![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het licht van het hier oplaaiende debatten over het recht op vrije meningsuiting, onderstaande nieuwe wending:
“De partij was door het dolle heen toen de Brusselse rechtbank zich in eerste aanleg onbevoegd verklaarde. Het racisme proces werd daardoor plots een politiek proces en meteen zag de partijtop de voordelen op het vlak van propaganda. Onderweg naar de Madoutoren, waar de champagne al klaar stond, heb ik al aan Frank Vanhecke gezegd dat het slechts uitstel van de executie was en dat we onze hoop op het Arbitragehof moesten stellen, maar die opmerking werd onmiddellijk weggewuifd. De partij heeft herhaaldelijk bewust kansen laten liggen om de zaak te winnen. Verliezen was in de ogen van de partijtop veel interessanter. Winnen was gewoon geen optie. De argumentatie die op het proces op tafel werd gelegd, bewijst dat. Die was soms echt dwaas op het gênante af. Op die manier heeft het vb zich niet alleen belachelijk gemaakt binnen de juridische wereld, maar ook haar totale onkunde bewezen. Propaganda haalt de bovenhand op staatsmanschap. Zodanig zelfs dat de partij, die beweert de rechten van het eigen volk te verdedigen, haar eigen mensen kwetsbaar heeft gemaakt voor klachten wegens racisme. Het vb heeft herhaaldelijk verklaard dat er geen verschil bestaat met het vlaams blok. Elke jurist zal u vertellen dat daardoor elke kandidaat op individuele basis voor racisme aangeklaagd kan worden en dat er bovendien veel kans is dat er een veroordeling volgt. De partijtop en de verkozenen zijn onschendbaar en zitten veilig in het pluche, maar de kleine garnalen worden door de partijtop pal met de neus in de wind gezet” Prof. Luc Lamine, KU Leuven, voormalig juridisch adviseur van het vb , bron: De Morgen, 27 juli 2006. Wat besluit ik hier alvast uit. Niet het franskiljone favoritisme van een rechter bij het Hof van Beroep te Gent, ligt aan de grond van de veroordeling voor racisme van het vb, doch potjandorie mijnheer Frank Vanhecke en co zelf. Kan in het vervolg dan ook geen gebruik meer gemaakt worden van het argument als zou de veroorderling te wijten zijn aan franskiljonisme en ander perifeer geneuzel. Tot welke vernieuwende inzichten leidt bovenstaande gesprek met de heer Lamine verder nog? a) Het vb werd nooit veroordeelt voor racisme maar voor dagdagelijkse onkunde. b) Het door het vb bejubelde recht op vrije meningsuiting, betreft het feitelijk recht op onverantwoordelijkheid, onbesuisdheid en onbenul. c) Er staat een ijskast in het vb hoofdkwartier. d) Realiteit overstijgt weerom fictie: Peter Pan huist op de Madouplaats.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 juli 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het blijkt hun enige truc te zijn die ze nog hebben:
Slachtofferrol niet alleen uitbuiten maar daarenboven uitlokken. Wanneer ze immers serieuze punten aanhalen om naar voor te brengen, of aan een regering meedoen door een paar onverzoenlijke standpunten te laten vallen zijn ze de sigaar: hun partij valt uiteen in sociaal gerichten en in liberaal gerichten. Daarenboven krijgens ze ofwel last met de ambtenaren of de werklozen in hun bende of met de middenstanders. Maar dat het zo grof was, en dat hun eigen adviseurs hun nu te kakken zetten overtreft elke verwachting. Die prof heeft wel moed, dient gezegd: - omdat hij de eigen stommiteiten inziet en niet alleen dat maar er ook de consequenties uit trekt. - omdat hij daarenboven zo zijn nek uitsteekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
als het belang dan toch uiteen zou vallen bij een regeringsdeelname , waarom is er dan een cordan rond hen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In dit geval: om externe contaminatie en interne contramine te vermijden. Gemeend; virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() To the point: een partij die dermate op tactiek en propaganda is gefocust en geen reet geeft om wat nogal lullig als "vakmanschap" wordt omschreven, maar waar tussen de lijnen mee wordt bedoeld dat iemand zich gedraagt zoals zijn peers, vind ik persoonlijk uitermate slim en gewiekst , op het crapuleus krankzinnige af zelfs. Onkunde? De verkiezingsuitslagen bewijzen het tegendeel. Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() En als ge Lamine niet gelooft dan maakt hij u wel iets anders wijs! Toen hij voor het Vlaams Belang opzoekwerk verrichtte dan was hij een domme professor die absoluut ongeloofwaardig was. Nu heeft hij (gelukkig voor het Vlaams Belang) zijn rug gekeerd naar die partij en hij is ineens de grote profeet van het linkse kamp!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Eén ding moet ik toegeven: ik heb nooit begrepen dat (de advocaten van) het Vlaams Blok niet meteen gereageerd hebben toen zij vernamen dat de notoire franskiljon Smetryns in hun zaak zou zetelen. Het is niét normaal dat iemand, zoals de "president" van een in Vlaanderen gevestigde Franstalige serviceclub in zo'n communautair-politiek geladen proces zetelt. Dat hij het Vlaams Blok zou "pakken" als hij kon (de andere raadsheren waren ofwel onverschillig - de voorzitter - ofwel al even Belgicist - Denys) stond bij voorbaat vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Daar is wel meteen op gereageerd maar dat lees je uiteraard niet in de kranten. Dat heb je nu eenmaal met een door de staat gestuurd proces!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Belang
Citaat:
maar d�*t bleef allemaal wel lang een geheimpje... ![]() EN: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juli 2006 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Turkje, ahha .. ziedaar een onvermoede denkpiste. Noël Slangen was voor zover ik weet de eerste die met iets gelijkaardigs op de proppen kwam: "het vb doet aan guerilla marketing. anoniem/onbestemd/nivellerend". Thomas Friedman ("De wereld is plat", zie nivellerend) mummelde ooit iets in die richting over Al Qaeda (hierzie http://www.wired.com/wired/archive/1...iedman_pr.html). Ik vervang even aq door vb - lamazegge in het belang van de discussie - : "het vb is een mutant supply chain". (voor de verschraalde geesten onder ons) Het vb is een fabriekske, dat meeneuriet op de bestaande infrastructuur om rammelende marchandise af te kunnen zetten. kikkend en nahikkend, virmiljoen
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wiki-ed. Ik pleegde zonet een metafoor over een fabriekje en U benoemt het fabrikaat dat klaar voor verzending ligt: "mythes".
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hadden we niet afgesproken voortaan "perifeer geëmmer achterwege te laten" wanneer het neerkomt op de veroordeling van het vb voor racisme, want zoals Prof. Lamine komt aan te geven werd het vb veroordeeld door eigen onwil en onbenul. Indien ik U goed begrijp - en ik ontvang U 10 op 10 hier in mijn zomer residentie - slaagde het vb er dus ook al niet in de partijdigheid van een rechter op afdoende wijze aan de kaak te stellen. Ik citeer U: "Daar is wel meteen op gereageerd". Welgemeende dank omdat U mijn bewijsvoering alsnog en tegen de gemaakte afspraken in op U genomen heeft. ahwel merçi, virmiljoen PS. Heeft U ooit Peter Pan gelezen?
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juli 2006 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wél een bloedige binnenshuisruzie geweest in 1934: http://www.geschiedenis.nl/index.php...1&limitstart=4 Is de franse rechterzijde uiteengevallen toen men Pétain aan de macht bracht? Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juli 2006 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Wat doet het er trouwens toe?
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit keer moet ik U volmondig gelijk geven wat betreft het gefrusteerd zijn en het natrappen van Prof. Lamine. Prof. Lamine kan het inderdaad noch begrijpen noch goedkeuren dat vb kopstukkken, in dit geval de heer Vanhecke - overtuigde het flardje "de champagne stond reeds klaar" U ook zo ? (btw. dit was een getuigenis van de Prof. Lamine, niet te verwarren met een mening ) - geen morzel verantwoordelijkheid wilden (ik schreef bijkans konden, stel U voor!) opnemen ten aanzien van hun leden door Prof. Lamines juridisch advies opzettelijk te negligeren. Spreek even dat laatste restje empathie aan U rest en verplaats U in de geest van een academicus. Geestesverruimend die enggeestigheid van vb bobo's. Dans de horlepiep mevrouw Boadicea, U en ik zijn het eindelijk eens, virmiljoen @chipie - nu nog een kalender opsnorren in mijn vakantie residentie.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juli 2006 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En raar genoeg: toen het oude Al Quaeda met de bezetting van Afghanistan werd uiteengeknuppeld, stonden vooraanstaande analysten te springen om vanaf dan te spreken van het "nieuwe" Al Quaeda: het waren dezelfde groepjes, maar de globale structuur ontbrak. Niet zo met het Vlaams Blok: kwestie van de discussie te vermijden, moest het voor iedereen (zowel vriend als vijand !) duidelijk zijn dat het Vlaams Belang enkel een vervalsing van het oorspronkelijke paspoort betreft. Misschien toch inspiratie gehaald bij Shakespeare? That which we call a rose... Vele reclamemakers kunnen er een puntje aan zuigen...
![]() |