![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() kwestie van de discussie simultaan te laten verlopen.. Wat maakt iemand tot Belg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een officiële identiteitskaart van het Koninkrijk België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Aangezien belgicisten ervan uitgaan dat de belgische staat gesticht is vanuit een volk, mag u mij dé belg van hét belgische volk eens beschrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Een open, verdraagzaam persoon met interesse voor cultuur, sport en de bourgondische aspecten van het leven.
Een bon-vivant die verder kijkt dan zijn neus lang is en geen moeite heeft om regelmatig eens vanonder de kerktoren weg te komen Dit zijn maar enkele suggesties, maar ze omvatten toch de kern van een goeie Belg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() En dat 'belgisch gevoel' dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is een gevoel dat vele Belgen (i.e. houders van de Belgische identiteitskaart) delen: het gevoel deel uit te maken van de Belgische gemeenschap. Sommige Belgen kennen dat gevoel niet, zoals u. Dat mag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Abu Djadja is dus een Belg omdat hij dat vodje papier via een schijnhuwelijk heeft kunnen bemachtigen?
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() met andere woorden als morgen een gebied dat is samengesteld uit de huidige provincies oost-vlaanderen, west-vlaanderen, antwerpen, vlaamsbrabant (incl. brussels gewest) en limburg een referendum organiseert met als agendapunt: de onafhankelijkheid, een meerderheid wordt gehaald, en de "republiek vlaanderen" wordt gesticht dan worden de inwoners van dat gebied Vlamingen (want dan krijgen ze een officiële identiteitskaart)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag dat ook?
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door vulpes : 25 juli 2006 om 16:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van BC mag het immers niet: het is tegen de mensenrechten, vindt hij, en het verstoort de rust van de burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() één probleem: waarom heb ik dan niet dat 'Belgische gevoel'?
waarom heeft dat kaartje waaruit blijkt dat ik een Belg ben geen al te grote betekenis... ? ik ben dermate belg dat ik er geen probleem mee heb om vanonder de koekelberg basiliek te komen en het kaartje in te ruilen voor een ander... 't mag zelfs een vlaamse identiteitskaart zijn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daarenboven kijk ik waarschijnlijk veel verder dan mijn neus lang is dan de meeste "belgen" misschien is dat laatste wel het verschil tussen Vlamingen en belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |