![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Interessante denkoefening van het Armed Forces Journal, waarin de kaart van het Midden-Oosten wordt hertekend naar ethnisch/religieuze maatstaven. Vooral Saudi-Arabië, Irak en Pakistan moeten eraan geloven. Israël keert terug naar de grenzen van voor '67; er komt een onafhankelijk Koerdistan; Afghanistan schuift op naar het oosten en er komt een tweede (arabisch-) sjiïtische staat naast Iran. Ook wordt er een 'Islamic Sacred State' gecreëerd, met daarin Mekka en Medina, dat een soort islamitisch Vaticaanstad moet worden.
Zo'n hertekening lijkt -hoewel deze in de praktijk niet (helemaal) haalbaar is- veel van de huidige problemen te kunnen oplossen... of niet? link naar het artikel ik heb de kaartjes "before" en "after" toegevoegd. Laatst gewijzigd door Djiezes : 6 juli 2006 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hahahaha ja Turkije, Pakistan en Iran gaat vooral toelaten dat hun grondgebied gehalveerd wordt.
Interessante denkoefening. Mag ik de joint? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 juli 2006 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het is een denkoefening en geen plan. Natuurlijk gaan die landen dat niet toelaten. Ik heb ook niet beweerd dat dit idee haalbaar is, integendeel zelfs. Ik rook niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de wereld beter af zou zijn moesten de VS in 4 aparte naties gesplitst worden. Misschien dat ze dan tegen elkaar beginnen oorlog maken, en de rest van de wereld wat rust gunnen. Ik zal eens emailen naar de AFJ. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 juli 2006 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat trouwens te doen met de vele minderheden die er in vele landen bestaan? Syrië heeft een belangrijke christelijke Arabische, Aramese en Assyrische minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Mijn ideaalbeeld van het midden oosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VS wil haar meest trouwe bondgenoten behouden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hetgeen men daar voor Koerdistan, Iran, Azerbeidjan en Irak voorstelt, lijkt mij misschien wel eerder de geopolitieke wens van de VS.
En zoals opgemerkt vergeet men duidelijk etnisch en/of religieuze minderheden en twisten in andere landen daar en gaat men volgens mij dan weer teveel uit van een conflict-scenario tussen de verschillende etnische en/of religieuze gemeenschappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Moet men in Africa ook mischien eens proberen. Al die grenzen zijn daar al even artificieel.
Trouwens waar wachten de Vlaams Nationalisten op om hier een gecorigeerde kaart van belgie te tonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de etnische en religieuze grenzen worden meestal wel gevolgd als ze in het voordeel van de VS zouden zijn, en genegeerd als ze niet voordelig zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wat een toeval! Ik vond net een gelijkaardige denkoefening van een bekende denktank (Kommunist Anti-American ThinkDank) in hun tijdschrift Unarmed Kaatd Journal. Daarin stond een artikel over 'The Untied States of Amnesia", waarin de kaart van de VSA wordt hertekend naar ethnisch/religieuze/politieke maatstaven.
Hoewel op korte termijn niet helemaal haalbaar, misschien toch een interessante denkoefening voor het oplossen van de wereldproblematiek? Ik geef alleen het kaartje 'na'. De oorspronkelijke is wellicht bekend. PS: Alaska en de eilanden staan er niet op. Alaska wordt terug een deel van Rusland, de eilanden worden onafhankelijk. Laatst gewijzigd door kaatd : 7 juli 2006 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Niet al te positief vermoed ik...sterker nog...if they (Islam/Moslims)'d even dream about it they'd better wake up and apologise... ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k moet toegeven. Nu zien we kaartjes getekend op papier, met kleurpotlood, een inspiratie ingegeven door groeperingen die al dan niet "snugger" bezig zijn.
Maar ik heb mijn tekengereedschap gevonden. Met dank aan de USSR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ik die dacht dat in die onverdraagzame Islamofascistische wereld al die minderheden allang uitgeroeid waren ! 'k Zal toch nog eens een boek moeten vastpakken, begot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |