Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2006, 14:17   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard Belgie boert goed

Ik ben net terug van een rondje autorijden doorheen Europa (VK, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Frankrijk).

Ik hou daar wel van.

Een van de zaken die me opgevallen is, is hoezeer Belgie op allerlei vlakken veel beter voor de dag komt dan pakweg 10 jaar terug. Het land ziet er veel netter en welvarender uit. Toen ik 7 jaar geleden in Denemarken kwam, was ik erg verbaasd over hoe veel rijker alles eruit zag, maar tegenwoordig is dit eigenlijk een beetje omgekeerd. Vooral Vlaanderen maar ook bepaalde delen van Wallonie zien er rijk en vaak verrassend mooi uit.

Tenslotte ook nog vermelden dat ik een paar dagen in de Voer-streek heb gelogeerd. Een aanrader, erg leuk. De mensen daar, en in de nabije Waalse dorpen en stadjes waren, erg vriendelijk.
Oud 16 juli 2006, 14:19   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Hoort dit niet bij K&K?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 16:03   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Ik vind Nederland nog altijd veel netter, schoner en vooral "rijker".

vooral de openbare infrastructuur trekt op geen hol bij ons..nochtans een gewestbevoegdheid
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 16:39   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ik ben net terug van een rondje autorijden doorheen Europa (VK, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Frankrijk).

Ik hou daar wel van.

Een van de zaken die me opgevallen is, is hoezeer Belgie op allerlei vlakken veel beter voor de dag komt dan pakweg 10 jaar terug. Het land ziet er veel netter en welvarender uit. Toen ik 7 jaar geleden in Denemarken kwam, was ik erg verbaasd over hoe veel rijker alles eruit zag, maar tegenwoordig is dit eigenlijk een beetje omgekeerd. Vooral Vlaanderen maar ook bepaalde delen van Wallonie zien er rijk en vaak verrassend mooi uit.

Tenslotte ook nog vermelden dat ik een paar dagen in de Voer-streek heb gelogeerd. Een aanrader, erg leuk. De mensen daar, en in de nabije Waalse dorpen en stadjes waren, erg vriendelijk.
Tzou maar erg zijn indien dit niet het geval was, de Belg geeft het meeste uit aan belastingen en met een eerste minister die netto 8000 euro per maand krijgt los van wat hij nog krijgt door middel van andere dingen...dan kan het niet mislopen é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 16:43   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Ow,ook een ocmw-trekker die kan reizen waarschijnlijk.Ik zal maar weerom men rugzakske aandoen en gaan werken om jou te betalen.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 17:00   #6
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Hoort dit niet bij K&K?
Of internationale politiek!

Of maatschappelijke discussies!

Of Europa!

Oud 16 juli 2006, 17:19   #7
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

ik was er 99% zeker van dat ik vrijwel alleen zure of zagemans-reacties reacties zou krijgen waarvoor dank
dat een slimmerd mij voor profiterende ocmw'er zou uitmaken, daar had ik wel niet aan gedacht
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 17:44   #8
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik was er 99% zeker van dat ik vrijwel alleen zure of zagemans-reacties reacties zou krijgen waarvoor dank
dat een slimmerd mij voor profiterende ocmw'er zou uitmaken, daar had ik wel niet aan gedacht
En hoe is het om zo eens rond te trekken in die landen,kwestie van eens wat te horen over verblijf en kosten en de omgevingsnatuur en bezienswaardigheden.
Oud 16 juli 2006, 18:28   #9
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik hou daar wel van.

Ik kan je wel voor een stuk volgen.
De dag echter dat we ons kunnen spiegelen aan bv Nederland en Duitsland ivm de afwerking van de diverse projecten en het onderhoud ervan, zijn we al een heel eindje op weg, idem voor onze prachtige fietsroute-netwerken.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 18:38   #10
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
En hoe is het om zo eens rond te trekken in die landen,kwestie van eens wat te horen over verblijf en kosten en de omgevingsnatuur en bezienswaardigheden.
Denemarken, daar hou ik erg veel van. Erg mooi - niet zo spectaculair, maar de mensen zijn enorm trots op hun erfgoed. Niet op een hysterische manier op zoals pakweg de Britten of Amerikanen, wat ik verkies. De Jutlanders doen me een beetje aan de Vlamingen denken. Het midden-eiland Fyn is erg leuk. Wel een beetje aan de dure kant.

Zweden. Ook erg mooi, maar een beetje eentonig na een tijdje. Stockholm is dan weer een mooiere stad dan Kopenhagen. Was een stuk goedkoper dan ik dacht. Het eten is wel niet lekker.

(De brug tussen DK en ZW is overigens formidabel. De natuur kon het zelf niet eleganter gedaan hebben.)

Nederland. Daar kom ik ook graag, maar voor mij was dat eigenlijk nog nooit een echte zomerbestemming.

De Voerstreek was dan weer dé ontdekking voor mij. Erg mooi, redelijk goedkoop, met keurige en beleefde mensen. Het toerisme is daar eigenlijk nog niet zo ontwikkeld, wat ook zijn aangename kanten heeft natuurlijk!
Oud 16 juli 2006, 18:41   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vooral Vlaanderen maar ook bepaalde delen van Wallonie zien er rijk en vaak verrassend mooi uit.
Ik dacht dat in Vlaanderen enkel boeren woonden?

Verder ga ik natuurlijk akkoord, het ziet er allemaal beter uit dan pakweg 10 jaar geleden. Het zou maar èrg zijn, nietwaar?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 18:42   #12
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
in de voer heb ik trouwens een belgische witte wijn gedronken
-> heel goeie kwaliteit, de noordelijkste chardonnay van europa naar het schijnt (www.wijnkasteel.com)
Oud 16 juli 2006, 18:43   #13
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik dacht dat in Vlaanderen enkel boeren woonden?
ah, ah

Citaat:
Verder ga ik natuurlijk akkoord, het ziet er allemaal beter uit dan pakweg 10 jaar geleden. Het zou maar èrg zijn, nietwaar?
ja, und? kan jij eigenlijk ook eens niet negatief zijn?
Oud 16 juli 2006, 18:44   #14
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Ik kan je wel voor een stuk volgen.
De dag echter dat we ons kunnen spiegelen aan bv Nederland en Duitsland ivm de afwerking van de diverse projecten en het onderhoud ervan, zijn we al een heel eindje op weg, idem voor onze prachtige fietsroute-netwerken.
veel verschil met NL zie ik eigenlijk niet, gemiddeld gezien dan toch
bepaalde zaken staan wel nog niet ver in Belgie
Oud 16 juli 2006, 18:45   #15
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

(De brug tussen DK en ZW is overigens formidabel. De natuur kon het zelf niet eleganter gedaan hebben.)
het is idd een schitterende brug. Binnen enkele jaren krijgt Antwerpen trouwens ook zo'n grote en lange brug, de befaamde Lange Wapperbrug, die zal uitgroeien tot een nieuwe landmark voor Antwerpen.

Laat ons hopen dat de architectuur ervan spectaculair zal zijn. De ontwerpen worden binnenkort bekend gemaakt.

Oud 16 juli 2006, 18:47   #16
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind Nederland nog altijd veel netter, schoner en vooral "rijker".

vooral de openbare infrastructuur trekt op geen hol bij ons..nochtans een gewestbevoegdheid
Je merkt het verschil wanneer je met de wagen Nederland binnenrijdt... Vaarwel degelijke baanstroken, welkom claustrofobische neigingen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 18:48   #17
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ah, ah

ja, und? kan jij eigenlijk ook eens niet negatief zijn?
...zegt de man die -tot voor kort- over Vlaanderen niks positiefs kon zeggen

Ik bén trouwens positief: het ziet er idd allemaal beter uit. Vooral in Vlaanderen dan (kom in het propere en vernieuwde Leuven maar eens kijken ). De streek rond Charleroi en Luik daarentegen...

Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 juli 2006 om 18:50.
Oud 16 juli 2006, 18:50   #18
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is idd een schitterende brug. Binnen enkele jaren krijgt Antwerpen trouwens ook zo'n grote en lange brug, de befaamde Lange Wapperbrug, die zal uitgroeien tot een nieuwe landmark voor Antwerpen.

Laat ons hopen dat de architectuur ervan spectaculair zal zijn. De ontwerpen worden binnenkort bekend gemaakt.

daar kijk ik alvast naar uit
zo'n pronkstuk kan een stad inderdaad een compleet ander imago opleveren
Oud 16 juli 2006, 18:51   #19
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je merkt het verschil wanneer je met de wagen Nederland binnenrijdt... Vaarwel degelijke baanstroken, welkom claustrofobische neigingen.
Het wordt idd smaller, maar het asfalt is wel zachter

Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 juli 2006 om 18:52.
Oud 16 juli 2006, 18:54   #20
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Het wordt idd smaller, maar het asfalt is wel zachter
Dat is waar, het wegdek is ook in betere staat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be