Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2006, 14:32   #1
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard VRT: Janssens wat de klok slaagt

Nog een paar maanden en het zijn verkiezingen.
Als ik tegenwoordig naar VRT/Canvas zap, zie ik niet anders dan SP.A'er Patrick Janssens.

Mij geen zorg, maar wees dan eens neutraal en laat ook eens "portretten" van andere politiekers zien.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 14:37   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

As ze er een van het VB laten zien, zal het weer gemanipuleerd en al zijn...
En dan ist weer "we gaan het voelen bij de volgende verkiezingen" etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc.........................................
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:16   #3
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Als reclamejongen heeft Judas Janssens dat goed gezien. Gratis televisiereclame is nl. heel handig om de pub.opnie te beïvloeden.
Op de 7de dag(2wkn geleden) haalde ie trouwens een knap staaltje emo-tv boven....het was gewoon lachwekkend, maar vrees dat sommigen daar ook intrappen.

Het spijtige vd zaak is idd dat de VRT zich voor de PC kar laat spannen. (hoewel bracke bij momenten toch nog best kritisch blijft mi.)
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:19   #4
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat is ook de bedoeling van media in het algemeen: dat mensen erin trappen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:24   #5
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is ook de bedoeling van media in het algemeen: dat mensen erin trappen.
Ja maar niet allemaal.

Actua-tv heeft dit doel ,naar mijn mening, niet.

Maar dit is ook de enige zender die ik kan vernoemen wat dit betreft. Dat zegt genoeg
Oud 5 juni 2006, 16:28   #6
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Zonder Digibox kan ik dat (helaas) niet bekijken. Telenet-klojo's.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:38   #7
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Jammer, want het is goede objectieve televisie. Alleen mogen hun lussen wat groter zijn[SIZE=1](men herhaalt nl. heel de dag politieke feiten/interviews)[/SIZE]
Oud 5 juni 2006, 16:41   #8
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier is mss een oplossing voor u. (maar enkel voor telenet gebruikers)

http://pctv.telenet.be/list.do?code=live_tv_actua_tv

alstublief
Oud 5 juni 2006, 16:50   #9
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Wicked, bedankt voor de tip.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 17:15   #10
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wicked, bedankt voor de tip.
NP
Oud 5 juni 2006, 17:34   #11
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Als reclamejongen heeft Judas Janssens dat goed gezien. Gratis televisiereclame is nl. heel handig om de pub.opnie te beïvloeden.
Op de 7de dag(2wkn geleden) haalde ie trouwens een knap staaltje emo-tv boven....het was gewoon lachwekkend, maar vrees dat sommigen daar ook intrappen.

Het spijtige vd zaak is idd dat de VRT zich voor de PC kar laat spannen. (hoewel bracke bij momenten toch nog best kritisch blijft mi.)
Heb hem ook beziggezien in dat bewuste optreden in de zeverende dag. Toch wel erg dat de mensen zo'n lijkenpikkerij slikken en dat dergelijke 'betrokkenheid' nog positieve gevolgen heeft.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 18:12   #12
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

van de volledige vlaamse bevolking vindt een overtuigende meerderheid de VRT neutraal ( meer dan 54 % )
van de vlaams belang kiezers is de meederheid overtuigd van het feit dat de VRT niet neutraal is .

conclusie : Zou het niet kunnen dat de VB-kiezers zich een rad voor de ogen laten draaien door de partijleiding , die steeds opnieuw blijft kappen op de VRT
Jakke racing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 18:39   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Stuk uit een artikel van een kameraad naar aanleiding van de mars in "A".

"De ironie is dat een partij als de SP.a, die buiten de verkiezingen nooit te zien is in het straatbeeld en quasi uitsluitend beroep doet op de media om haar boodschap te verspreiden, nu aan andere mensen probeert op te leggen om het enige instrument dat ze hebben om hun ideeën te verspreiden, uit handen te geven. Om vervolgens zelf toch mooi in beeld te komen in het avondjournaal. Wellicht zal Janssens zich die dag wat afzijdig houden omdat het allemaal niet teveel mag opvallen, maar de dagen erna is er nog tijd genoeg om de schade in te halen."

Het is duidelijk dat Janssens de laatste dagen zijn schade meer dan ingehaald heeft.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:06   #14
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Stuk uit een artikel van een kameraad naar aanleiding van de mars in "A".

"De ironie is dat een partij als de SP.a, die buiten de verkiezingen nooit te zien is in het straatbeeld en quasi uitsluitend beroep doet op de media om haar boodschap te verspreiden, nu aan andere mensen probeert op te leggen om het enige instrument dat ze hebben om hun ideeën te verspreiden, uit handen te geven. Om vervolgens zelf toch mooi in beeld te komen in het avondjournaal. Wellicht zal Janssens zich die dag wat afzijdig houden omdat het allemaal niet teveel mag opvallen, maar de dagen erna is er nog tijd genoeg om de schade in te halen."

Het is duidelijk dat Janssens de laatste dagen zijn schade meer dan ingehaald heeft.
Uw kameraad heeft idd gelijk gekregen.
En naarmate we 8okt. naderen zal't er ni op beteren .

Laatst gewijzigd door zorlac : 5 juni 2006 om 19:06.
Oud 5 juni 2006, 19:17   #15
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing Bekijk bericht
van de volledige vlaamse bevolking vindt een overtuigende meerderheid de VRT neutraal ( meer dan 54 % )
van de vlaams belang kiezers is de meederheid overtuigd van het feit dat de VRT niet neutraal is .

conclusie : Zou het niet kunnen dat de VB-kiezers zich een rad voor de ogen laten draaien door de partijleiding , die steeds opnieuw blijft kappen op de VRT
Gelezen op VRTWATCH.BE:

Citaat:
Citaat:

Het meeste steun krijgt de VRT van SP.a[-kiezers] (81,7%) en Groen! (78,6%) maar ook de VLD'ers (66,9%) en de CD&V-kiezers (64,4%) zijn over de omroep tevreden. Bij het VB vindt 67,7% de VRT bevooroordeeld.
Als we kijken naar de kiezers met een partijlidkaart, zijn de cijfers nog scherper. SP.A'ers en Groen! geven de VRT elk 86% en de VB'ers zijn massaal tegen met 91% nee's. Bij CD&V- en VLD-partijleden is het geloof in een onafhankelijke VRT toch kleiner met respectievelijk 48% en 45%. Hier is maar een nipte meerderheid.
Auteur:
Luc Van der Kelen

Medium:
Het Laatste Nieuws
De meer dan 54% die ge aanhaalt, vind ik dan toch niet eens zó overtuigend. Natuurlijk gaat de helft die in het voordeel gesteld wordt, niet klagen over neutraliteit. Als de VRT werkelijk neutraal zou zijn, zou dit overtuigende percentage toch een stuk hoger liggen?
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:22   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spanks Bekijk bericht
Gelezen op VRTWATCH.BE:

De meer dan 54% die ge aanhaalt, vind ik dan toch niet eens zó overtuigend. Natuurlijk gaat de helft die in het voordeel gesteld wordt, niet klagen over neutraliteit. Als de VRT werkelijk neutraal zou zijn, zou dit overtuigende percentage toch een stuk hoger liggen?
De VRT kan er toch niet aan doen dat de "rechtsen"' liever poen scheppen dan voor de VRT te gaan werken?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 19:24   #17
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing Bekijk bericht

Als men poogt steeds dezelfde partij in een slecht daglicht te stellen, kan ik me voorstellen dat VB'ers vinden dat de VRT niet uitblinkt in neutraliteit. Ik geloof zelfs dat id beheersovereenkomst met de VRT opgenomen is dat men ze niet te veel in beeld moet laten komen. Het aantal televisieminuten per partij bewijst dit trouwens, zeker als je bekijkt hoe groot ze zijn ivt de anderen. En kom niet af met de zaak HVT, want toen kwamen ze wel veel in beeld, maar dat dit met een bepaalde bedoeling was moge duidelijk zijn.

En aangezien linkse kiezers(en een aantal centrumkiezers) deze praktijken niet erg vinden, kan ik me voorstellen dat men aan een meerderheid komt die de VRT neutraal vinden. Hoewel ik 54% eigenlijk bitter weinig vind.
Oud 5 juni 2006, 19:28   #18
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spanks Bekijk bericht
Gelezen op VRTWATCH.BE:

Zeer juist

[SIZE=1](ik was weer te traag, dju[/SIZE] )
Oud 6 juni 2006, 09:51   #19
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Nog een paar maanden en het zijn verkiezingen.
Als ik tegenwoordig naar VRT/Canvas zap, zie ik niet anders dan SP.A'er Patrick Janssens.

Mij geen zorg, maar wees dan eens neutraal en laat ook eens "portretten" van andere politiekers zien.
Idd. na een diarree aan Bart Peeters gehad te hebben, zal nu een diarree van Patrick Janssens volgen. Nota bene dan nog, twee personen met echt originele namen en even inhoudsloos.

Laatst gewijzigd door Geertje : 6 juni 2006 om 09:52.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 10:03   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Afschaffen die publieke omroep. Er is niets publiek aan.

Indien de overheid mededelingen moet doen, kan ze daarvoor tijd krijgen op commerciële zenders, wat het geval is in de VSA en talloze andere landen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be