![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat wilt u? | |||
Ik ben democraat en wil dus een Belgische koning, zoals de meerderheid van het volk wil |
![]() ![]() ![]() |
14 | 26,42% |
Ik ben geen democraat, en wil tegen de meerderheid in een Belgische president |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Ik ben antidemocraat en wil een Vlaamse republiek |
![]() ![]() ![]() |
37 | 69,81% |
Ik ben een gek en wil een Vlaamse koning |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,21% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() De Koning, een baken van redelijkheid
Onze koning, Albert II van België, is inderdaad een baken van redelijkheid in deze verwarde politieke tijden, een politieke traditie die van vader op zoon wordt doorgegeven, nu al 6 vorsten lang. De koning heeft geen lobbygroepen te plezieren, of zich te scharen achter partijbelangen. Hij kan zich volop inzetten voor het belang van de staat en het volk. Daarom is de koning ook zo geliefd bij de bevolking. Elke opiniepeiling wijst daar op. De koning moet ook geen platvloerse verkiezingscampagne voeren en de bevolking wat voorliegen. Neen, de waarheid volstaat, en een zacht woord links en rechts. Ook met advies staat de brave man klaar voor iedereen, van politieker tot gewone volksmens. Maar republikeinen -echte en geveinsde- willen die waardevolle instelling weg doen. Vlaamse nationalisten zijn zelf vaak royalisten. Elk politiek onderzoek wijst dit uit. Toch doen zij zich voor als republikeinen om de Belgische koning weg te doen. De koning is immers een verbindingsman tussen Walen en Vlamingen, en dat mag niet van die separatisten. Want stiekem willen ze soms een koninkrijk Vlaanderen stichten, met een Saksen-Coburger aan het hoofd, maar vaak ook een of andere werkloze edelman, zoals een Habsburger of een Hohenzollern, of zelfs een prins uit het huis van Oranje-Nassau, zoals Willem Alexander!!!! Schandelijk! Zelfs brave Belgen willen de koning weg, omdat dit niet democratisch zou zijn. Maar wat is er democratisch aan het voorliegen van de bevolking �* la Bush? Geef mij dan maar liever een integere koning zoals de onze. Daarom: Leve de Koning, leve Albert II
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij bent een ware 'aanwinst' voor de blubbers.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Presidenten en ander dergelijk politiek gespuis, ik kan er geen respect voor hebben.
Geef mij dan maar onze Albert, all the way. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() De integriteit en redelijkheid van de koning is in het verleden als sneeuw voor de zon verdwenen toen de koninklijke fluit het commando der koninklijke hersenen overnam. Het resultaat: van teveel drillen blijf je trillen.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Joachim -Superbelg- Bourgeois, ik heb uw "site" eens bekeken.... Simplisme ten top!
ps: die oneerlijke polls, is dat een belgicistische ziekte (één van de vele)?? Als je tegen Belgie wil stemmen, ben je een antidemocraat, een racist,... Als je zo wil valsspelen, geef je eigenlijk zèlf toe dat het belgicisme nergens staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Drillen is iets dat presidenten ook zullen doen hoor, heb maar gene schrik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() :rolf:
Wat een superpersonage wordt hier toch neergezet. Kom, biecht op, wie ben je?
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Waarom is een voorstander van een Vlaamse republiek een antidemocraat? Wil je zeggen dat republieken antidemocratisch zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Moest ik echt moeten kiezen tussen ons koningshuis en oranje, kies ik oranje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ontbreek een optie:
- Ik ben democraat en wil een gekozen president.
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
die Hollandse komt hier nooit... en die van ons is er... en dat handjevol extremisten hier heeft er niets aan te zeggen, wie....
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Ga jij ook zo uit de bol als je de koning ziet? Val je flauw als de mooi lachende Mathilde je een hand komt geven? Een hand, een lach als dank voor je geld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, veel meer als zijn handtekening onder een wettekst te zetten moet ie toch niet ? Als het aan mij lag kon ie zelf regeringen samenstellen na een verkiezing.....ipv die klote partijbonzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Olivier]Geen vat ? De Koningskwestie is het beste voorbeeld van het feit dat in een huidige, moderne monarchie gelijk Belgie er wel degelijk een invloed is van de bevolking op de koning.
Trouwens, veel meer als zijn handtekening onder een wettekst te zetten moet ie toch niet ? Als het aan mij lag kon ie zelf regeringen samenstellen na een verkiezing.....ipv die klote partijbonzen.[/QUOTE]..PUNT 1 :...WELKE INVLOED DOOR DE BEVOLKING ? dat mag u nu eens direct bewijzen.....PUNT 2 : in elk belangrijk dossier KAN hij zijn macht gebruiken ...( reeds meermaals toegegeven door de hoogste gezagsdragers in dit land) ...PUNT 3 ..zelf de regering samenstellen ...doet me denken aan dictators.....
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |