![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Nederlander weet ik niet zoveel van de Belgische of Vlaamse politieke partijen af.
Ik weet wat het VB is, evenals de N-VA, de SP-A en zelfs de Waalse PS. Maar wat is die B.U.B. eigenlijk voor een partij? Maakt zij ooit een kans om ooit de premier van Belgie te leveren? In Leiden had je ooit de studentenpartij 'Ken Uw Toekomst' (K.U.T.) en in Utrecht 'Laat U Leiden' (L.U.L.). Is de B.U.B. ook zo'n studentikoze a-politieke partij?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is een partij die zegt wat 70% van de Belgen denkt! jawel, je hoort het goed, het BUB is in feite de enigste partij die nog zo mogen bestaan! de reden waarom je er nog niets van weet is gewoon door het Vlaamsch-nationalistische complot van de media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tis nu UNIE, allé die claimen dat de meeste BUB'ers zijn overgelopen naar UNIE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() De BUB is een partij voor advocaten die graag duimspijkers rondstrooien op vlaamse fietsevenementen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen B.U.B. en Unie dan niet beter fuseren.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
fuseren als ze juist gescheurd zijn ![]() mss heelt de tijd wonden. maar ik vermoed dat éen van de twee op termijn ter ziele zal gaan ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 september 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hoe meer gescheurde Belgicistische partijtjes, hoe beter voor de eenheid vh Vaderland.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dixit Hans1 hebben Vlamingen dat niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zegt u? Ik versta uw boerentaaltje niet.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 september 2006 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan ook een betere samenwerking tussen de verschillende Vlaamse partijen en opheffing van het cordon sanitair van het VB.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() U moet weten bij de vorige verkiezingen in 2004 haalde de BUB amper 0,27% van de stemmen of amper 13000 stemmen in totaal en dan durven ze nog beweren dat een overgrote meerderheid van de Belgische bevolking hun idee van unitarisme delen.
Wat je vraag betreft tussen de verschillende Vlaamse partijen is de samenwerking ook zeker verre van optimaal maar er kunnen compromissen met elkaar gesloten worden, nu ja soms zijn die compromissen voor sommige partijen soms van het goede teveel. Het VB is een partij die op zijn eentje blijft staan, tot op heden is er nog geen enkele partij die met hen in zee wil gaan en maar goed ook zou ik zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
bij de belgicisten vrees ik daar voor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Hans gaat moeten opletten, of ik zit volgende week al door alle vogelsoorten ter wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Misschien kan je gewoon de vraag van de OP beantwoorden? Jij lijkt mij daar toch de aangewezen persoon voor? 't Is maar een suggestie.
|
![]() |
![]() |