![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Guido Demoor is het zoveelste zoenoffer aan het monsterlijk moderne dogma; de muliticulturele maatschappij.
|
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Of niet....
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de Turkse chauffeur in Oudenaarde ook in elkaar geslagen voor de multicultuur? Of was het gewoon het werk van vier blanke scholieren, die het blijkbaar leuk vonden om voor de ogen van zijn dochtertje de vader af te rossen met een fietsslot.
Realiteit blijkt toch altijd zo verdomd complex te zijn. Jammer dat ik geen VB'er ben, dan zou ik het simplistische licht hebben gezien. ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik weet in m'n streek anders ook genoeg "blank crapuul" dat graag op de vuist gaat bij de minste opmerking. Aan welk modewoord ligt dat dan?
Het is natuurlijk gemakkelijk om de oorzaak van alles wat mis gaat te leggen bij één ding zonder daar argumenten bij te geven. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten de Marokkanen wat meer werken en wat minder arrogant zijn (zoals bvb de Joden, de Chinezen... en zelfs de Polen) dan zouden er geen problemen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6 (Marion van San (1966) is sociologe en criminologe en als senioronderzoeker verbonden aan het RISBO (Erasmus Universiteit Rotterdam). In 1998 promoveerde zij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift Stelen en Steken. Delinquent gedrag van Curaçaose jongens in Nederland.. Arje Leerkes (1973) is socioloog en werkt momenteel als onderzoeker bij Regioplan.) p.200 De analyses zijn gebaseerd op het nationaliteitscriterium. Als 'autochtoon' gelden al die jongeren die over de Belgische nationaliteit beschikken. BIJLAGE 2 Tabellen, Figuren, Samenstelling van de delictcategorieën ... nationaliteiten en nationaliteitscategorieën ... De proportionaliteitswaarde wordt verkregen door het aandeel onder een bepaalde type verdachten te delen door het bijbehorende bevolkingsaandeel. De criminaliteitsgraad kan simpelweg worden berekend door het aantal verdachten te percenteren naar de relevante populatieomvang. [proportionaliteit 1999] België Totaal 0,78 Diefstal 0,71 Geweld tegen personen 0,75 Vandalisme / vernieling 0,95 Seksuele misdrijven 0,92 Openbare orde en gezag 0,74 Drugshandel 1,08 Economische delicten 0,54 Overige delicten 0,71 Marokko Totaal 2,49 Diefstal 2,97 Geweld tegen personen 3,48 Vandalisme / vernieling 2,20 Seksuele misdrijven 1,96 Openbare orde en gezag 3,57 Drugshandel 1,05 Economische delicten 2,24 Overige delicten 2,70 Turkije Totaal 1,31 Diefstal 1,50 Geweld tegen personen 3,31 Vandalisme / vernieling 0,94 Seksuele misdrijven 1,10 Openbare orde en gezag 1,23 Drugshandel 0,81 Economische delicten 1,09 Overige delicten 0,99 Algerije Totaal 4,33 Diefstal 5,57 Geweld tegen personen 5,47 Vandalisme / vernieling 3,04 Seksuele misdrijven -- Openbare orde en gezag -- Drugshandel 0,58 Economische delicten 5,83 Overige delicten 7,62 |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Van iemand die haar diploma in nederland gaat 'halen', kan je dan ook niet meer verwachten
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik minimaliseerde de criminaliteit bij migrantenjongeren nergens, dus daar hoef ik helemaal niet op gewezen te worden.
Mijn commentaar was gericht aan de topicstarter die de oorzaak van één gruwelijk feit legt bij de "multicul" zonder daar ook maar een argument bij te geven. Dat is in mijn ogen simplistisch omdat zo'n zaken nu eenmaal ook vaak voorkomen bij blanke jongeren. Ik ga niet ontkennen dat multiculturaliteit problemen oplevert, ik ga het zelfs niet steunen, maar er is in onze maatschappij wel meer aan de hand dan dat alleen. |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Hoe noem jij iemand die tot zijn lippen in het water staat te trappelen en blijft ontkennen dat hij nat is?
Hoe noem je een verdachte die geconfronteerd wordt met honderden bewijzen en getuigen van zijn schuld, blijft beweren dat hij onschuldig is en dat de anderen fout zijn? Simplistisch, hypocriet, wereldvreemd, moetwillig, onrealistisch, oneerlijk, demagogisch, ziek, leugenachtig, slecht,………? Hoe noem je iemand die alle bewijzen, cijfers statistieken, ervaringen, constataties in binnen en buitenland blijft ontkennen, erger nog het vaststellen van die cijfers belet en conclusies in schuiven verstopt, gerenommeerde onderzoeker monddood maakt OMDAT MEN DE RESULTATEN WIL VERBERGEN en organisaties die deze houding aanvechten bestrijdt en vervolgt. Een dergelijke houding is niet minder dan dictatoriaal eigen, aan Stalin bv. Of het nu de aantallen in de gevangenis zijn, of de genoteerde en niet genoteerde criminaliteit, of welke manier van vergelijken ook ieder nuchter denkend mens weet dat er bij de mannelijke Marokkaanse jeugd een significant verschil in criminaliteit is in vergelijking met de zelfde groep autochtonen. Het minste wat dat kan noemen is simplistisch |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() dan zullen het wel Sossen geweest zijn , die hebben daar een zwak voor
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toch gewoon zielig om altijd maar te kijken naar de afkomst om dan te bepalen wat de ernst is van een bepaald voorval. Multicultuur heeft hier geen zeik mee te maken. Heb je anders al problemen gehad met zwarten, Aziaten, joden, Italianen...? 'Geweld' moet aangepakt worden, niet een bepaalde bevolkingsgroep. Geweld wordt gepleegd door een groep van individuen die, voor mijn part, zwaar mogen worden aangepakt.
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510) Laatst gewijzigd door SethMoN : 30 juni 2006 om 10:20. |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |