Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2006, 11:18   #1
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard Politici met smeergeldenveloppen

In Anzegem heeft Johan Delrue, bedrijfsleider en voorzitter van de lokale VLD-bende, bij het parket aangekaart dat de burgemeester, Victor Gerniers (EENDRACHT), regelmatig enveloppen met smeergeld rondstrooit. Blijkbaar kon Delrue enkel een bouwvergunning krijgen als er centjes bij te pas kwamen.

Delrue heeft bewijsmateriaal, onder andere telefoongesprekken, om dat te staven. Een andere ambtenaar wordt er ook al enkele maanden lang verdacht passieve corruptie toe te passen. Het spreekt voor zich dat deze meneer rustig zijn gang mag blijven gaan.
Oud 5 juni 2006, 15:41   #2
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Tijd dat men alle corrupties naar buiten brengt.
Vandaag nog een glaasje alcohol aangeboden gekregen door de huidige machtshebbers in Zaventem op de jaarmarkt. Heb hen heel duidelijk gezegd dat hun lokkertjes, sweettalk en alle ander shit me niet kunnen bedaren. 'Jullie zitten aan het éne kan van het politieke correcte spectrum, ik ben voor het andere politieke incorrecte spectrum'. Kerel wist niet meer wat te zeggen.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 15:56   #3
Don Quichote
Banneling

Standaard

Heb hen heel duidelijk gezegd dat hun lokkertjes, sweettalk en alle ander shit me niet kunnen bedaren.
---------------------------
Fijn oz...
De tijd van kip te vreten te geven juist voor de verkiezingen zal niet veel meer helpen.

Ik ben die stront van de politiek correcten ook allang beu.
Ik zeg zelfs in hun gezicht dat mijn stem voortaan naar het VB gaat.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:24   #4
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Vandaag nog een glaasje alcohol aangeboden gekregen door de huidige machtshebbers in Zaventem op de jaarmarkt. Heb hen heel duidelijk gezegd dat hun lokkertjes, sweettalk en alle ander shit me niet kunnen bedaren. 'Jullie zitten aan het éne kan van het politieke correcte spectrum, ik ben voor het andere politieke incorrecte spectrum'. Kerel wist niet meer wat te zeggen.
gefrustreerd ofzo?
Oud 5 juni 2006, 17:32   #5
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Grappig om te zien hoe je onder druk incoherente zever uitslaat
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 18:46   #6
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In Anzegem heeft Johan Delrue, bedrijfsleider en voorzitter van de lokale VLD-bende, bij het parket aangekaart dat de burgemeester, Victor Gerniers (EENDRACHT), regelmatig enveloppen met smeergeld rondstrooit. Blijkbaar kon Delrue enkel een bouwvergunning krijgen als er centjes bij te pas kwamen.

Delrue heeft bewijsmateriaal, onder andere telefoongesprekken, om dat te staven. Een andere ambtenaar wordt er ook al enkele maanden lang verdacht passieve corruptie toe te passen. Het spreekt voor zich dat deze meneer rustig zijn gang mag blijven gaan.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een een politieke zet is. Het stukje tape dat we gehoord hebben kan over vanalles gaan. De toekomst zal hier duidelijkheid over brengen.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 5 juni 2006 om 18:47.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:02   #7
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een een politieke zet is. Het stukje tape dat we gehoord hebben kan over vanalles gaan. De toekomst zal hier duidelijkheid over brengen.
Volgens mij klopt dat verhaal van die Delrue toch. Want het viel toch op dat de burgemeester niet echt ontkende. Hij zei enkel dat hij niet om dat geld 'gevraagd' heeft, wetende dat het 1ste telefoongesprek niet opgenomen is.

En geld ontvangen(om een dossier te versnellen) zonder er zelf achter te 'vragen' is ook fraude.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:07   #8
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Volgens mij klopt dat verhaal van die Delrue toch. Want het viel toch op dat de burgemeester niet echt ontkende. Hij zei enkel dat hij niet om dat geld 'gevraagd' heeft, wetende dat het 1ste telefoongesprek niet opgenomen is.

En geld ontvangen(om een dossier te versnellen) zonder er zelf achter te 'vragen' is ook fraude.
  1. Ik spreek niet dat die burgemeester het geld nodig heeft om dit dossier te versnellen. Ik spreek dat het geld op een ander niveau gevraagd wordt;
  2. Die burgemeester zou een stom kieken moeten zijn om dergelijke zaken met een politiek tetgenstander te doen. Dat is op voorhand zorgen dat je in de shit terechtkomt;
  3. Als er inderdaad sprake was van corruptie dan nog zijn die tapes (spijtig genoeg) wettelijk geen bewijsmateriaal.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 5 juni 2006 om 19:11.
Oud 5 juni 2006, 19:41   #9
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
  1. Ik spreek niet dat die burgemeester het geld nodig heeft om dit dossier te versnellen. Ik spreek dat het geld op een ander niveau gevraagd wordt;
  2. Die burgemeester zou een stom kieken moeten zijn om dergelijke zaken met een politiek tetgenstander te doen. Dat is op voorhand zorgen dat je in de shit terechtkomt;
  3. Als er inderdaad sprake was van corruptie dan nog zijn die tapes (spijtig genoeg) wettelijk geen bewijsmateriaal.
1. Dat weet ik dat u dat bedoelde.....maar volgens mij was het niet koosjer.
2.'t Zou kunnen dat ie een stom kieken is éh. En mss heeft u gelijk en is de situatie in scéne gezet om hem die uitspraken te laten doen, maar hij is er dan toch mooi ingetrapt .
3.Dat is idd jammer, maar 't zou zijn reputatie genoeg schade toebrengen. Trouwens ik neem aan dat de politie nu wel ff zal graven en volgen de bewijzen vanzelf.
Oud 5 juni 2006, 19:49   #10
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
1. Dat weet ik dat u dat bedoelde.....maar volgens mij was het niet koosjer.
Weet dat in dit geval veel lokale politici dit doen. Veel van die mensen doen dit niet uit eigenbelang (met enkele uitzonderingen die de regel bevestigen) maar om een dossier vooruit te helpen. Natuurlijk houden ze zo iets illegaals in stand.
Oud 6 juni 2006, 09:51   #11
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  1. Als er inderdaad sprake was van corruptie dan nog zijn die tapes (spijtig genoeg) wettelijk geen bewijsmateriaal.
IANAL, maar volgens mij zijn tapes met opnames waarin je zelf meedeeld wél geldig als bewijsmateriaal.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 10:40   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

As de politici U iets willen geven (met het oog op de verkiezingen) dan moet ge dat aannemen en die mensen veel siroop aan hunnen baard smeren. Ge moet daar dan tegen zeggen hoe goed ze wel zijn en hoe dankbaar ge wel zijt en dat ge zeker aan hen gaat denken bij de verkiezingen. En dan laat ge vallen dat ge wel honger of dorst hebt en dat het U wel zou uitkomen moesten ze der ene geven.

En as ge dan uw glas opgedronken hebt, dan zegde : gij staat toch op de lijst van het .... (en ge zegt een andere partij - eventueel als ge heel erg stout wilt doen zegde Vlaams Belang)... en dat ge zeker op die partij stemt...

Bekijk dan hunne kop nogeens ... en wees gerust zelfs die blik kan niet doden....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 11:18   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze noemen dat dienstbetoon hé...

en dat gaat zo ook in de ambtenarij, ... ik heb het persoonlijk meegemaakt, dat indien ik een collega wou laten bougeren om mijn dossier te behandelen, (schade geleden tijdens het uitoefenen van de dienst... ) ik die vent een kas sigaren moest bezorgen, dat is nooit zo uitgespoken, maar het werd, wel duidelijk, gemaakt, : "als ge van die iets nodig hebt, gade wel, ... "

Mijnheer staat nu in de funtie om nog meer misbruik te maken van zijn positie, ... Trouwens dat soort gangsters, kiest ook zijn functie, in funtie van mogelijkheden tot poen in de zakken te steken ...

Marktleiders, Openbare werken, Bouwvergunningen, enz... allemaal dienstjes, waar je een goe franksken kunt bijverdienen als ge niet teveel, moraal hebt. En ok, die ambtenaar kiest niet altijd het winnend lot, maar hij schijft wel de specs, en de beoordelingen... en laat ook de juiste dossiers vanonder vallen en de juiste vanboven, ... allé ja, ge moet gene slimmen zijn om te weten hoe dat gaat, of hoe ge uwe schepen die toch alles tekent, kunt manipuleren.

Ook schepen weten hoe ze de ambtenaar in kwestie moeten manipuleren, onder druk zetten om hun goesting te krijgen.

Zo waren er bij de aanbestedingen van informatica dossiers, altijd een VLD er die kwam zeuren, waarom die of die niet gekozen werd, of , of die of die zijn dossier goe, was of niet, ... ne goeie verstaander, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 19:34   #14
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Volgens de burgemeester zou Delrue zelf begonnen zijn over smeergeld
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 20:25   #15
ThibautLepouttre
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
wat zou hij anders zeggen?
ThibautLepouttre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 21:50   #16
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
IANAL, maar volgens mij zijn tapes met opnames waarin je zelf meedeeld wél geldig als bewijsmateriaal.
Een telefoonopname is niet geldig als bewijs wanneer de partij aan de andere kant van de lijn niet op de hoogte is van de opname. Het moet expliciet gemeld worden (tenzij dit door de onderzoeksrechter is toegestaan). Er mag eveneens niet de minste mogelijke indruk zijn dat er met de opname gesjoemelt is. bvb als enkel opgenomen is dat er een bedrag moet overhandigd worden en ervoor en erna is er geen opname kab dit over vanalles gaan.
Oud 7 juni 2006, 00:27   #17
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
So?

Het feit dat ie er niet weigerachtig tegenover stond toont aan dat ie niet vies is van dat soort fraude.

Een burgemeester dient clean te zijn..punt!
Oud 7 juni 2006, 01:18   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Je moet met twee zijn om aan corruptie te doen. Wie begon is van geen tel. Net als seks. Als je beiden overeenkomt om wat te doen, dan ben je beiden bereid om dat te doen. Misschien kan iedereen wel worden verleid met een flinke hoop geld, maar ga dan uit de politiek uit schaamtegevoel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 juni 2006 om 01:19.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 06:28   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je moet met twee zijn om aan corruptie te doen. Wie begon is van geen tel. Net als seks. Als je beiden overeenkomt om wat te doen, dan ben je beiden bereid om dat te doen. Misschien kan iedereen wel worden verleid met een flinke hoop geld, maar ga dan uit de politiek uit schaamtegevoel.
1. kun je dat eens vertalen naar het Frans

2. waalse politici, vooral bij de PS, noemen dat PC
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 10:35   #20
xylitar
Schepen

Standaard

Ik ook heb die bewuste opname van dat telefoongesprek gehoord... Kan dat iets bewijzen, ja, het kan iets bewijzen. Maar mag je dat gebruiken in de rechtbank? dat betwijfel ik ten zeerste...

Dus wat gaat er nu gebeuren?

Hij die de corruptie pleegde krijgt een onderzoekje... wat inspectie... maar als hij genoeg "vriendjes" heeft is dat niet echt iets om schrik van te hebben. Maar de man die aan de klokkentouw heeft getrokken... daar ben ik vrij zeker van dat die stande pede voor de rechter moet verschijnen voor waarschijnlijk : openbaar maken van telefoongesprekken, laster, eerroof, broodroof, etc, etc...

Dus waarschijnlijk zal diegene die zijn hoofd boven het maaiveld heeft gestoken de zeis snel voelen...

Wat een geweldig land hebben we....

jullie gedacht?
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be