Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2006, 11:36   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Dedecker noemt weer geen naam

Citaat:
VLD-senator Jean-Marie Dedecker heeft weet van een vierde dopinggeval in het wielrennen, maar noemt ook nu weer geen naam.

Dedecker beweert dat hij de naam kent van een renner die bij een dokter om verboden middelen zou hebben gevraagd. Dat zei hij maandag in het programma Holland Sport op de Nederlandse televisie. Volgens Dedecker zou de renner om epo hebben gevraagd. "Die dokter heeft me dat ook schriftelijk bevestigd", beweert de voormalige judocoach.

Vorige week zorgde Jean-Marie Dedecker voor ophef toen hij bekendmaakte dat drie Belgische toprenners in februari 2006 een dopingkuur zouden hebben ondergaan in Italië. Het trio zou daarvoor 24.000 euro hebben betaald. Om wie het gaat, wilde Dedecker toen niet zeggen. Pas als hij zich voor de rechter moet verantwoorden, geeft de politicus de namen vrij. Dat herhaalde hij ook gisteren nog eens in Holland Sport.

De verklaringen van Dedecker lokten felle reacties uit in de wielerwereld. Zo is het wielerteam Quick.Step-Innergetic, dat zich door de persoon van Tom Boonen geviseerd voelt, van plan om samen met de IPCT (International Professional Cycling Teams, die 18 van de 20 ProTourploegen verenigt) en het sportmanagementbureau Celio (ex-SEM), klacht in te dienen tegen Dedecker.

De Belgische Wielerbond stuurde dan weer een brief naar de VLD-senator met de vraag om informatie over de betrokken renners. Het Laatste Nieuws Nieuws meldt dinsdag dat de Bond Dedecker nog een week de tijd geeft. Daarna zal de Bond zelf contact opnemen om duidelijkheid te scheppen in deze onverkwikkelijke zaak
"Pas als hij zich voor de rechter moet verantwoorden, geeft de politicus de namen vrij. Dat herhaalde hij ook gisteren nog eens in Holland Sport. "

Maar hij is onschendbaar en de feiten zijn niet zwaar genoeg om de zaak ontvankelijk te maken. Dat weet hypocriet Dedecker goed genoeg.

Volgens mij weet hij absoluut niets. Cafépraat zonder enig bewijs. Gewoon wat lawaai maken om van zich te laten horen voor de verkiezingen. Dat hij tegelijk heel de wielersport en vooral onze kampioenen door het slijk haalt zal hem worst wezen. Wat een lul, die Dedecker.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 september 2006 om 11:38.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 12:03   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Zijn manier zeker om de VLD in de gemeenteraadsverkiezingen in Oostende te "steunen". Ik vermoed dat hij komende 6 jaar liever het "communistisch regime" in Oostende bestrijdt dan dat hij er een einde aan maakt.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 september 2006 om 12:04.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 12:06   #3
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
"Pas als hij zich voor de rechter moet verantwoorden, geeft de politicus de namen vrij. Dat herhaalde hij ook gisteren nog eens in Holland Sport. "

Maar hij is onschendbaar en de feiten zijn niet zwaar genoeg om de zaak ontvankelijk te maken. Dat weet hypocriet Dedecker goed genoeg.

Volgens mij weet hij absoluut niets. Cafépraat zonder enig bewijs. Gewoon wat lawaai maken om van zich te laten horen voor de verkiezingen. Dat hij tegelijk heel de wielersport en vooral onze kampioenen door het slijk haalt zal hem worst wezen. Wat een lul, die Dedecker.
Dedecker is inderdaad een lul. Als hij renners door het slijk wil halen, dat hij het dan ineens goed doet en namen noemt of anders zijn muil dicht houdt. Grote bek, klein hartje.... Ik walg van die vent.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 12:29   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Dedecker is inderdaad een lul. Als hij renners door het slijk wil halen, dat hij het dan ineens goed doet en namen noemt of anders zijn muil dicht houdt. Grote bek, klein hartje.... Ik walg van die vent.
Precies mijn gedacht. Volgens mij heeft hij gewoon niets.
Prietpraat zonder bewijzen.
Oud 19 september 2006, 12:56   #5
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Precies mijn gedacht. Volgens mij heeft hij gewoon niets.
Prietpraat zonder bewijzen.
zo denk ik er ook over.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 12:59   #6
Anna List
Banneling

Standaard

tja dat kan kloppen, alleen heeft Dedecker wel zijn verleden mee ... telkens hij een sportschandaal aanbracht bleek het wat later wel prijs ...

ps luvali, ik wacht nog steeds op jou excuses hé, je kan niet zomaar iemand zwaar beschuldigen (zonder voorbeelden) en dan gaan lopen hé ... dat is me dunkt net wat je JMDD verwijt, niet
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 13:22   #7
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Deze keer heeft hij wel contact opgenomen met de wielerbond, afwachten wat daar verder van komt...
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 13:29   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Deze keer heeft hij wel contact opgenomen met de wielerbond, afwachten wat daar verder van komt...
"De Belgische Wielerbond stuurde dan weer een brief naar de VLD-senator met de vraag om informatie over de betrokken renners. Het Laatste Nieuws Nieuws meldt dinsdag dat de Bond Dedecker nog een week de tijd geeft. Daarna zal de Bond zelf contact opnemen om duidelijkheid te scheppen in deze onverkwikkelijke zaak "

Of heb jij ander informatie?
Oud 19 september 2006, 13:33   #9
Shadowman
Burger

Standaard

De toprenners heten al beroepsrenners. Volgens Dedecker is dat twee keer hetzelfde. Hij begrijpt dan ook niet waarom ze zich bij Quickstep geviseerd voelen. Ik moet toegeven dat ik onder toprenners toch ook wel iets anders verstond dan beroepsrenners. Media-aandacht, dat is het enige wat die mannen nodig hebben. En voor de blauwen geldt dat uiteraard nog ietsje meer, voor hen is het enkel de markteconomie die telt. Alle middelen zijn goed om de man aan de man te brengen.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 13:52   #10
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tja dat kan kloppen, alleen heeft Dedecker wel zijn verleden mee ... telkens hij een sportschandaal aanbracht bleek het wat later wel prijs ...

ps luvali, ik wacht nog steeds op jou excuses hé, je kan niet zomaar iemand zwaar beschuldigen (zonder voorbeelden) en dan gaan lopen hé ... dat is me dunkt net wat je JMDD verwijt, niet
die staan er toch hoor. Heeft even geduurd, omdat ik bij mijn schoonmoeder ben geweest, die heeft kanker gehad en iemand moet toch voor haar gaan winkelen.
Oud 19 september 2006, 14:00   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
die staan er toch hoor. Heeft even geduurd, omdat ik bij mijn schoonmoeder ben geweest, die heeft kanker gehad en iemand moet toch voor haar gaan winkelen.
mijn excuses, u heeft uw hemel weeral verdiend vandaag
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 14:01   #12
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoezo, en vroeger was 't zo ne goeie???
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 14:03   #13
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
mijn excuses, u heeft uw hemel weeral verdiend vandaag
ach zo lang we mekaar maar begrijpen.
Oud 19 september 2006, 14:03   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... alleen heeft Dedecker wel zijn verleden mee ...

Inderdaad. Ik heb informatie over een voormalige top-judoka die later in de politiek is gegaan. Blijkt dat die man tijdens zijn verleden als judoka doping gebruikte.

Maar ik heb geen bewijzen, dus wil ik geen namen noemen. En mijn bronnen wil ik ook niet vrijgeven.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 september 2006 om 14:04.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 14:04   #15
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De Belgische Wielerbond stuurde dan weer een brief naar de VLD-senator met de vraag om informatie over de betrokken renners. Het Laatste Nieuws Nieuws meldt dinsdag dat de Bond Dedecker nog een week de tijd geeft. Daarna zal de Bond zelf contact opnemen om duidelijkheid te scheppen in deze onverkwikkelijke zaak "

Of heb jij ander informatie?
Deze middag op de radio gehoord, althans dat dacht ik toch
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 14:31   #16
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik heb informatie over een voormalige top-judoka die later in de politiek is gegaan. Blijkt dat die man tijdens zijn verleden als judoka doping gebruikte.

Maar ik heb geen bewijzen, dus wil ik geen namen noemen. En mijn bronnen wil ik ook niet vrijgeven.

Whoahahaha die is goed. 'k Heb trouwens serieus m'n twijfels of hij dat in een rechtzaak wel mag bekend maken... volgens mij is hij nog niet bij de recherche.

Oud 19 september 2006, 20:11   #17
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Dedecker is inderdaad niet zo dom of hij eruit ziet .
Bij vorige zaken die hij vertelde bleek hij er steeds op te zitten .
Nogal moeilijk , zoals elke politicus van de VLD heeft hij uitmuntende kontakten binnen de gerechterlijke wereld , de meeste magistraten zijn immers VLD-benoemingen .
Dedecker weet via zijn kontakten binnen deze wereld dat er nu al een begin van bewijs is tegen Boonen en co.
Alleen jammer dat Dedecker één groot probleem heeft : mannelijke topsporters die groeihormonen gebruiken krijgen door een tekort aan natuurlijke mannelijke hormonen een piepstem .
Als je gewezen topjudoka Dedecker daarover naar een reactie vraagt abtwoord hij steevast : piep , piep ,piep .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 20:35   #18
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen bewijzen tegen Dedecker ?
Hoe komt Musseeuw aan zijn piepstem , en hoe komt Dedecker aan zijn piepstem ?
Het begint precies wat op te vallen .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 21:08   #19
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Voor die éne keer dat ik dedecker nu eens geloof, gewoon omdat ik zelf koers heb gereden en zelf een beetje die wereld verafschuw
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 21:10   #20
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Léfevre en consoorten zijn in mijn ogen dan ook hypocriete criminelenn die eerder in het prison thuis horen dat op een sportevenement idem Decauwer
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be