![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() In zijn boek ''Mossad - the Other Side of Deception'' beschrijft oud-Mossad agent Victor Ostrovsky hoe hij eind jaren '60 het commando voerde over een politiepost in de Jordaanvallei. Dagelijks achtervolgde hij toen Palestijnsche infiltranten die de grens overstaken om sabotageacties te plegen. Vaak vonden die Palestijnen de dood, maar in een aantal gevallen werden ze gearresteerd. Toch werden ze in dat geval over de radio als dood opgegeven, zodat niemand hen verder zou missen.
Het behoorde tot de taken van Ostrovsky om deze gevangen af te leveren bij een gevangenis in Ness Ziona, het ''Israel Institute for Biological Research (IIBR). Aanvankelijk meende hij dat het hier een verhoorruimte van de Israëlische veiligheidsdienst “Shaback” betrof. Ostrovsky wist toen nog niet waar het IIBR aan werkte, al wist hij wel dat Palestijnen weinig kans hadden om levend naar buiten te komen als hij ze eenmaal had afgeleverd. Een collega vertelde hem dat in het IIBR chemische en bacteriologische wapens werden ontwikkeld en dat de Palestijnsche gevangenen gebruikt werden om met de verschillende ziekteverwekkers te kunnen experimenteren. De collega van Ostrovsky die dit verklaarde zou later eveneens tot de Mossad toetreden. Ostrovsky beschrijft hoe deze collega toen betrokken was bij het testen van door Israëlische bedrijven ontwikkelde farmaceutische producten op de inwoners van het Zuid-Afrikaansche Soweto. De wijze waarop Ostrovsky terugdenkt aan de tijd waarin hem dit alles werd onthuld is veelzeggend: Citaat:
T.L. staat relatief lang stil bij het feit dat hij bij het IIBR iemand herkende. Het betrof hier een persoon die in de Israëlische badplaats Eilat een bekende was, omdat hij altijd met vogels in de weer was. Hij ving ze en voorzag ze van labels. T.L. veronderstelde dat de activiteiten van “Amiel the Birdwatcher” verband hielden met experimenten van het IIBR om besmettelijke ziekten met behulp van trekvogels te verspreiden. T.L. is een een oud-journalist van de joodsche krant Ha’aretz, die in Londen woont omdat hij het leven in Israël niet meer uithield. Aan de vooravond van de oorlog van 1967, werd T.L. als reservist opgeroepen, om het IIBR in Ness Ziona te bewaken. ==== Lebensraum creëren (kolonisatiepolitiek), heel de bevolking afstraffen voor wat paar mensen hebben gedaan (zie zaak ontvoerde soldaat), begrippen als unter- en übermensch (jood en niet-jood; jood kan in Israël grond kopen, maar een Israëlische Arabier niet, .. nog duizenden van zulke dinges), vergassen, ... ![]() Laatst gewijzigd door stonaar : 8 juli 2006 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() up
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Deze vind ik wel interessant (ik citeer)
" The Mossad planned to assasinate president George Bush Sr at the Madrid peace talks in 1991, due to his policy of pressuring Israel to the negotiaing table by freezing their loan guarantees. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U mag gerust een andere topic openen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Deze tekst komt anders wel uit jouw link van je eigen tekst!
Zoals ik al eerder zei, je weet niks inhoudelijk van je posts... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Dan snap ik niet waarom je dit post??
Het gaat over "zijn" boek en je opteert nog eens niet om deze bron die een ruime samenvatting geeft over zijn boek en achtergrond te gaan informeren? Goed bezig ![]() Ik eet niet zo graag banaan, ik drink wel graag pintjes. Betaal jij één? 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil je zeggen? Zonder 'achtergrondkennis' mag men geen onderwerp starten? Als jij het beter weet, dan mag je altijd aanvullen. Ik trakteer je nog geen rotte appel. Ik schrijf het hier op! Deze topic zal minstens een maand 'up' blijven .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan je mensen informeren of andersom (bedoeling van deze forum) Heb ik dat ergens beweert? Had ik ook niet verwacht ![]() Betwijfel ik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Komen ze altijd mee af die gamins? Smoort nog enen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Alles wat jij gelooft is dus geen fantasie?
Uw punt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |