Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2006, 07:58   #1
Whoopi
Banneling

Standaard VB racisten vallen bestuur VRT aan per brief

VB-mandataris protesteert met racistische brief bij VRT-top
Een mandataris van het Vlaams Belang die in de raad van bestuur van de VRT zetelt, heeft in een intern schrijven aan de VRT-top in racistische bewoordingen geprotesteerd tegen het feit dat het VB niet was uitgenodigd op de eindejaarsshow van de VRT.

Eric Deleu, die vorig jaar in de raad van bestuur van de openbare omroep kwam, stuurde begin dit jaar een boze e-mail naar de VRT-leiding om zijn ongenoegen te uiten over het feit dat zijn partij niet welkom bleek op de eindejaarsshow.

In de mail, die werd voorgelezen door voorzitter Guy Peeters, vroeg Deleu zich af wat politici van zijn partij dan wel moeten doen om uitgenodigd te worden. Hij doet zelf enkele 'suggesties': [SIZE=3]"Verschillende malen per dag bidden in de richting van Mekka? De vrouwen in de familie aan een besnijdenis onderwerpen?"
[/SIZE]
Die voor de moslimgemeenschap stigmatiserende uitlatingen zijn opnieuw een illustratie dat het Vlaams Blok in wezen niet veranderde toen het zijn naam wijzigde in Vlaams Belang na de veroordeling voor racisme.

Eric Deleu is een van de drie VB-afgevaardigden in de raad van bestuur van de VRT (en niet te verwarren met Jozef Deleu, die ook in de raad van bestuur van de VRT zetelt). Hij is gemeenteraadslid voor het VB in Aartselaar en was in 1982 het eerste verkozen gemeenteraadslid van het Vlaams Blok in Antwerpen.

Deleu staat aan het hoofd van het Antwerpse Reclamebureau (ARB), dat de campagnes verzorgt voor het Vlaams Belang.
Het is niet bekend of de VRT enig gevolg heeft gegeven aan het schrijven.
(Eigen berichtgeving 05:36) De Morgen

Ze kunnen het niet laten,ook niet na hun proces ,hopelijk dient de VRT klacht in bij het Centrum voor racisme...
Whoopi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:00   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

euh waar zit het racisme juist in ????
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:00   #3
Tegendradigaard

Standaard

Of bedoelt ge dat de islam een ras is... ????
Oud 9 juni 2006, 08:11   #4
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

racisme? waar, wanneer, om hoe laat.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:12   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het artikel toon alleen maar aan dat de VRT weer eens over de scheef ging door een van de bestuursleden niet uit te nodigen. Wie denken ze wel dat ze zijn?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:20   #6
Tegendradigaard

Standaard

Hallo Whoopi zeg mij nu eens waar juist dat racisme zit in hetgeen jij aanhaalt ?

Dank U.
Oud 9 juni 2006, 08:25   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:27   #8
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moslimgemeenschap stigmatiserende uitlatingen
Is het dan niet zo dat de meeste moslims meerdere malen per dag naar Mekka bidden? Ik snap niet wat aan die uitspraak zo stigmatiserend is hoor.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:31   #9
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Had Zarqawi zich maar verstopt in het VRT-gebouw.

Maar toch een vraag voor de linkse ratten hier: waarom werd het VB geweigerd op de eindejaarsshow? Is dit legaal gezien de openbare status van uw zender? Uitkijkend naar uw antwoorden....
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:34   #10
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whoopi Bekijk bericht
VB-mandataris protesteert met racistische brief bij VRT-top
Een mandataris van het Vlaams Belang die in de raad van bestuur van de VRT zetelt, heeft in een intern schrijven aan de VRT-top in racistische bewoordingen geprotesteerd tegen het feit dat het VB niet was uitgenodigd op de eindejaarsshow van de VRT.

Eric Deleu, die vorig jaar in de raad van bestuur van de openbare omroep kwam, stuurde begin dit jaar een boze e-mail naar de VRT-leiding om zijn ongenoegen te uiten over het feit dat zijn partij niet welkom bleek op de eindejaarsshow.

In de mail, die werd voorgelezen door voorzitter Guy Peeters, vroeg Deleu zich af wat politici van zijn partij dan wel moeten doen om uitgenodigd te worden. Hij doet zelf enkele 'suggesties': [SIZE=3]"Verschillende malen per dag bidden in de richting van Mekka? De vrouwen in de familie aan een besnijdenis onderwerpen?"
[/SIZE]
Die voor de moslimgemeenschap stigmatiserende uitlatingen zijn opnieuw een illustratie dat het Vlaams Blok in wezen niet veranderde toen het zijn naam wijzigde in Vlaams Belang na de veroordeling voor racisme.

Eric Deleu is een van de drie VB-afgevaardigden in de raad van bestuur van de VRT (en niet te verwarren met Jozef Deleu, die ook in de raad van bestuur van de VRT zetelt). Hij is gemeenteraadslid voor het VB in Aartselaar en was in 1982 het eerste verkozen gemeenteraadslid van het Vlaams Blok in Antwerpen.

Deleu staat aan het hoofd van het Antwerpse Reclamebureau (ARB), dat de campagnes verzorgt voor het Vlaams Belang.
Het is niet bekend of de VRT enig gevolg heeft gegeven aan het schrijven.
(Eigen berichtgeving 05:36) De Morgen

Ze kunnen het niet laten,ook niet na hun proces ,hopelijk dient de VRT klacht in bij het Centrum voor racisme...
Begin van dit jaar?!

Waar kom jij dan nu nog mee af? Het zijn weer bijna verkiezingen zeker?

Stigmatiserende uitspraken? [SIZE=3]"Verschillende malen per dag bidden in de richting van Mekka? De vrouwen in de familie aan een besnijdenis onderwerpen?" [/SIZE]

Laatst gewijzigd door LeMmOnN : 9 juni 2006 om 08:35.
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 08:36   #11
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 09:00   #12
Tegendradigaard

Standaard

Lol
Oud 9 juni 2006, 09:00   #13
Tegendradigaard

Standaard

Dankzij de bijdrage van Whoopi ben ik er nu echt wel van overtuigd dat het allemaal racisten zijn...
Oud 9 juni 2006, 09:02   #14
Tegendradigaard

Standaard

en dan dit titel... "AANVALLEN"....

precies Dessert Storm of de War on Iraq of zo....
Oud 9 juni 2006, 09:16   #15
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Het toont in iedere geval aan dat hij dermate "geobsedeerd" is door zijn "core business", dat hij totaal uit de bocht gaat.
Zijn verontwaardiging kan terecht zijn, maar zijn argumenten zijn compleet naast de kwestie. Hij gebruikt zijn verontwaardiging, om nog maar eens een tribune te hebben voor zijn persoonlijk gedachtengoed.
Als hij zich oprecht afvraagt waarom de andere politici wel, en het VB niet uitgenodigd werden, dan zou een "normaal" mens die vraag gewoon stellen, of desnoods zoeken naar verschillen tussen deze politici, of het ontbreken van verschillen om zo de discriminatie aan te tonen.
Deze manier van reageren lijkt nergens op, en kan zelfs als motivatie "achteraf" gebruikt worden om hen NIET uit te nodigen.
Volgens mij krijgt hij op zijn kop van de partijstrategen, tenzij men rekening houdt met de datum, die vóór de belofte van een correcter taalgebruik ligt.

Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juni 2006 om 09:25.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 09:23   #16
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Whoop(s)i.. wat een floppie...
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 09:30   #17
Tegendradigaard

Standaard

en net nu ik dacht aha een nieuwe op het forum...
Oud 9 juni 2006, 09:31   #18
Tegendradigaard

Standaard

zouden we die mens eens niet wat aanmoedigen want altijd met dezelfde discuteren op den duur is zo vervelend he...

komaan Whoopi laat je niet doen en kom erbij....

plezier en leute gegarandeerd (alleen weet ik nog niet voor wie...)
Oud 9 juni 2006, 10:13   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Het toont in iedere geval aan dat hij dermate "geobsedeerd" is door zijn "core business", dat hij totaal uit de bocht gaat.
Zijn verontwaardiging kan terecht zijn, maar zijn argumenten zijn compleet naast de kwestie.
Mag je al niet meer verontwaardigd zijn ? Is dat ook al verboden door het centrum voor gedachtencontrole ?

En ik wacht nog op Whoopi om te zeggen waar het racisme nu in zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 10:23   #20
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Het is eens te meer opvallend dat de die-hards gemakkelijkheidshalve voorbijgaan aan het meest zinnige antwoord in deze topic :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Zijn verontwaardiging kan terecht zijn, maar zijn argumenten zijn compleet naast de kwestie. Hij gebruikt zijn verontwaardiging, om nog maar eens een tribune te hebben voor zijn persoonlijk gedachtengoed.
Als hij zich oprecht afvraagt waarom de andere politici wel, en het VB niet uitgenodigd werden, dan zou een "normaal" mens die vraag gewoon stellen, of desnoods zoeken naar verschillen tussen deze politici, of het ontbreken van verschillen om zo de discriminatie aan te tonen.
Deze manier van reageren lijkt nergens op, en kan zelfs als motivatie "achteraf" gebruikt worden om hen NIET uit te nodigen.
Volgens mij krijgt hij op zijn kop van de partijstrategen, tenzij men rekening houdt met de datum, die vóór de belofte van een correcter taalgebruik ligt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be