![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Tweehonderd Joodse families vragen schadevergoeding aan de Franse spoorwegmaatschappij voor haar rol in de deportaties van gevangenen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Onder de klagers zijn ook families van Belgische Joden.
De eisers voelen zich gesterkt door het groene Europees parlementslid Alain Lipietz, die er in juni in slaagde de Franse staat en de Franse spoorwegmaatschappij SNCF te laten veroordelen voor hun rol bij de overbrenging van familieleden in 1944 naar het kamp van Drancy, bij Parijs. Volgens meester Matthieu Delmas gaan de families de procedure nog voor 1 september starten. Miljoenen euro's De Belgische, Franse, Israëlische, Canadese en Amerikaanse families eisen in totaal een bedrag dat in de miljoenen euro's loopt, aldus de advocaat. Ze verwijten de Franse spoorwegmaatschappij dat ze hun familieleden in onmenselijke omstandigheden gedeporteerd hebben, goed wetende dat de Joden het risico liepen te worden vermoord in het kamp. De Franse spoorwegen hebben twee maanden de tijd om te antwoorden op de schriftelijke vraag. Als er geen antwoord komt, starten de families een rechtszaak. Op 6 juni werden de Franse overheid en de spoorwegmaatschappij al eens veroordeeld tot het betalen van 62.000 euro schadevergoeding aan families van oorlogsslachtoffers. De SNCF ging in beroep tegen de uitspraak. (belga) __________________________________________________ Niet te geloven ... Het blijft maar duren met die schadevergoedingen ... Wat hebben de familie's van Vlaamse oorlogslachtoffers al ontvangen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() En al dat geld zal uiteraard hun vermoorde familieleden terugbrengen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Afschaffen die holocaustindustrie!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Mja, het gaat hem dan ook niet over een paar mensen, maar miljoenen.
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gebeurtenissen van een halve eeuw geleden!
Idd, holocaustindustrie. Als mensen geld rieken... ge weet hoe het verder gaat. En dat geldt niet alleen voor joden. Tis echt triestig dat ze er zo op azen, want idd, dat geld gaat hun familieleden niet terugbrengen!
http://home.scarlet.be/cyniccenter/ Laatst gewijzigd door Cynical Ice : 30 augustus 2006 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gij zou zelf natuurlijk zelf nergens geld uitkloppen als ge kunt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Natuurlijk wel Bhairav, ik ben ook een mens
![]() Maar ik ga niet mijne stamboom ervoor gaan misbruiken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik zou dat wel doen.
Ik zie niet in waarom, die voorouders zijn toch al dood? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() wat denken die joden wel niet. hoeveel jaar is dat geleden, ik wed ervoor dat ze er geen bal om geven. Maja idd, als ik de kans kreeg zou ik het ook doen. Zo'n extra'tje is mooi "verdiend".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Mensen zijn gewoon jaloers dat ze zelf geen reden hebben om ergens geld uit te kloppen, dat is DE motivatie om erover te klagen. Voor de rest natuurlijk morele tegenargumenten zat natuurlijk. Bende hypocrieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Moet zien wat ge zegt, zij zeggen, wij knikken ja (wel onder dwang maar soit we knikken) zij vragen, wij geven (wel onder dwang maar soit wij geven) m.a.w wat of wie zijn wij?
Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 augustus 2006 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() dan zou iedereen schadevergoeding moeten krijgen, ik heb niets tegen de joden maar ze moeten er eens mee ophouden met hun eeuwig slachtofferrol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zolang er geld uit te slaan is gaat dat nooit gebeuren!
![]() |
#16 |
|
![]() Neen toch?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De Palestijnen mogen niet eens terugkeren naar hun land, laat staan dat ze vergoedingen krijgen...
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |