Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 08:51   #1
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard Leterme strikes again.

Leterme heeft geen koning nodig

BRUSSEL - ,,Ik heb geen koning nodig''. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme gezegd in een reportage over de toekomst van het koningshuis die uitgezonden wordt op 6 september op de zender RTBF in het programma ,,Questions �* la une''. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag.
De reportage wil een nieuwe en kritische kijk geven op het koningshuis, zonder evenwel de neutraliteit te verliezen. Aan het woord komen commentators, Vlaamse extremisten en ook Vlaams minister-president Leterme, die verklaart dat hij geen koning nodig heeft.

Leterme wordt niet rechtstreeks geïnterviewd, het gaat om uitlatingen die hij deed in het Vlaams parlement. De reportage toont ook hoe een deel van de Vlaamse pers denkt over Franstaligen en hoe die omgaan met het koningshuis.

Spijker alvast uw ramen dicht want ik voel een nieuwe storm van protest opsteken. Misschien is het wel de bedoeling van Leterme om zich zo onpopulair te maken aan (vooral) franstalige kant dat hij niet hoeft op te komen met de federale verkiezingen en in het Vlaamse parlement kan blijven.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 23 augustus 2006 om 08:52.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:11   #2
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Way to go mr. Leterme! Het worden leuke tijden hier op het forum...
Oud 23 augustus 2006, 09:16   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Zoveel mogelijk potentiële VB kiezers aan zich proberen te binden.
Meer niet. En over 4-5 jaar is hij die mensen toch ook kwijt.
Tenzij....,nah
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:17   #4
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Hij mag stilaan een kruis maken over zijn verdere politieke carièrre
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:21   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Way to go mr. Leterme! Het worden leuke tijden hier op het forum...
En verder dan enkele radicale, belachelijke en lachwekkende reacties van beide zijden op dit forum zal het ook niet gaan, geloof me vrij.

Tegen 2007 spreekt men weer geheel andere taal en gebruikt men grote woorden.

Zonder namen te noemen: "Ik ga niet in de regering voordat B-H-V gesplitst is" en rarara wie er toch braafjes in de regering is gestapt en Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme geworden is.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:21   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik denk integendeel. hij is stemmen aan het ronselen.
Oud 23 augustus 2006, 09:23   #7
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Hij heeft dan ook gelijk.

Het koningshuis bied weinig meerwaarde en vertegenwoordigd slechts een klein deel van de bevolking. Bovendien is het niet echt capabel meer, zeker als je een kijkje neemt naar de troonopvolger..
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:24   #8
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Hm... zover zie ik het niet komen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:35   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

BRUSSEL - ,,Ik heb geen koning nodig''. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme gezegd in een reportage over de toekomst van het koningshuis die uitgezonden wordt op 6 september op de zender RTBF in het programma ,,Questions �* la une''. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag.
De reportage wil een nieuwe en kritische kijk geven op het koningshuis, zonder evenwel de neutraliteit te verliezen. Aan het woord komen commentators, Vlaamse extremisten en ook Vlaams minister-president Leterme, die verklaart dat hij geen koning nodig heeft.

Leterme wordt niet rechtstreeks geïnterviewd, het gaat om uitlatingen die hij deed in het Vlaams parlement. De reportage toont ook hoe een deel van de Vlaamse pers denkt over Franstaligen en hoe die omgaan met het koningshuis.

Spijker alvast uw ramen dicht want ik voel een nieuwe storm van protest opsteken. Misschien is het wel de bedoeling van Leterme om zich zo onpopulair te maken aan (vooral) franstalige kant dat hij niet hoeft op te komen met de federale verkiezingen en in het Vlaamse parlement kan blijven.
Natuurlijk worden de Belgisch-gezinden weer eens uit de debatten geweerd. Eens ziet wat het Hof van Beroep daarvan gaat zeggen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:58   #10
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Natuurlijk worden de Belgisch-gezinden weer eens uit de debatten geweerd. Eens ziet wat het Hof van Beroep daarvan gaat zeggen.
Bij deze worden jullie betrokken.

Maar het blijft inderdaad frappant dat belgicisten in communautaire discussies zelden gehoord worden. Gematigde standpunten hebben nu eenmaal een veel kleinere nieuwswaarde dan polariserende.
Oud 23 augustus 2006, 10:16   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk integendeel. hij is stemmen aan het ronselen.
In Belgie gaat het vaak over meer als enkel stemmen....

Ik denk dat VL minister president het hoogste zal zijn wat Leterme gaat krijgen in zijn carriere....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:18   #12
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat VL minister president het hoogste zal zijn wat Leterme gaat krijgen in zijn carriere....
Het hoogste...
Veel hoger is er niet hoor in de politiek of je moet Europees spelen. Och, ik vergeet het premierschap, maar zoals Verhofstad het nu doet is het eerder show dan inhoud.

Nee, wie minister-president kan zijn heeft een mooie carrière.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:24   #13
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hm... zover zie ik het niet komen.
Inderdaad zolang die belachelijke C in CD&V mag blijven zal hij wel nog ver komen. Premierschap hoogst waarschijnlijk wel zelf!

Trouwens deze reclamestunts voor het ronselen van vlaams-blok aanhangers zal hem geen slecht doen...tegelijk zich verontschuldigen... Alles zal vlot blijven gaan hoor!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:26   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Belgie gaat het vaak over meer als enkel stemmen....

als CD&V de meeste stemmen heeft, zal het toch moeilijk worden om Leterme van de premierstoel te houden. Wat gaan de Franstaligen doen? hem weigeren? dan staat het land op springen. De Franstalige politici beseffen niet dat zij degenen zijn die bezig zijn met het land te splitsen. Niet de Vlaamse politici, niet de Vlamingen, niet de Walen.
Oud 23 augustus 2006, 10:30   #15
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als CD&V de meeste stemmen heeft, zal het toch moeilijk worden om Leterme van de premierstoel te houden. Wat gaan de Franstaligen doen? hem weigeren? dan staat het land op springen. De Franstalige politici beseffen niet dat zij degenen zijn die bezig zijn met het land te splitsen. Niet de Vlaamse politici, niet de Vlamingen, niet de Walen.
Dit klopt; maar ook het feit dat deze politici gevoederd worden met de splitsingsijver van vele flaminganten.
Veel zal hem inderdaad niet kunnen tegenhouden. Of mischien in laatste instantie de koning zelf als hij hem blijft uitmaken.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:36   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Hij heeft dan ook gelijk.

Het koningshuis bied weinig meerwaarde en vertegenwoordigd slechts een klein deel van de bevolking. Bovendien is het niet echt capabel meer, zeker als je een kijkje neemt naar de troonopvolger..
Het koningshuis is integendeel het enige wat nog meerwaarde biedt in België. De traditionele politici zijn immers grotendeels corrupt, incompetent en anti-Belgisch !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:48   #17
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het koningshuis is integendeel het enige wat nog meerwaarde biedt in België. De traditionele politici zijn immers grotendeels corrupt, incompetent en anti-Belgisch !
Ik ben verre van een separatist maar dit moet u mij toch eens uitleggen. Ik zie namelijk wel de meerwaarde van België maar niet die van het koningshuis. Integendeel zelfs, het gedrag van de huidige generatie Saksen-Coburgs hypotikeert vaak de geloofwaardigheid van België.
Oud 23 augustus 2006, 10:51   #18
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die gaan jouw en jouw kaartersclub eens goed uitlachen, geloof me. Men kan programmamakers niet dwingen om iemand uit te nodigen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:52   #19
Ambiorix

Standaard

Citaat:
het eerste waar we vanaf moeten is de monarchie. Alleen over de manier waarop kan gediscussieerd worden, al lijkt het mij nu al duidelijk dat ze "verwijderd" moeten worden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:53   #20
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

GOEDZO Leterme!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be