![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Vitae forma vocatur Bas Jansen <[email protected]>, die Mon, 28 Aug 2006
12:49:21 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >In article <[email protected]>, > townkraeyer© <townkraeyer©@donteventry.hotmail.com> wrote: > >> Bas Jansen: >> > In article <[email protected]>, >> > townkraeyer© <townkraeyer©@donteventry.hotmail.com> wrote: >> > >> > > Fustigator: >> > > > Vitae forma vocatur townkraeyer© >> > >> > [...] >> > >> > > > Als een embryo zich kan splitsen om een tweeling te vormen, dus twee >> > > > individuen, kan een embryo zonder enkele stamcellen wel verder leven, >> > > > en zich ontwikkelen. Enfin dat lijkt me. >> > > >> > > Dat "lijkt" mij ook. Maar wat moet er gbeuren om dit "zeker te weten" ? >> > >> > Wel, het gebeurt al op relatief grote schaal in Groot-Brittanie (al >> > vanaf 1989), en in Nederland in Maastricht, dat implanteren van embryo's >> > waar ten behoeve van pre-implantatie screening een cel van is >> > weggenomen. Voor zover ik weet zijn er al heel wat succesvolle >> > zwangerschappen geweest. >> >> Met "Een cel is weggenomen" bedoel je een stamcel, mag ik dan aannemen ? > >Een achtcellig embryo bestaat louter uit stamcellen. > >> En als deze procedures al vanaf 1989 zijn uitgevoerd zouden er dus een >> aantal tieners (van een jaar of 16) die op die manier geboren zijn >> ergens moeten bestaan. Weet je daar ook meer van ? Worden die kinderen >> bijvoorbeeld regelmatig gecontroleerd om te zien of ze "in orde" zijn ? > >Ik weet er niet veel meer van dan dat er geregeld in de literatuur wordt >gesteld dat die diagnostiek waarschijnlijk tot *minder* afwijkingen >leidt na IVF, omdat je immers in ieder geval de genetische afwijkingen >eruit filtert. Hoe? Door afwijkende dus minder-valiede embryo's af te maken. >Wat ik zo in een ruwe review van de literatuur in PubMed >vind is dat men zich duidelijk meer zorgen maakt over in vitro >kweekmethoden en het gebruik van ingevroren embryo's en daarmee >samenhangende afwijkingen bij pasgeboren. Waarom? >Nou moet je je afvragen of je sowieso niet bezig bent met het kweken van >kneusjes als je al uitgaat van IVF bij koppels die geen kinderen >*kunnen* krijgen. Het ras verwatert, natuurlijk.... >Daar is meestal al wel een medische reden voor, Medisch? Welke? Het ras verbeteren? >en je >kunt je dus ook afvragen of vergelijkende studies naar natuurlijke vs. >in vitro verwekte embryo's het daaruit volgend nageslacht al dan niet >inherent 'biased' zijn. Waarom niet? Mengele overleed in 1979 in Brazilië, maar zijn geest begeestert verder researchers in biologie-laboratoria. >Bas -- Fusti |
![]() |
#2 |
|
![]() In article <[email protected]>,
Fustigator <[email protected]> wrote: > Vitae forma vocatur Bas Jansen <[email protected]>, die Mon, 28 Aug 2006 > 12:49:21 +0200, in littera > <[email protected]> in foro > be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: [...] > >Wat ik zo in een ruwe review van de literatuur in PubMed > >vind is dat men zich duidelijk meer zorgen maakt over in vitro > >kweekmethoden en het gebruik van ingevroren embryo's en daarmee > >samenhangende afwijkingen bij pasgeboren. > > Waarom? Omdat er kennelijk een verband bestaat tussen het krijgen van kinderen met aangeboren afwijkingen en IVF. > >Nou moet je je afvragen of je sowieso niet bezig bent met het kweken van > >kneusjes als je al uitgaat van IVF bij koppels die geen kinderen > >*kunnen* krijgen. > > Het ras verwatert, natuurlijk.... > > >Daar is meestal al wel een medische reden voor, > > Medisch? Welke? > Het ras verbeteren? Nee. Verminderde of algehele onvruchtbaarheid bij het koppel dat heel graag een uit liefde geboren kindje wil, Fust. Bas |
![]() |
#3 |
|
![]() Vitae forma vocatur Bas Jansen <[email protected]>, die Tue, 29 Aug 2006
12:55:14 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >In article <[email protected]>, > Fustigator <[email protected]> wrote: > >> Vitae forma vocatur Bas Jansen <[email protected]>, die Mon, 28 Aug 2006 >> 12:49:21 +0200, in littera >> <[email protected]> in foro >> be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >[...] > >> >Wat ik zo in een ruwe review van de literatuur in PubMed >> >vind is dat men zich duidelijk meer zorgen maakt over in vitro >> >kweekmethoden en het gebruik van ingevroren embryo's en daarmee >> >samenhangende afwijkingen bij pasgeboren. >> >> Waarom? > >Omdat er kennelijk een verband bestaat tussen het krijgen van kinderen >met aangeboren afwijkingen en IVF. Bedoel je daarmee dat kinderen door IFV verwekt en ingeplant, meer kansen maken op afwijkingen? Is abortus dan een techniek om die statistieken te verbeteren? >> >Nou moet je je afvragen of je sowieso niet bezig bent met het kweken van >> >kneusjes als je al uitgaat van IVF bij koppels die geen kinderen >> >*kunnen* krijgen. >> >> Het ras verwatert, natuurlijk.... >> >> >Daar is meestal al wel een medische reden voor, >> >> Medisch? Welke? >> Het ras verbeteren? > >Nee. Verminderde of algehele onvruchtbaarheid bij het koppel dat heel >graag een uit liefde geboren kindje wil, Fust. Geneest men steriliteit door IVF? >Bas -- Fusti |