![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een van de twee vermoedelijke daders van de mislukte aanslag op regionale treinen in Duitsland is gevat.
Hij is te zien op een video-opname bij DS online 't Is precies ne 'Pool'! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opvallend is toch de "koele" efficiency van de Duitse politiediensten.Ik verneem dat ook in "Kiel hauptbahnhof" een bom-aanslag vermeden is...gewoon ff het verkeer stilleggen,en dan weer vort met de geit..
En geen "uitzonderingswetten" en het op stelten zetten van ganse wijken.Het ziet ernaar uit dat de daders of kandidaat-daders gewoon gevolgd worden,en als ze hun pakje vuil achterlaten "op heterdaad" betrapt worden. Dat wordt eenvoudiger in de rechtszaal straks... Geen paniekvoetbal zoals die gekkigheid die al een paar weken bezig is in the UK... In Duitsland zijn de "aanslagpogingen" bovendien bijzonder concreet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad zijn de eerste 2 springtuigen in Koblenz en Dortmund niet afgegaan..en pas nadien gevonden..klopt....
Deze aanslag in Kiel is "op heterdaad" voorkomen En toch ligt het Duitse spoornet NIET stil,ondanks deze toch wel erg concrete aanslagpogingen Wat een verschil met GB waar nog niks gebeurd is maar de ganse duiventil al 2 weken op stelten staat! Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2006 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen zitten we in Duitsland dus met het volgende verschijnsel:
Een opgepakte Libanese student wilde burgers van zijn gastland "en masse" vermoorden omdat....wel ja....waarom eigenlijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 augustus 2006 om 20:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het zo niet gelopen is op basis van de info die we in de pers te zien hebben gekregen. Vooreerst omdat de twee betrokkenen niet werden opgepakt op het ogenlblik dat ze hun bommen hadden gelegd. Indien de politie een 'tail' op die mannen had , dan waren ze zeker onmiddellijk ingerekend. De Duitse politie zou , indien er voorkennis geweest was, het nooit zo ver hebben laten komen. Die mannen hadden in een dergelijk geval hun springtuigen niet in een station kunnen droppen. In de UK zat je met een andere situatie. De wetenschap dat je geconfronteerd wordt met een groot, diffuus netwerk waarvan duidelijk niet iedereen gekend was + een 'onbekende' explosieve substantie die ongemerkt door de veiligheidscontrole zou geraken. Dat er in een dergelijke scenario geen risico's worden genomen lijkt me de logica zelve. Dat dit overlast met zich meebrengt is pijnlijk, maar een noodzakelijk kwaad in een situatie waar men met een aantal onbekende factoren zit.
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 19 augustus 2006 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Maar het is toch ook weer geen toeval dat Yussuf Mohammed zijn naam is en niet Fritz of Heinz. Maar omdat ik een struisvogel een schoon beest vind, moogt ge er toch zijn.
Laatst gewijzigd door longhorn : 19 augustus 2006 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neemt eens het vliegtuig naar de VS en doe het niet in je broek, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hmmm...
Ik heb al in een andere thread uitgelegd dat ik het zou waarderen dat men terroristen bestrijdt ipv ganse economische sektoren .... De Duitse politie lijkt dat voortreffelijk te doen...,ondanks dat de generatie politielui die indertijd de Rote Armee Fraction moesten opjagen(een extremische uiting van "Links",zowat 40% van het kiespubliek in de vroeger Bondsrepubliek Duitsland ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Maar de recente (verhinderde) aanslagen werden beraamd door vreemdelingen die goed opgeleid en schijnbaar zeer goed ingeburgerd waren. Toch normaal dat men daarvan schrikt. Moet men dan doen alsof er niets aan de hand is? Hoe reageer jij daarop? Enkel met verwijten naar mensen die opgeschrikt worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ze zijn zo lief mijnheer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hé. We moeten ze wat meer knuffelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
2) 'goed opgeleid' garandeert blijkbaar niets. Ik ken geen Vlamingen die door terroristische aanslagen tientallen mensen willen opblazen. Ik ken wel Vlamingen die wel eens België barst roepen (wat ik nogal idioot vind). Bedoel je dit soort extremistische Vlamingen. Toch niet zo erg als terroristische aanslagen hé? 3) Dat zou een uitleg kunnen zijn. Maar meestal gebeuren die aanslagen niet in een vlaag van zinsverbijstering. Die aanslagen worden meestal koel gepland en berekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oeh! Die jazeker die gaat zeker een vliegtuig of een trein opblazen. Let maar op... en dat doen Libanezen tenminste niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |