Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat wilt u?
Ik ben democraat en wil dus een Belgische koning, zoals de meerderheid van het volk wil 14 26,42%
Ik ben geen democraat, en wil tegen de meerderheid in een Belgische president 2 3,77%
Ik ben antidemocraat en wil een Vlaamse republiek 37 69,81%
Ik ben een gek en wil een Vlaamse koning 7 13,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2004, 10:17   #1
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard De Koning, een baken van redelijkheid

De Koning, een baken van redelijkheid

Onze koning, Albert II van België, is inderdaad een baken van redelijkheid in deze verwarde politieke tijden, een politieke traditie die van vader op zoon wordt doorgegeven, nu al 6 vorsten lang.

De koning heeft geen lobbygroepen te plezieren, of zich te scharen achter partijbelangen. Hij kan zich volop inzetten voor het belang van de staat en het volk. Daarom is de koning ook zo geliefd bij de bevolking. Elke opiniepeiling wijst daar op.

De koning moet ook geen platvloerse verkiezingscampagne voeren en de bevolking wat voorliegen. Neen, de waarheid volstaat, en een zacht woord links en rechts. Ook met advies staat de brave man klaar voor iedereen, van politieker tot gewone volksmens.

Maar republikeinen -echte en geveinsde- willen die waardevolle instelling weg doen. Vlaamse nationalisten zijn zelf vaak royalisten. Elk politiek onderzoek wijst dit uit. Toch doen zij zich voor als republikeinen om de Belgische koning weg te doen. De koning is immers een verbindingsman tussen Walen en Vlamingen, en dat mag niet van die separatisten. Want stiekem willen ze soms een koninkrijk Vlaanderen stichten, met een Saksen-Coburger aan het hoofd, maar vaak ook een of andere werkloze edelman, zoals een Habsburger of een Hohenzollern, of zelfs een prins uit het huis van Oranje-Nassau, zoals Willem Alexander!!!! Schandelijk!

Zelfs brave Belgen willen de koning weg, omdat dit niet democratisch zou zijn. Maar wat is er democratisch aan het voorliegen van de bevolking �* la Bush? Geef mij dan maar liever een integere koning zoals de onze.

Daarom: Leve de Koning, leve Albert II
Oud 17 oktober 2004, 10:41   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Jij bent een ware 'aanwinst' voor de blubbers.
Oud 17 oktober 2004, 11:19   #3
Olivier
Banneling

Standaard

Presidenten en ander dergelijk politiek gespuis, ik kan er geen respect voor hebben.

Geef mij dan maar onze Albert, all the way.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 11:20   #4
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

De integriteit en redelijkheid van de koning is in het verleden als sneeuw voor de zon verdwenen toen de koninklijke fluit het commando der koninklijke hersenen overnam. Het resultaat: van teveel drillen blijf je trillen.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 11:43   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Joachim -Superbelg- Bourgeois, ik heb uw "site" eens bekeken.... Simplisme ten top!

ps: die oneerlijke polls, is dat een belgicistische ziekte (één van de vele)?? Als je tegen Belgie wil stemmen, ben je een antidemocraat, een racist,...

Als je zo wil valsspelen, geef je eigenlijk zèlf toe dat het belgicisme nergens staat.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 12:16   #6
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
De integriteit en redelijkheid van de koning is in het verleden als sneeuw voor de zon verdwenen toen de koninklijke fluit het commando der koninklijke hersenen overnam. Het resultaat: van teveel drillen blijf je trillen.
Mitterand ? Clinton ? JFK ? ....

Drillen is iets dat presidenten ook zullen doen hoor, heb maar gene schrik.
Oud 17 oktober 2004, 12:27   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

:rolf:
Wat een superpersonage wordt hier toch neergezet.
Kom, biecht op, wie ben je?
Oud 17 oktober 2004, 12:51   #8
Tommy_
Schepen

Standaard

Waarom is een voorstander van een Vlaamse republiek een antidemocraat? Wil je zeggen dat republieken antidemocratisch zijn?
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 13:40   #9
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Want stiekem willen ze soms een koninkrijk Vlaanderen stichten, met een Saksen-Coburger aan het hoofd, maar vaak ook een of andere werkloze edelman, zoals een Habsburger of een Hohenzollern, of zelfs een prins uit het huis van Oranje-Nassau, zoals Willem Alexander!!!! Schandelijk!
Man jij bent echt archaïsch: de middeleeuwen en de tijd der koningen en ridders is voorbij.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 13:50   #10
Tommy_
Schepen

Standaard

Moest ik echt moeten kiezen tussen ons koningshuis en oranje, kies ik oranje.
Oud 17 oktober 2004, 13:56   #11
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar republikeinen -echte en geveinsde- willen die waardevolle instelling weg doen.
Voor mij is de monarchie enkel een instelling die ons allen handenvol geld kost en die niets te zeggen heeft en niets doet en die daar boven op nog eens ondemocratisch is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbel
Vlaamse nationalisten zijn zelf vaak royalisten. Elk politiek onderzoek wijst dit uit.
Ik ben Vlaams nationalist én republikein. En graag een link naar een dat "elk politiek onderzoek".

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 13:57   #12
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik ontbreek een optie:

- Ik ben democraat en wil een gekozen president.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 14:04   #13
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Moest ik echt moeten kiezen tussen ons koningshuis en oranje, kies ik oranje.
je hoeft niet te kiezen...
die Hollandse komt hier nooit...
en die van ons is er... en dat handjevol extremisten hier heeft er niets aan te zeggen, wie....
Oud 17 oktober 2004, 14:12   #14
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Presidenten en ander dergelijk politiek gespuis, ik kan er geen respect voor hebben.

Geef mij dan maar onze Albert, all the way.
...de monarchie is een anti-democratische instelling....waarop geen enkele burger van dit land vat op heeft-- op haar beurt bemoeit dit koningshuis zich wel met het reilen en zeilen van dit land ....en dat weten de regeringsknechtjes maar al te goed.....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 14:22   #15
Tommy_
Schepen

Standaard

Ga jij ook zo uit de bol als je de koning ziet? Val je flauw als de mooi lachende Mathilde je een hand komt geven? Een hand, een lach als dank voor je geld...
Oud 17 oktober 2004, 14:45   #16
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
...de monarchie is een anti-democratische instelling....waarop geen enkele burger van dit land vat op heeft-- op haar beurt bemoeit dit koningshuis zich wel met het reilen en zeilen van dit land ....en dat weten de regeringsknechtjes maar al te goed.....
Geen vat ? De Koningskwestie is het beste voorbeeld van het feit dat in een huidige, moderne monarchie gelijk Belgie er wel degelijk een invloed is van de bevolking op de koning.

Trouwens, veel meer als zijn handtekening onder een wettekst te zetten moet ie toch niet ? Als het aan mij lag kon ie zelf regeringen samenstellen na een verkiezing.....ipv die klote partijbonzen.
Oud 17 oktober 2004, 14:47   #17
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Ga jij ook zo uit de bol als je de koning ziet? Val je flauw als de mooi lachende Mathilde je een hand komt geven? Een hand, een lach als dank voor je geld...
.....je moet er eens opletten ...hoe onderdanig handwrijvend onze regeringsknechtjes au palais de LAEKEN hun intreden doen als ze bij de grote goeroe moeten komen....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
Oud 17 oktober 2004, 14:53   #18
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote=Olivier]Geen vat ? De Koningskwestie is het beste voorbeeld van het feit dat in een huidige, moderne monarchie gelijk Belgie er wel degelijk een invloed is van de bevolking op de koning.

Trouwens, veel meer als zijn handtekening onder een wettekst te zetten moet ie toch niet ? Als het aan mij lag kon ie zelf regeringen samenstellen na een verkiezing.....ipv die klote partijbonzen.[/QUOTE]..PUNT 1 :...WELKE INVLOED DOOR DE BEVOLKING ? dat mag u nu eens direct bewijzen.....PUNT 2 : in elk belangrijk dossier KAN hij zijn macht gebruiken ...( reeds meermaals toegegeven door de hoogste gezagsdragers in dit land) ...PUNT 3 ..zelf de regering samenstellen ...doet me denken aan dictators.....
Oud 17 oktober 2004, 15:51   #19
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Joachim -Superbelg- Bourgeois, ik heb uw "site" eens bekeken.... Simplisme ten top!

ps: die oneerlijke polls, is dat een belgicistische ziekte (één van de vele)?? Als je tegen Belgie wil stemmen, ben je een antidemocraat, een racist,...
Natuurlijk, want de meerderheid van de Belgen wil Belg blijven en wil Albert II als koning, dus ben je antidemocratisch. Je bent racist omdat je geen Walen kan uitstaan. De Walen zijn wel geen ander ras, maar je discrimineert op taal.

Citaat:
Als je zo wil valsspelen, geef je eigenlijk zèlf toe dat het belgicisme nergens staat.
Onzin! Ik geef gewoon de feiten weer.
Oud 17 oktober 2004, 16:01   #20
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, want de meerderheid van de Belgen wil Belg blijven en wil Albert II als koning, dus ben je antidemocratisch. Je bent racist omdat je geen Walen kan uitstaan. De Walen zijn wel geen ander ras, maar je discrimineert op taal.

Onzin! Ik geef gewoon de feiten weer.
......reeds een groot deel van de VLAMINGEN hebben hun buik méér dan vol van de GELDTRANSFERTEN naar WALLONIE.......bekijk de verkiezingsuitslagen maar eens heel goed....daar bovenop komt dan nog eens de BEMOEIZUCHT van de waalse orakels in louter vlaamse aangelegenheden.......en natuurlijk dat deze waalse verkwisters votre patrie graag in stand willen houden...WANT BIJ EEN ONAFHANKELIJK VLAANDEREN ZIJN DE WALEN DE VLAAMSE CENTEN KWIJT.....en zing nu maar uwe brabançonne........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be