Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 08:15   #1
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Vera Dua noemt voorakkoorden een ondermijning van de decomcratische verkiezingen!

Waar heb ik dit nog al gehoord?
Toen extreem links deel uitmaakte van de vroegere kliek, was alles OK. Nu ze niet in de kliek zitten noemen ze de voorakkoorden ondemocratisch.
Dank u Vera, u geeft eigenlijk bij deze toe dat het CS ondemocratisch is.
Het lijkt me een turbulente herfst te worden....
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 08:31   #2
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

En ze doen het zelf? Hypocrieten!
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 09:01   #3
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

We zijn nog niet gaan stemmen, of we zien al wie de slechte verliezers zijn...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 09:16   #4
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Waar heb ik dit nog al gehoord?
Toen extreem links deel uitmaakte van de vroegere kliek, was alles OK. Nu ze niet in de kliek zitten noemen ze de voorakkoorden ondemocratisch.
Dank u Vera, u geeft eigenlijk bij deze toe dat het CS ondemocratisch is.
Het lijkt me een turbulente herfst te worden....
Oeps,

kijk wie er nu door de mand valt.

Het is toch altijd aangenamer als je kan discrimineren dan als je wordt gediscrimineerd he?!

Jaja, boontje komt om zijn loontje

d.w.z. iemand krijgt zijn verdiende loon, als hij iets misdreven heeft: het kwaad loont zijn meester (Spieghel, 276). De zegswijze is ontleend aan het sprookje van erwtje, boontje, strootje en kooltje vuur, die samen uit wandelen gingen. Ze kwamen voor een wijd water en wisten niet hoe daarover te komen. Strootje ging nu over het water liggen, en erwtje en boontje liepen er overheen. Toen kooltje vuur dit ook zou doen en reeds op het midden was, raakte het strootje in brand en kooltje vuur viel in het water. Boontje begon hierover zoo te lachen, dat het berstte; zoo kreeg het loon naar werken; zie Grimm, Kindermärchen no. 18.
Oud 29 augustus 2006, 09:27   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat jammer toch...
Dat Duaal Veraatje niet inziet dat politieke uitgesloten niet alleen voor haar partij niet leuk is....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 augustus 2006 om 09:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 09:29   #6
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wees maar gerust op veel plaatsen is een spa-groen tandem ... in mechelen zelfs een vld-groen tandem. Dus daar doen ze sowieso al mee.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 09:33   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
En ze doen het zelf? Hypocrieten!
Dat is nu eenmaal politiek, niets meer dan machtsspellekes. Zou er niet van verschieten dat ze tegelijkertijd, en het cordon verdedigd, en voorakkoorden zonder groen, ondemocratisch vindt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 09:36   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees maar gerust op veel plaatsen is een spa-groen tandem ... in mechelen zelfs een vld-groen tandem. Dus daar doen ze sowieso al mee.

Desalniettemin vindt onze 'duale waarheid' uitsluiting bij de ondemocratische voorakkoorden van Leterme niet aanvaarbaar.
De vraag is hoe ze zou gereageerd hebben op de, wel degelijk ondemocratische, houding van Leterme indien zij wél deel had mogen uitmaken van zijn uitsluitingtactieken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 augustus 2006 om 09:37.
Oud 29 augustus 2006, 09:36   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vera Dua noemt voorakkoorden een ondermijning van de decomcratische verkiezingen!

Wat zouden we met een dergelijk criterium aan politieke muziek maken?
Kakafonie en potjesmuziek.

Mag ik Vera Dua wijzen op een eeuwenlange traditie in voor- tijdens- na- en slotakkoorden in de gemeentepolitiek en niet alleen daar?

Vera overdrijft, omdat ze er niet bij is.

Dat ze al blij is, dat de maatregel van Leterme om allen uit de partij te gooien, die aanpappen met het VB, voor Groen niet geldt...

Dag Veraatje.
Toch Love, schatje...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 09:41   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vera overdrijft, omdat ze er niet bij is.
Klopt.
Haar partij speelde immers zonder de minste 'democratische' bezwaren een voortrekkersrol bij de politieke uitsluiting van de ideologische tegenstander.
Oud 29 augustus 2006, 10:00   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Klopt.
Haar partij speelde immers zonder de minste 'democratische' bezwaren een voortrekkersrol bij de politieke uitsluiting van de ideologische tegenstander.
We do as in war does.
A la guerre comme �* la guerre...
Oud 29 augustus 2006, 10:38   #12
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het CS is idd ook een voorakkoord

als dua tegen voorakkoorden is dan moet ze dus ook tegen het CS zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 10:48   #13
eno2
Banneling

Standaard

ik speel ook altijd een paar voorakkoorden, voor ik aan mijn dissonanten begin.
Oud 29 augustus 2006, 11:19   #14
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Klopt.
Het VB is wel degelijk veroordeeld geweest. Het CS kwam er voor die veroordeling. Dus vergis je niet: het CS = uitsluiting van een ondemocratische partij. Het CS is niet ontstaan tegen het huidige VB. DAT zijn de feiten. Als je het nu Groen! gaat kwalijk nemen dat zij toen een partij hebben willen uitsluiten die ondertussen veroordeeld is, dan is dat omdat je het VB nu niet veel anders inschat als het VB toen. Op die manier rechtvaardig je een nieuwe veroordeling.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 11:41   #15
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Het VB is wel degelijk veroordeeld geweest. Het CS kwam er voor die veroordeling. Dus vergis je niet: het CS = uitsluiting van een ondemocratische partij. Het CS is niet ontstaan tegen het huidige VB. DAT zijn de feiten. Als je het nu Groen! gaat kwalijk nemen dat zij toen een partij hebben willen uitsluiten die ondertussen veroordeeld is, dan is dat omdat je het VB nu niet veel anders inschat als het VB toen. Op die manier rechtvaardig je een nieuwe veroordeling.
Dus jij gaat uit van de stelling dat NIEMAND of NIETS ooit kan veranderen, ook niet na een veroordeling.

Dus elke moordenaar, elke crimineel moet zich daar maar klaar maken om afgeschoten te worden aangezien hij/zij toch ZEKER EN VAST niet veranderd is.

Uw manier van denken lost het criminaliteitsprobleem op in 1seconde, toch wel spijtig dat de klassieke (lees: de CS-steuenende partijen zo niet denken).

Hypocrisie ten top, CS heeft niets te maken met racisme of discriminatie, het heeft alles te maken met té-Vlaams en té-antie-koningshuis én... zodoende met té-gevaarlijk voor nu zekere postjes van andere partijen.

Belziek BARST
Oud 29 augustus 2006, 12:04   #16
ilfalco
Minister-President

Standaard

Die veroodeling is er gekomen na jarenlange wetswijzigeingen( zelfs grondwetswijziging want de bruger mocht nietn oordelen het moest een beroepsrechterzijn) na jarenlnage rechtbankhopping is van nu en gener waarde.. En de kiezer heeft het VB vrijgesproken.

Misschien kunnen we francofiel smetrijns ook eens laten oordelen over de uitspraken van leterme inzake domme franstaligen...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 29 augustus 2006 om 12:04.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 12:14   #17
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Die veroodeling is er gekomen na jarenlange wetswijzigeingen( zelfs grondwetswijziging want de bruger mocht nietn oordelen het moest een beroepsrechterzijn) na jarenlnage rechtbankhopping is van nu en gener waarde.. En de kiezer heeft het VB vrijgesproken.

Misschien kunnen we francofiel smetrijns ook eens laten oordelen over de uitspraken van leterme inzake domme franstaligen...
De racisme-veroordeling van het VB is intussen ook bevestigd door het Europees Hof te Straatsburg (één van de hoogste rechtscolleges in Europe), dat oordeelde dat op het vonnis van het Gentse Hof van Beroep niets aan te merken viel en dat de veroordeling dus terecht was. (Bij mijn weten zetelen er in dat Europese Hof nochtans geen Franstalige Rotary-leden...)

Over die uitspraak in Straatsburg blijft het vanuit VB-hoek sindsdien merkwaardig stil, vind ik..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 12:17   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Alleen ondemocratisch en fascistische regimes maken wetten om er de politieke tegenstanders mee onschadelijk te maken en/of politiek uit te schakelen..
Oud 29 augustus 2006, 12:19   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
De racisme-veroordeling van het VB is intussen ook bevestigd door het Europees Hof te Straatsburg (één van de hoogste rechtscolleges in Europe), dat oordeelde dat op het vonnis van het Gentse Hof van Beroep niets aan te merken viel en dat de veroordeling dus terecht was. (Bij mijn weten zetelen er in dat Europese Hof nochtans geen Franstalige Rotary-leden...)

Over die uitspraak in Straatsburg blijft het vanuit VB-hoek sindsdien merkwaardig stil, vind ik..
Kan je mij die uitspraak eens linken?
Oud 29 augustus 2006, 12:23   #20
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Dus jij gaat uit van de stelling dat NIEMAND of NIETS ooit kan veranderen, ook niet na een veroordeling.

Dus elke moordenaar, elke crimineel moet zich daar maar klaar maken om afgeschoten te worden aangezien hij/zij toch ZEKER EN VAST niet veranderd is.

Uw manier van denken lost het criminaliteitsprobleem op in 1seconde, toch wel spijtig dat de klassieke (lees: de CS-steuenende partijen zo niet denken).

Hypocrisie ten top, CS heeft niets te maken met racisme of discriminatie, het heeft alles te maken met té-Vlaams en té-antie-koningshuis én... zodoende met té-gevaarlijk voor nu zekere postjes van andere partijen.

Belziek BARST
Ik ga er net van uit dat ze wel kunnen veranderen. Maar een partij is geen mens. Een partij trekt kiezers aan door haar verleden. Haar standpunten uit het verleden worden als tekenend gezien voor de ideologie van de partij. De veroordeling voor het Vlaams Blok betekent dan ook het einde van het Vlaams Blok en zou een breuk moeten zijn met het ondemocratische verleden van het Vlaams Blok. Er van uitgaande dat het Vlaams Belang dan ook een nieuwe democratische partij is, kan niemand zeggen dat Groen! het CS is begonnen tegen de voorlopig "democratische" partij Vlaams Belang.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be