![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Leterme heeft geen koning nodig
![]() BRUSSEL - ,,Ik heb geen koning nodig''. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme gezegd in een reportage over de toekomst van het koningshuis die uitgezonden wordt op 6 september op de zender RTBF in het programma ,,Questions �* la une''. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag. De reportage wil een nieuwe en kritische kijk geven op het koningshuis, zonder evenwel de neutraliteit te verliezen. Aan het woord komen commentators, Vlaamse extremisten en ook Vlaams minister-president Leterme, die verklaart dat hij geen koning nodig heeft. Leterme wordt niet rechtstreeks geïnterviewd, het gaat om uitlatingen die hij deed in het Vlaams parlement. De reportage toont ook hoe een deel van de Vlaamse pers denkt over Franstaligen en hoe die omgaan met het koningshuis. Spijker alvast uw ramen dicht want ik voel een nieuwe storm van protest opsteken. Misschien is het wel de bedoeling van Leterme om zich zo onpopulair te maken aan (vooral) franstalige kant dat hij niet hoeft op te komen met de federale verkiezingen en in het Vlaamse parlement kan blijven.
Laatst gewijzigd door Metal Tom : 23 augustus 2006 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoveel mogelijk potentiële VB kiezers aan zich proberen te binden.
Meer niet. En over 4-5 jaar is hij die mensen toch ook kwijt. Tenzij....,nah |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hij mag stilaan een kruis maken over zijn verdere politieke carièrre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen 2007 spreekt men weer geheel andere taal en gebruikt men grote woorden. Zonder namen te noemen: "Ik ga niet in de regering voordat B-H-V gesplitst is" en rarara wie er toch braafjes in de regering is gestapt en Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme geworden is.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk integendeel. hij is stemmen aan het ronselen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Hij heeft dan ook gelijk.
Het koningshuis bied weinig meerwaarde en vertegenwoordigd slechts een klein deel van de bevolking. Bovendien is het niet echt capabel meer, zeker als je een kijkje neemt naar de troonopvolger.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm... zover zie ik het niet komen.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar het blijft inderdaad frappant dat belgicisten in communautaire discussies zelden gehoord worden. Gematigde standpunten hebben nu eenmaal een veel kleinere nieuwswaarde dan polariserende.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel hoger is er niet hoor in de politiek of je moet Europees spelen. Och, ik vergeet het premierschap, maar zoals Verhofstad het nu doet is het eerder show dan inhoud. Nee, wie minister-president kan zijn heeft een mooie carrière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Inderdaad zolang die belachelijke C in CD&V mag blijven zal hij wel nog ver komen. Premierschap hoogst waarschijnlijk wel zelf!
Trouwens deze reclamestunts voor het ronselen van vlaams-blok aanhangers zal hem geen slecht doen...tegelijk zich verontschuldigen... Alles zal vlot blijven gaan hoor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als CD&V de meeste stemmen heeft, zal het toch moeilijk worden om Leterme van de premierstoel te houden. Wat gaan de Franstaligen doen? hem weigeren? dan staat het land op springen. De Franstalige politici beseffen niet dat zij degenen zijn die bezig zijn met het land te splitsen. Niet de Vlaamse politici, niet de Vlamingen, niet de Walen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Veel zal hem inderdaad niet kunnen tegenhouden. Of mischien in laatste instantie de koning zelf als hij hem blijft uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het koningshuis is integendeel het enige wat nog meerwaarde biedt in België. De traditionele politici zijn immers grotendeels corrupt, incompetent en anti-Belgisch !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben verre van een separatist maar dit moet u mij toch eens uitleggen. Ik zie namelijk wel de meerwaarde van België maar niet die van het koningshuis. Integendeel zelfs, het gedrag van de huidige generatie Saksen-Coburgs hypotikeert vaak de geloofwaardigheid van België.
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Die gaan jouw en jouw kaartersclub eens goed uitlachen, geloof me. Men kan programmamakers niet dwingen om iemand uit te nodigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() het eerste waar we vanaf moeten is de monarchie. Alleen over de manier waarop kan gediscussieerd worden, al lijkt het mij nu al duidelijk dat ze "verwijderd" moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() GOEDZO Leterme!! |
|
![]() |
![]() |