![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 28 juni 2006 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Confronterende cijfers toch om zo weinig aandacht aan te besteden. Als ge heel erg naïef naar de media zou luisteren, zou men het omgekeerde geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je heel erg naïef naar de media zou luisteren, dan zou je niets horen, want dat onderwerp wordt in ons land in alle talen verzwegen door pers en politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de lijn van Percalion:
Maar misschien hebben ze een slechte jeugd.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() U wist het toch ook al!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ok er is een tijd geweest dat dit verzwegen werd.
Maar de laatste tijd toch niet meer hé. En maar goed ook. Trouwens waar zijn de cijfers voor racistische incidenten? Ik heb er de laatste drie maanden een vijftal persoonlijk meegemaakt. Eerlijk waar. En dan heb ik het over echte racistische incidenten hé, niet over iemand die met rede klaagt omdat een (ex) buitenlander zich niet gedraagt. Laatst gewijzigd door dejohan : 28 juni 2006 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Antoon, gelieve het volledig te quoten, en niet enkel wat u uitkomt.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieke : 28 juni 2006 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De eenvoudige conclusie is dus, als men alle min 18 jarigen van van niet EU orgine uit het land zet, dan daalt de criminaliteit in die leeftijdsgroep met 50%, waar wacht men nog op. Janssens heeft nog nooit zo'n goede veiligheids statistieken kunnen voorleggen. De regering staat voor een open doel om de scoren met een spectaculaire daling van de jeugdcriminaliteit, schieten ze de bal er in of missen ze opnieuw op onbegrijpelijke wijze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens de volledige tekst van Charlotte Vanneste, ze maakt juist GEEN link tussen immigratie en criminaliteit, wel de link tussen oorsprong en graad van reactie van politie en gerecht. ...
Ik vraag me af hoeveel mensen haar ineens als "politieke correcte, los van de realiteit levende pseudo-intellectuele" zullen bestempelen, dit om twee redenen: - ze geeft een reden aan van de oververtegenwoordiging van allochtonen in de gerechtelijke statistieken die niks met "immigratie" an sich te maken heeft; - ze maakt korte metten met de mythe van de "allochtoon die door politie en gerecht wordt gepamperd". Tekst is hier te vinden. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 juni 2006 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
b. Zwarte staat aan de bushalte. Bus rijdt door maar moet een tiental meter verder stoppen aan rood licht. Zwarte loopt achter de bus en klopt op de deur zodat de chauffeur wel moet open doen. Conversatie: Zw vraagt vriendelijk "Waarom stop je niet aan de halte?" Chauffeur "Ik mag overal stoppen" Zw: "Ja maar da's ni waar". Chaufeur, roepend "JA EN DAN?". c. Hangjongeren, zo'n 15 jaar zit met zijn voeten op de bank. Iemand maakt daar attentie op. Jongere weigert te gehoorzamen. Direct beginnen de omstaanders van "En van welk land komde blabla?". Ok hij moet niet met zijn voeten op de bank liggen, maar moet er nu ALTIJD allusie gemaakt worden op dieje zijn afkomst? d. Buschauffeur die gewoon doorrijdt als een noord afrikaanse vrouw met buggy wil opstappen. e. Tram aan terminus dus die staat er een paar minuten. Chauffeur wacht als er op het laatste moment iemand komt aangelopen, maar sluit net de deuren voor een vreemdeling die er tien meter achter loopt. Nog effe een klein verhaaltje. Ik ken iemand die veel vliegt, en zoals ge weet is op een vliegveld altijd ne Euro en ne international douane-incheck. Dieje mens vertelt mij dat er in 1 van die 2 rijen ne zwarte/gekleurde staat hij dan gewoon de andere rij neemt, omdat ge er zeker van kunt zijn dat ge in die rij met gekleurde altijd langer gaat moeten wachten. Echt, het moet verdomd lastig zijn kalm te blijven als ge nooit iets verkeerd doet en toch ALTIJD ELKE KEER WEER het deksel op uwe neus krijgt. Laatst gewijzigd door dejohan : 28 juni 2006 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niets persoonlijk eh, maar dit zijn echt paranoia voorbeelden.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We moeten helemaal niet verrast zijn bij deze cijfers, integendeel, ik bedenk mij steeds: dit zijn cijfers over misdaden waarvoor mensen gepakt zijn. Dat is het topje van de ijsberg: er zijn veel meer misdaden gepleegd door jonge allochtonen, waarvoor ze niet gepakt of niet vervolgd worden... Er is een fundamenteel probleem met het normen en waardenbesef bij deze gemeenschap en d�*�*r moet iets aan gedaan worden: jarenlange preventie heeft niet geholpen, nu wordt het tijd voor effectieve en efficiente repressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nie paranoia. Een paar maand geleden zat ik op een tram die op z'n gemakske 2 allochtoon uitziende jongeren voorbijreed zonder te stoppen. Een oudere man riep nog naar de tramchauffeur dat er mensen stonden, maar die chauffeur reageerde natuurlijk niet. Twee andere allochtonen gingen aan de chauffeur vragen wat het te betekenen had. Chauffeur: 'tram zit vol'. Goed, het was aardig druk, maar niet ZO druk, want aan de volgende halte waar iemand stond te wachten oordeelde de tramchauffeur dat er blijkbaar toch nog 5 mensen bijkonden. Ik zie het trouwens wel vaker dat trams en bussen allochtonen gewoon laten staan. En dan komen klagen dat er wel eens amok gemaakt wordt op het openbaar vervoer. Die twee allochtonen op m'n tram zijn kalm gebleven, ik had het nochtans nie raar gevonden mochten ze eens wat flinker van hun tak gemaakt hebben.
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij mijn vierde kind ging ik met den auto.
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van San geeft culturele oorzaken bij de allochtonen (meer bepaald de Marokkanen) aan; Vanneste geeft culturele oorzaken bij politie en gerecht aan. Ik heb zo een vermoeden dat beiden waarschijnlijk wel een deel van de antwoorden geeft. Citaat:
Citaat:
Dat er een normvervaging is, daar ben ik wel mee akkoord.
![]() |