hoogintelligente filosoof (briljant boek over W. Benjamin, een marxistische Jood). Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 mei 2006 om 14:37. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En voor de Amerikanen werken?...Ja, waar zou ze anders naar toe moeten nu?De Nederlanders smijten haar de deur uit, moet ze nu terug naar haar vaderland trekken, waar ze reeds haar klitoris afgesneden hebben, die halve garen ? Dat ze haar ook nog eens totterdood kunnen stenigen omdat ze de islam bekritikeert heeft? Of een illegaalse worden, en in kraakpanden of onder bruggen gaan slapen? Nee, ze heeft groot gelijk, het is mooi de tong uitsteken naar die lafaards die haar laten vallen. |
|
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sinistra : 17 mei 2006 om 14:57. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
Citaat:
Welk antisemitisme? De kritiek op de onderdrukking van Palestijnen door de coalitie van enkele religieuze gekken en ultrazionistische generaals? Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 mei 2006 om 15:05. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er leven in Israël bijna 13% Israëlische moslimarabieren. Hoort men die klagen over onderdrukking? De religieuze gekken van de Shas-partij zitten niet meer in de regering. Nu, binnen een paar jaar 2008 geloof ik gaat Israël haar definitieve grenzen vastleggen, de rest is voor de Palestijnen, te nemen of te laten. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Minister
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Minister
|
Citaat:
Die zou er nooit geweest zijn, mochten de Palestijnen geen terreuraanslagen plegen op Israël. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Parlementsvoorzitter
|
blaming the victim, part elvendertig...
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Cool! P.S. ik meen in je post een zweem van latente agressie op te merken tegenover mensen die een andere mening hebben dan jijzelf. Laat dit nu net hetgeen zijn dat jij Lieven De Cauter kwalijk neemt. Kijk eens in de spiegel, beste Tim. |
|
|
|
|