![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Doodstraf voor Moussaoui | |||
Ja, hij verdient de doodstraf |
![]() ![]() ![]() |
22 | 36,07% |
Neen, hij moet tot opsluiting veroordeeld worden |
![]() ![]() ![]() |
39 | 63,93% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het proces van Zacarias Moussaoui, de Fransman die lid was van het al Qaeda-team van 11 september 2001 maar die voor de aanslagen werd gearresteerd, loopt naar zijn einde. Over de schuldvraag is reeds beslist. Het gaat enkel nog om de straf, en met name of hij de doodstraf krijgt of niet.
Vandaar deze éénvoudige vraag: Moet Moussaoui de doodstraf krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben principieel tegen de doodstraf, dus ook voor Moussaoui.
Daar hij schuldig is moet hij wat mij betreft levenslang krijgen (echt levenslang dan).
![]() |
#4 |
|
![]() Persoonlijk geloof ik ook dat Moussaoui de doodstraf verdient. Hij is duidelijk een permanent gevaar voor de samenleving en een man wiens vurige wens het is om zoveel mogelijke onschuldige mensen de dood in te jagen. Hij maakte actief deel uit van een complot dat resulteerde in de dood van duizenden mensen. En als hij ooit de kans kreeg zou hij het opnieuw doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Waarom laten ze hem ni vrij? Hij zal wel vermoord worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Overigens zou Amnesty International binnen de kortste keren staan te schreeuwen dat hij onmenselijk behandeld wordt en dat hij na X-aantal jaren toch moet vrijkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Hoewel ik al heel wat teksten gelezen heb die geschreven waren of die de gedachten weergaven van ter dood veroordeelden, kan ik mij dat niet echt inbeelden. Het doet ook niets ter zake in het debat over het al dan niet gerechtvaardigd zijn van de doodstraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Hij heeft nooit enige wroeging getoond. Integendeel. Doodstraf is op zijn plaats. Ik kijk al uit naar de Franse leiders en burgers die tevergeefs zullen smeken om dat beest te sparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Blijkbaar zit hij te lachen en/of te geeuwen terwijl men de opnames van de stemmen uit de twin towers laat horen. Hij heeft inderdaad geen berouw en ik twijfel er niet aan dat hij, indien hij de mogelijkheid had, opnieuw terrorist zou worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() De vraag bij is natuurlijk of dat de doodstraf wel afschrikkwekkend werkt bij de fundi's. Doodstraf betekent in zijn geval 70 maagden(tenzij je barbaars wil doen en hem begraven in varkensvet zoals men vroeger deed).
Om nu te the point te antwoorden: Ik weet het niet. Aan de ene kant zou het zeker geen groot verlies zijn indien hij de doodstraf krijgt. Anderzijds is doodstraf een erg extreme straf. Heel wat anti-doodstraf argumenten zijn hier niet van toepassing. Hij was een volwassen(in tegenstelling tot bv. kindsoldaten) man, die bij zijn volle verstand was. Bovendien staat zijn schuld onomstotelijk vast. Ondanks dit alles behoud ik toch enige reserves tegenover de doodstraf voor Moussaoui.
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Het alternatief is immers hem tot aan zijn dood (gemakkelijk nog 50 jaar of meer) in éénzame opsluiting zetten. Wedden dat de tegenstanders van de doodstraf dat dan plotseling als marteling gaan bestempelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mag Dutroux nu 100 jaar worden, in een kelder van een meter bij twee met een lampje van vijf watt en een luchtgat voor net voldoende lucht om niet te stikken. Liefst met een toegangsdeur die maar voor één bewaker bekend is. Gaat die het hoekje om VOOR Dutroux dan verhongert Dutroux gewoon zoals ook Julie en Melissa verhongerden. Is Nihoul ondertussen alweer vrij? ![]() Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2006 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Inderdaad, ik vind wel dat ze vrijgelaten mochten worden en dan mensen op hem persoonlijk wraak nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |