![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na vier jaar komt het Belgische gerecht EINDELIJK in actie. Baby D. ondertussen vier jaar wordt nog steeds opgevoed door Nederlandse koopouders - ik kan me vergissen, het kan ook zijn dat ze het kind bij een ander pleeggezin hebben gedumpt via de dienst voor kinderbescherming - die van de Nederlandse rechter blijkbaar gelijk kregen. Dat het DNA onderzoek duidelijk heeft bewezen dat de biologische vader inderdaad Philtjens is, heeft blijkbaar geen enkel belang.
Ik geloof dat ze zelfs geen bezoekrecht meer kregen als ze niet stopten met procederen! Wat gaat dat kind daar later over denken? Een moeder die dubbel opbrengst wil hebben (draagmoeder + verkoopmoeder), koopouders die zo weinig eergevoel hebben dat ze niet toegeven aan de ultieme wens van de "bestelvader" om zijn EIGEN kind op te voeden en een Nederlands gerecht dat het kind geen kans geeft om eigen vader te kennen en een Belgisch gerecht dat nu net wakker aan het worden is en misschien binnen zes jaar een oordeel zal hebben geveld? http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...cht-dagen.aspx
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of erger, het wordt flik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() voor wanneer de tweedehandssite www.kids,be , ik bedoel als het zo verdergaat krijgen we binnekurt kid-supermarkten
Laatst gewijzigd door FDM : 22 juni 2009 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() uj , die site bestaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begint erop te lijken dat Nederlanders hoe langer hoe meer kinderen in Belgie komen kopen.
De uitdrukking: "mama heeft een kindje gekocht" wordt hier nogal letterlijk genomen. Weer eentje die 25.000€ betaalden en zonder problemen met het kind is vertrokken. Blijkbaar is in Belgie geen wet die dit verbiedt. Waarom ze dan de vader van Baby D. aanklagen is me een raadsel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn conclusie. De ganse heisa rond baby D is niet meer dan het gevolg van domheid en blindelingse naïeviteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie recent krantenartikel over een koppel Nederlanders die weer een Belgische baby kochten voor 25.000€ Anderzijds wordt de vader van Baby D. wèl aangeklaagd omdat hij de draagmoeder zou betaald hebben tijdens haar zwangerschap. Conclusie: voor mannen die per toeval iemand hebben bezwangerd: zorg ervoor dat je zéker en vast geen financiele bijdrage levert aan de zwangere vrouw, want je kan worden aangeklaagd. De vrouw daarentegen mag nadien gerust het babytje verkopen aan een Nederlands koppel voor 25.000€
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2009 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Idd, stond in de gazet dat er geen verbod is. Stel dat die wet er komt dan ist gedaan met "kindjes kopen", dan moeten de moeders gaan bevallen. En dat is toch soms iets moeilijker dan "kopen". Tja, vraag me zelf nu ook af: heben mijn ouders mij gekocht (in de GB Gent) of kwam de ooievaar aanvliegen? Vlgs mij het laatste want heb nog steeds "hoogtevrees"... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd dat er geen woord wordt gerept over de wensmoeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij. Niemand mag z'n kind te koop aanbieden. Ook in ons land niet met z'n zwakke wetgeving over draagmoederschap. Mensenhandel is overal binnen de EU verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt dan de wens- en biologische vader van Baby D. gedagvaardigd? Omdat hij de draagmoeder financieel steunde tijdens de zwangerschap?
Citaat:
En de koopouder van baby D. worden zelfs door de rechter in het gelijk gesteld, want zelfs al wou de wens- en biologische vader het kind hebben, de rechter heeft het toegewezen aan de koopouders! Wie kan hierbij nog volgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k dacht dat ze 'm willen dagvaarden voor 'mensontwaardige behandeling' van dat kind en voor het blijvend lastig vallen en betichten dat de pleegouders dat kind 'gekocht' zouden hebben Hoe ze er nu precies bij komen weet ik niet... ik volg(de) de zaak niet op de voet Citaat:
die som staat voor de vergoeding en wordt niet gezien als commerciële verkoopsom ... aldus de rechter in Utrecht Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We hebben het hier over kinderen, niet over jonge honden. ![]() Voor mij is een moeder die haar eigen kind te koop aanbiedt het meest schuldig, zij maakt misbruik van een vurig verlangen naar het moederschap van een 'wensmoeder'. Dat mens moeten ze steriliseren Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 24 juni 2009 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch en beetje opletten vooraleer je aan sterilliseren denkt, dus. Voor je het beseft creëer je jaren 30-toestanden, waar mannen de vrouwen overtuigen van wat best voor hen is in het belang van de natie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat het kind ooit in alle archieven van de kranten op het internet zal kunnen lezen wie haar biologische ouders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Dat mens moet door een hel gaan
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wensmoeder is in dit geval Geertrui Praet, een mooie dame die spijtig genoeg niet héél sympathiek overkomt. Zelf heeft ze al twee eigen oudere dochters, dus in haar geval is het minder schrijnend dan voor de vader die geen eigen kinderen had en graag een gehad had.
De grove schuldige is hier in mijn ogen de draagmoeder die een afgesproken contract niet nakomt. Ik zou eventueel begrip kunnen opbrengen indien ze had geweigerd om het kindje na de bevalling af te staan, maar ik heb er totaal geen enkel begrip voor dat ze haar EIGEN kind aan de meestbiedende verkocht, terwijl ze eerst met die Bart Philtjens de afspraak hadden gemaakt én terwijl die Bart haar weldegelijk vergoedde voor de fysieke inspanning die ze leverde. Het kan best zijn dat de koopouders (en jawel, ik gebruik die term héél bewust) geen idee hadden van de voorgeschiedenis, maar ik vind het totaal onterecht dat zij in dit geval de biologische wensvader hebben opzijgeschoven. Ondertussen is baby D. dus niet meer bij hen maar bij andere pleegouders heb ik begrepen???? Dat zou dan beter zijn dan het kind bij haar eigen vader en stiefmoeder te laten opgroeien? Ik hoop dat zowel Bart Philtjens als Geertrui zich bij de toestand kunnen neerleggen en voldoende geduld opbrengen tot het kind 18 is. Van enige "bonding" kan dan amper nog sprake zijn, laat staan dat ze de mooie momenten uit een kinderleven kunnen meemaken. Vandaag stond in de krant dat het proces voor Bart Philtjens "onmenselijke behandeling van het kind dat hij nog nooit gezien heeft" voor onbepaalde tijd werd uitgesteld, waardoor ook de laffe biologische moeder buiten schot blijft! Ook leuk voor de 18-jarige baby D. later om te ontdekken welk sujet haar moeder was!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2009 om 14:08. |
![]() |
![]() |