Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 22:22   #1
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard mensheid zal spoedig vergaan door impact kometen?

ik weet niet of dit onderwerp hier echt tussenpast maar wilde toch eens even kijken wat de forum leden hierover denken.

Zoals men al wel weet is het dino tijdperk geeindigd met de impact van een meteor (komeet, asteroide, ik noem het nu even meteor)
zo'n 65 miljoen jaar geleden.

Voor vele lijkt dit een verhaaltje uit oude tijden maar steeds meer wetenschappers komen met bewijzen dat de aarde al heel veel keer is getroffen geweest door meteoren uit de ruimte.

Men gelooft dat het einde van de laatste ijstijd kwam doordat een meteor op aarde insloeg en men komt ook steeds tot de ontdekking dat de aarde al heel dikwijls geluk heeft gehad en dus ook de mensheid.

Het is een beetje russische roulette en de kans is niet of we ooit nog getroffen gaan worden door een earth killer maar wanneer?? al zijn kleine meteoren ook al genoeg om een chaotisch effect te hebben op de mensheid.

De planeet mars is duidelijk verwoest door inslagen van meteoren, willen we dat onze planeet er misschien ook zo uitziet binnen X aantal jaar??

Waarom word er zo weinig onderzoek naar gedaan en zo weinig geld gespendeerd aan iets wat de hele mensheid aangaat en kan redden???

We kunnen hopen dat het nog duizende jaren duurt maar wetenschappers duiden erop dat er heel veel kans is dat een onbekende en onzichtbare meteo op elk moment met de aarde kan botsen?!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:39   #2
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

De kans dat er morgen een komeet inslaat op aarde bestaat, maar de kans dat dat gebeurt in 't jaar 3000 is evengroot of misschien gebeurt het pas over enkele miljoenen jaren.

En als het morgen dan toch gebeurt, hebben we misschien terug een ijstijd, maar de mensheid heeft de vorige - en dat was 10 000 jaar geleden - ook overleefd dus hoeven we niet meteen te panikeren.

Als de mensheid dan toch tenonder gaat, awel dan mag een andere apensoort het binnen enkele miljarden jaren nog eens proberen.

Met andere woorden, het is totaal onnodig om nu al een heleboel geld te spenderen aan iets wat zo'n meteor kan tegenhouden. We wachten beter tot we technisch veel verder staan.

Laatst gewijzigd door Kweepeer : 3 augustus 2006 om 22:42.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:53   #3
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
De kans dat er morgen een komeet inslaat op aarde bestaat, maar de kans dat dat gebeurt in 't jaar 3000 is evengroot of misschien gebeurt het pas over enkele miljoenen jaren.

En als het morgen dan toch gebeurt, hebben we misschien terug een ijstijd, maar de mensheid heeft de vorige - en dat was 10 000 jaar geleden - ook overleefd dus hoeven we niet meteen te panikeren.

Als de mensheid dan toch tenonder gaat, awel dan mag een andere apensoort het binnen enkele miljarden jaren nog eens proberen.

Met andere woorden, het is totaal onnodig om nu al een heleboel geld te spenderen aan iets wat zo'n meteor kan tegenhouden. We wachten beter tot we technisch veel verder staan.
een vraag die we ons misschien inderdaad wel kunnen stellen is of " we het wel verdienen om deze ramp te overleven?"

oh ja, op mars is er totaal geen leven meer mogelijk dankzij die leuke steentjes uit de ruimte, als je geluk hebt kan het enkel een ijstijd worden maar als je pech hebt, tja, dan zal niemand het nog kunnen na vertellen, zelfs niet toekomstige apen

dus al zou het enkel en alleen zijn in het belang van de aarde en haar andere onschuldige diersoorten vind ik het zijn geld meer dan waard om deze aarde te beschermen tegen een meteor.en we hebben als enige diersoort te kans om dit te doen waarom ze laten liggen??

en al onze kennis verloren laten gaan omdat we gewoon te lui waren en te pinnig om onze eigen apocalyps te ontlopen?
Oud 3 augustus 2006, 23:06   #4
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
een vraag die we ons misschien inderdaad wel kunnen stellen is of " we het wel verdienen om deze ramp te overleven?"

oh ja, op mars is er totaal geen leven meer mogelijk dankzij die leuke steentjes uit de ruimte, als je geluk hebt kan het enkel een ijstijd worden maar als je pech hebt, tja, dan zal niemand het nog kunnen na vertellen, zelfs niet toekomstige apen

dus al zou het enkel en alleen zijn in het belang van de aarde en haar andere onschuldige diersoorten vind ik het zijn geld meer dan waard om deze aarde te beschermen tegen een meteor.en we hebben als enige diersoort te kans om dit te doen waarom ze laten liggen??

en al onze kennis verloren laten gaan omdat we gewoon te lui waren en te pinnig om onze eigen apocalyps te ontlopen?
U hebt inderdaad wel een punt, maar ja, de kans dat onze generatie dat nog meemaakt in zo goed als nul. Waarschijnlijk is het voor binnen enkele duizenden jaren.

En als de natuur de mensheid niet vernietigd, zal de mensheid uiteindelijk zichzelf wel vernietigen.

Enkele diersoorten zullen het in ieder geval wel overleven. En om op mijn vorige spreuk terug te komen; als de natuur de diersoorten niet vernietigen, zal de mensheid uiteindelijk de diersoorten wel vernietigen.

Laatst gewijzigd door Kweepeer : 3 augustus 2006 om 23:10.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 02:45   #5
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

we hebben die wapens al

Genoeg nuke's in de wereld om zoiets tegen te houden.

En er is onderzoek genoeg naar wapens en ruimtevaart (terug in stijgende lijn)
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:56   #6
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet niet of dit onderwerp hier echt tussenpast maar wilde toch eens even kijken wat de forum leden hierover denken.

Zoals men al wel weet is het dino tijdperk geeindigd met de impact van een meteor (komeet, asteroide, ik noem het nu even meteor)

Voor vele lijkt dit een verhaaltje uit oude tijden maar steeds meer wetenschappers komen met bewijzen dat de aarde al heel veel keer is getroffen geweest door meteoren uit de ruimte.

Men gelooft dat het einde van de laatste ijstijd kwam doordat een meteor op aarde insloeg en men komt ook steeds tot de ontdekking dat de aarde al heel dikwijls geluk heeft gehad en dus ook de mensheid.

Het is een beetje russische roulette en de kans is niet of we ooit nog getroffen gaan worden door een earth killer maar wanneer?? al zijn kleine meteoren ook al genoeg om een chaotisch effect te hebben op de mensheid.

De planeet mars is duidelijk verwoest door inslagen van meteoren, willen we dat onze planeet er misschien ook zo uitziet binnen X aantal jaar??

Waarom word er zo weinig onderzoek naar gedaan en zo weinig geld gespendeerd aan iets wat de hele mensheid aangaat en kan redden???

We kunnen hopen dat het nog duizende jaren duurt maar wetenschappers duiden erop dat er heel veel kans is dat een onbekende en onzichtbare meteo op elk moment met de aarde kan botsen?!
Als de mensheid, en bij uitbreiding de planeet, het haalt tot de volgende grote meteorinslag, dan hebben we het er nog goed vanaf gebracht
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 09:55   #7
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
we hebben die wapens al

denk je echt dat een paar nuke's een stuk steen van 30 kilometer dat 60.000 km/seconde door de ruimte zoeft gaat kunnen stoppen??

En als je pech hebt versplinterd het stuk steen in 30 stukken van 1 kilomter genoeg om 30 plaatsen serieus met de grond gelijk te maken!

in beide gevallen zal het een wereldramp zijn als je ziet dat we nog niet in staat zijn om mensen na de ramp met de tsunami en zo goed te helpen laat staan dat we dan 30 rampen tergelijkertijd kunnen aanpakken en in het geval van de steen van 30 km is het zo dat je niet veel meer kunt redden.
Oud 4 augustus 2006, 09:56   #8
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Als de mensheid, en bij uitbreiding de planeet, het haalt tot de volgende grote meteorinslag, dan hebben we het er nog goed vanaf gebracht
ja hierin heb je wel gelijk!!!
Oud 4 augustus 2006, 10:06   #9
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Hoe zijt gij van plan de aarde van kometen te redden?
2. Alles is mogelijk. Ook dat kometen geen bedreiging zijn voor de aarde.
3. Wat heeft dit onderwerp in hemelsnaam met "Religies en Levensovertuigingen" te maken? Het geloof in de Apocalyps soms? Anders hoort het eerder bij "Koetjes en Kalfjes" thuis...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 15:20   #10
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
1. Hoe zijt gij van plan de aarde van kometen te redden?
2. Alles is mogelijk. Ook dat kometen geen bedreiging zijn voor de aarde.
3. Wat heeft dit onderwerp in hemelsnaam met "Religies en Levensovertuigingen" te maken? Het geloof in de Apocalyps soms? Anders hoort het eerder bij "Koetjes en Kalfjes" thuis...
1) ik zou in ieder geval meer geld pompen in ruimte onderzoek en andere wetenschappelijke onderzoeken die kometen en dergelijke kunnen aanpakken

2) kometen zijn wel degelijk een bedreiging voor aarde. het feit dat je dit niet kunt zien zegt veel over je gebrek aan astronomische kennis.
het is misschien niet voor direct maar de aarde zal ooit geraakt worden door een komeet met een omvang dat deze het hele leven op aarde kan en zal vernietigen. niet misschien in uw leven maar ja, van egoïsten verwacht je ook niet meer dat ze verder kijken dan hun eigen zielig leventje

3)dit onderwerp hoort hier niet echt thuis daarvan ben ik mij bewust maar toch zijn er vele gelovige die geloven in een duivelse apocalyps en wat vinden zij hiervan? omdat volgens de bijbel zal de anti christ aan de macht komen en zal er een grote oorlog tussen goed en kwaad zijn. en de goede mensen zullen naar de hemel gaan en de ongelovigen zullen hier op aarde blijven.
dus ergens hoort dit onderwerp dan toch een beetje thuis hier in dit subforum
Oud 4 augustus 2006, 15:31   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

oeioei Slegie, ineens van een eventuele meteoreninslag overschakelen naar de antichrist met de "goeden" en de "slechten", die ieder naar hun eigen stekkie zullen vliegen, is zelfs voor mij iets teveel van het goede.

Laat ik je alvast geruststellen: er zijn ondertussen knappe koppen bezig met een eventuele reddingsoperatie moest er een gevaarlijk (niet al te groot) meteoorke richting Aarde vliegen.

Zoals hierboven reeds gezegd is men afgestapt van het idee om die steen te nuken, omdat er dan inderdaad een veelvoud van steentjes op aarde zou kunnen terechtkomen. Bovendien hebben ze hun nukeskes nog nodig hier op aarde zelf hé.

Er is een wetenschapper die volop bezig is om een aanstormende meteoor door middel van "iets" (laat me dat nu net vergeten zijn) weze het nukeskes, weze het een papier vliegerke, gewoon uit koers te duwen moest hij onze richting uitkomen. Of dat lukt is nog maar de vraag, want die dingen vliegen nogal snel hé.

In elk geval: moest er eentje afkomen, liefst ineens groot genoeg zodat we er met z'n allen niet teveel last van hebben: poef en 't is gedaan. Liever dat dan zo nog een paar tientallen jaren in zwarte stoffige lucht proberen te overleven enzo, waarbij de rijke tiesten dan met een superruimtetuig gewoon naar Mars verhuizen.

Ik zou er niet van wakker liggen als ik jou was. Voor alle zekerheid natuurlijk braaf wezen, zodat de antichrist je niet de verkeerde richting opstuurt is natuurlijk altijd een zekerheid.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 15:36   #12
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk bestaat het risco maar overdrijven moet je nu ook weer niet doen.
De mens is altijd al een bang wezen geweest , kijk maar naar de eeuwwisselingen, dan waren er altijd wel mensen die het eind van aller tijden aankondigden. Er valt continu wel iets onze dampkring in, zelfs de troep die we zelf de ruimte insturen maar veel wordt vernietigt in de dampkring zelf.
Daar moet je als mens nu eens niet bij stilstaan trouwens. Je kan daar niks aan doen en als ze er wel iets aan zouden kunnen doen, fijn maar je moet op een bepaalt moment nu eenmaal bij de feiten kunnen neerleggen.

Citaat:
3)dit onderwerp hoort hier niet echt thuis daarvan ben ik mij bewust maar toch zijn er vele gelovige die geloven in een duivelse apocalyps en wat vinden zij hiervan? omdat volgens de bijbel zal de anti christ aan de macht komen en zal er een grote oorlog tussen goed en kwaad zijn. en de goede mensen zullen naar de hemel gaan en de ongelovigen zullen hier op aarde blijven.
Jaja, de bijbel met de 4 testamenten waarvan we ondertusseen weten dat een of ander individu de beslissing heeft genomen om uiteindelijk te kiezen want men is nu zeer zeker dat er wel degelijk meerdere waren.
Bovendien geschreven in een andere tijdsgeest en dan nog eens vele jaren na de feiten. Maar als ik dan nog eens een andere topic hier lees zijn we aan een herstart bezig sinds de ondergang van atlantis dat even modern was en door een atoomoorlog ten onder ging ... sorry... blahblahblah.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 15:56   #13
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) ik zou in ieder geval meer geld pompen in ruimte onderzoek en andere wetenschappelijke onderzoeken die kometen en dergelijke kunnen aanpakken

2) kometen zijn wel degelijk een bedreiging voor aarde. het feit dat je dit niet kunt zien zegt veel over je gebrek aan astronomische kennis.
het is misschien niet voor direct maar de aarde zal ooit geraakt worden door een komeet met een omvang dat deze het hele leven op aarde kan en zal vernietigen. niet misschien in uw leven maar ja, van egoïsten verwacht je ook niet meer dat ze verder kijken dan hun eigen zielig leventje

1. Ok.
2. Mijn tweede opmerking was als vraag bedoeld, niet als vaststelling. Ik besef wel terdege dat er een paar kometen zijn die op een haar na een enorme schade hadden kunnen veroorzaken. Persoonlijk worden is daarom nog niet noodzakelijk.
3. Daar kan ik mee inkomen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 16:17   #14
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
we hebben die wapens al

De kans op zo'n inslag is klein maar niet onbestaand, maar inderdaad zeker niet onafwendbaar.

De kans dat we aan iets heel anders ten onder gaan is veel waarschijnlijker. Een ecologische ramp bijvoorbeeld, of een kernoorlog. Het is overigens zeer schrijnend dat de mens over het algemeen zo onverschillig staat tegenover de( veel dringender) milieuproblematiek en -politiek. Ook op dit forum zijn de milieutopics op 1 hand te tellen, terwijl het nogal evident is dat met ons milieu alles staat of valt.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:33   #15
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
1. Ok.
2. Mijn tweede opmerking was als vraag bedoeld, niet als vaststelling. Ik besef wel terdege dat er een paar kometen zijn die op een haar na een enorme schade hadden kunnen veroorzaken. Persoonlijk worden is daarom nog niet noodzakelijk.
3. Daar kan ik mee inkomen.
exuseer voor de al te persoonlijke aanval. maar hier weet je niet altijd direct wie de flauwe plezante wilt uithangen of iemand die serieus wilt meepraten.
in jouw geval ben ik dus te snel met een oordeel geweest waarvoor mijn exuses
Oud 4 augustus 2006, 17:35   #16
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oeioei Slegie, ineens van een eventuele meteoreninslag overschakelen naar de antichrist met de "goeden" en de "slechten", die ieder naar hun eigen stekkie zullen vliegen, is zelfs voor mij iets teveel van het goede.

Laat ik je alvast geruststellen: er zijn ondertussen knappe koppen bezig met een eventuele reddingsoperatie moest er een gevaarlijk (niet al te groot) meteoorke richting Aarde vliegen.

Zoals hierboven reeds gezegd is men afgestapt van het idee om die steen te nuken, omdat er dan inderdaad een veelvoud van steentjes op aarde zou kunnen terechtkomen. Bovendien hebben ze hun nukeskes nog nodig hier op aarde zelf hé.

Er is een wetenschapper die volop bezig is om een aanstormende meteoor door middel van "iets" (laat me dat nu net vergeten zijn) weze het nukeskes, weze het een papier vliegerke, gewoon uit koers te duwen moest hij onze richting uitkomen. Of dat lukt is nog maar de vraag, want die dingen vliegen nogal snel hé.

In elk geval: moest er eentje afkomen, liefst ineens groot genoeg zodat we er met z'n allen niet teveel last van hebben: poef en 't is gedaan. Liever dat dan zo nog een paar tientallen jaren in zwarte stoffige lucht proberen te overleven enzo, waarbij de rijke tiesten dan met een superruimtetuig gewoon naar Mars verhuizen.

Ik zou er niet van wakker liggen als ik jou was. Voor alle zekerheid natuurlijk braaf wezen, zodat de antichrist je niet de verkeerde richting opstuurt is natuurlijk altijd een zekerheid.
Bwa ik geloof toch niet in die pakjes met zever. Als de mensheid de ultieme schepping van God is en wij zijn zijn evenbeeld, amaai zegt genoeg over God hé dan??
Oud 4 augustus 2006, 17:39   #17
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa ik geloof toch niet in die pakjes met zever. Als de mensheid de ultieme schepping van God is en wij zijn zijn evenbeeld, amaai zegt genoeg over God hé dan??
Heel compact verwoord.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:40   #18
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De kans op zo'n inslag is klein maar niet onbestaand, maar inderdaad zeker niet onafwendbaar.

De kans dat we aan iets heel anders ten onder gaan is veel waarschijnlijker. Een ecologische ramp bijvoorbeeld, of een kernoorlog. Het is overigens zeer schrijnend dat de mens over het algemeen zo onverschillig staat tegenover de( veel dringender) milieuproblematiek en -politiek. Ook op dit forum zijn de milieutopics op 1 hand te tellen, terwijl het nogal evident is dat met ons milieu alles staat of valt.
volledig mee eens, maar van een kernoorlog kan de aarde mogelijk wel herstellen maar van een object vanuit de ruimte van pakweg 30 kilometer aan meer dan 30 000 km/seconde dan kan je bye bye aarde zeggen, het mooiste voorbeeld is mars, ook ooit een bloeiende planeet geweest totdat die paar leuke steentjes vanuit de ruimte mars voorgoed het zwijgen oplegde

en mogelijke earth killers hebben honderde of misschien zelfs duizende keren de hoeveelheid energie in hun dan alle nuke's momenteel op aarde te samen.

maar zoals je zegt vergeten we hier veel te dikwijls de huidige milieu problemen maar dit wil niet zeggen dat we blind moeten blijven voor daar boven want wat heb je als je vandaag alle milieu problemen aanpakt en morgen slaat er zo'n leuk steentje op aarde in?? heeft niet veel nut dan hé
Oud 7 augustus 2006, 09:44   #19
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

't Is misschien al een paar dagen geleden maar ik wens toch graag mijn opinie hier toe te voegen.

Er is maar 1 ding waarom er niet zoveel geld wordt aan gesteed: de politiekers kennen het niet en wat niet gekend is... Misschien moet er anders eens iemand met een zeer juridisch getint rapportje afkomen rond deze problematiek en dan pas snappen die gastjes er misschien iets van.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 10:17   #20
Ambiorix

Standaard

Citaat:
denk je echt dat een paar nuke's een stuk steen van 30 kilometer dat 60.000 km/seconde door de ruimte zoeft gaat kunnen stoppen??

En als je pech hebt versplinterd het stuk steen in 30 stukken van 1 kilomter genoeg om 30 plaatsen serieus met de grond gelijk te maken!
neen, gewoon de baan met een minimaal kleine hoek veranderen is genoeg om de impact te voorkomen.

mogelijkheid is dus om de meteoor op tijd te detecteren, een missie erheen sturen met een vastgestelde hoeveelheid explosieven om de brok zodanig te beschadigen dat de baan beïnvloed wordt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be