![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() JAMA(A)R, HERVé, als staatssecretaris (MR) vertellen dat "werkloosheids-uitkering en zwartwerk gecombineerd méér opbrengt dan officieel loon"
staat toch wel een beetje stupide. Want iedereen weet dat allang. Dat het zo is, komt trouwens omdat je van een dop alleen niet behoorlijk kan leven, omdat de laagste lonen onbehoorlijk laag liggen, en omdat de staat gaat lopen met 25% van die laagste lonen (wat ook niet erg behoorlijk is). Verder bedraagt de sociale fraude naar schatting 1/1O-de van de financiële fraude. Maximaliseer dus als succesvol fraudebestrijder (heldenfeit waarvoor we je overigens hartelijk en gemeend feliciteren) liever je aandacht en je inspanningen in de richting van dat laatste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Het oude liedje: de sossen houden sociale fraudeurs de hand boven het hoofd "omdat de fiscale fraude veel erger is" en de blauwen werken niet mee aan de bestrijding van de fiscale fraude omdat de sociale fraude niet even hard wordt aangepakt. Een sur place die nu al bijna een halve eeuw duurt.
Nothing happens until something moves --- A. Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Het gaat niet enkel over de combinatie zwartwerk en dop.
Vergelijk eens de zwarte tarieven van een garagist of een loodgieter met de officiële uurlonen, waar BTW, RSZ en inkomensbelasting mee op moeten betaald worden. Daar kan je wel wat anders mee doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 mei 2006 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke van die twee politieke clubjes wint er nu iets bij een sprint ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Zwart werk is vaak voorkomend in landen met een hoge belastingsdruk.
Men zegt dat vele werklozen niet willen werken, ik denk eerder dat daar een deel tussen zit die zwart werkt. Hopelijk zijn ze zo slim dat geld niet op hun bankrekening te storten want dat valt op. Zo ken ik iemand die enkel in het weekend werkt. Hij is er blij om, in principiele zin dat hij geen belastingen betaalt aan het Belgische establishment en een goed leven leidt. Met zwart werk verdien je meestal meer voor hetzelfde of moet je minder lang werken voor hetzelfde geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inspecteurs van wat? Sociale zekerheid of belastingen?
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En de helft van dat geld geef je terug aan de brave werkslaaf, en de andere helft gebruik je om fiscale constructies na te gaan. Terugverdieneffect = zelfde verdeling. Zo komt er een herverdeling van geld uit fraude. En dan kunnen de sossen en liberalen groen lachen over hoe goed het gaat en dat de belastingen naar beneden kunnen en meer mensen legaal en in het wit aan de slag kunnen. Tof he ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 mei 2006 om 01:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Surplace, surplace, er moet gesprint worden af en toe ook.
Een surplace is altijd beperkt in de tijd. Mij kan het niet schelen, dat er dan fraudeurs gepakt worden in alle richtingen. Hoe meer, hoe beter. Aan de andere kant, moet je wel zorgen, dat de uitkeringen leefbaar zijn, anders verkeren de mensen in wettige staat van zelfverdediging, zodat ze voor elke rechtvaardige rechtbank dienen vrijgesproken te worden. Rijke fraudeurs echter, handelen uit pure graaizucht. Dat is van een heel andere orde. En trouwens, de grote bulk van het zwartwerk gebeurt niet bij de uitkeringstrekkers, maar bij bedrijven en actieven - en illegalen. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2006 om 09:53. |
![]() |
![]() |