![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moslims in Europa zijn over het algemeen positief over het leven in hun land, positiever dan de bevolking als geheel. Wel zijn ze bezorgd over de toekomst. De meeste zorgen maken moslims in Europa zich over de werkloosheid, gevolgd door islamitische extremisme.
Dat blijkt uit een internationale opiniepeiling van het Amerikaanse Pew Research Center. De meeste Europese moslims geloven niet dat Europeanen in meerderheid vijandig tegenover islamieten staan, aldus het onderzoek, waarvoor mensen ondervraagd zijn in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje. De percentages die wèl een dergelijke vijandigheid ervaren zijn echter aanzienlijk: in Duitsland de helft van de moslims, in Groot-Brittannië 42, in Frankrijk 39 en in Spanje 31 procent. Ruime meerderheden hebben de afgelopen twee jaar zelf geen slechte ervaringen gehad die ze wijten aan hun etniciteit of geloof. In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gelooft zeker de helft van de moslims dat binnen de islam een strijd woedt tussen fundamentalisten en gematigden – en aanzienlijke meerderheden kiezen partij voor de gematigden. Religie is erg belangrijk voor de identiteit van de Europese moslims. Behalve in Frankrijk identificeren ze zich in meerderheid eerst met hun geloof, en pas daarna met hun nationaliteit. Hoewel in de Europese publieke opinie het idee heerst dat moslims de Europese gewoontes en levenswijzen niet willen overnemen, denken veel Europese moslims zelf daar anders over. In Frankrijk zegt 78 procent van de moslims dat de meesten van hun geloofsgenoten nationale gebruiken willen overnemen, in Spanje meent 53 procent dat en in Groot-Brittannië 41 procent. Alleen in Duitsland is het percentage dat meent dat de meeste moslims in hun land niet willen integreren (52 procent) groter dan het percentage dat gelooft dat de meesten zich wel willen aansluiten (30 procent). Europese moslims geloven in meerderheid dat de kwaliteit van het bestaan voor islamitische vrouwen in Europa beter is dan in de meeste islamitische landen. Rapport moslims in Europa: via nrc.nl/weblog/wereld Laatst gewijzigd door nubian : 10 september 2006 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Tja, heel erg tegengesteld aan wat de B&H-fans hier op het forum ooit naar Bloed, Bodem, Eer & Gewetenloosheid regelmatig poneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() is vrij positief,jammer dat hierop niet zoveel gereageerd wordt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat verbaasd mij allerminst. Stel je voor: je gaat naar een vreemd land met een andere cultuur, je weigert je aan te passen, je krijgt maandelijks een goed loon, zonder te werken uiteraard. Als het je niet aanstaat begin je wat hysterisch 'racist' te roepen. Je laat gans je familie naar hier transfereren, die op hun beurt, enz.....Je klaagt wat als je ergens een afbeelding van een varken ziet, je laat je zonen wat smossen met inheemse vrouwen, maar je voorkomt iedere omgang van je dochters met inheemse bevolking, je onderdrukt ze, en huwt ze weerom uit aan een woestijnbewoner die nog nooit van België gehoord heeft, die op zijn beurt, enz....
Goed bezig !!! Waarom zouden ze klagen? Met huggers als jij zitten ze op rozen !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
2. wij hebben ons hier perfect aangepast, niemand loopt hier gesluierd rond, nog beter de vrouwen in mijn familie zijn baas 3. heb nix tegen afbeeldingen van varkens, wat kan mij dat nu schelen 4.ik onderdruk geen vrouwen ben zelf feministen 5. ik ben goe bezig!!!! 6. heb zelf veel rascisme moeten ondergaan door de belgen zelf, zelfs al passen we ons aan , is het nog niet genoeg voor jullie,, ik vraag me soms af wat ik nog meer moet doen, ![]() Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik weet dus ook niet meer wat het VB wil dat de mensen doen. Ja, ik heb vrienden die van vreemde afkomst zijn en een andere huidskleur hebben. Vele van hen zijn echter beter aangepast naar onze levensnormen dan de Nederlanders of Duitsers of Fransen die hier wonen. En daar zitten er toch ook een pak van tussen mijn vrienden en kennissen kring. Maar wat ik wel weet is dat vele jongeren(12 tot 25 jarige) zich als vrijbuiters gedragen en dit word gezien als onaangepast gedrag door vele oudere mensen. Maar ook op plaatsen waar bijna geen andere mensen en jongeren wonen dan blanken is er een conflict tussen de generaties. Maar het grootste probleem ligt bij het geloof!!!!!! Indien de Imam Nederland zouden spreken tijdens hun diensten en deze ook hier zouden worden opgeleid zouden er al veel minder misopvattingen zijn. Ook het feit dat men na 4 generaties nog steeds de taal van het land van herkomst blijft gebruiken thuis als hoofdtaal en de kinderen dus zonder kennis van het Nederlands aan de school beginnen draagt bij tot deze problemen. En dan natuurlijk de wereldproblemen die worden overgezet naar plaatselijke problemen. Vele Moslim-jongeren beschuldigen de mensen hier van de problemen in de Arabische wereld, hoewel de mensen hier zich of niet bezig houden met die problemen of juist de kant van de Arabische bevolking kiezen. En dan heb je natuurlijk nog het grootste probleem van de lage landen, de overbevolking hier. Iedereen is hier nu in een strijd voor het overleven gewikkeld en die uitzich natuurlijk tegen de nieuwkomers en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik word jammer genoeg dagdagelijks geconfronteerd met de marokkaanse way of life. Er zitten er bij die "geïntegreerd" overkomen, maar hun roots zullen ze nooit achterwege laten. En als puntje bij paaltje komt, zijn ze nog altijd meer marokkaans(ook moslim) dan european. Dus dat zal er nooit uitgaan, bij ander gemeenschappen heb je dit ook vb chinezen, russen, zuid-amerikanen, enz... Maar bij maghrebs is het anders, ik denk dat het grotendeels met jullie geloof is die samengesmolten is met jullie cultuur. Mijn ervaringen heb ik opgedaan met marokkanen al bijna 20 jaar lang, ook bij families in het land van herkomst. Heb ook verschoten v/d hypocrisie binnen de familiekring. En de manier waarop zielige jonge ventjes baas spelen over de moeder. Maar zoals ik al zei, dit is jullie cultuur en heb daar geen probleem mee. Zolang deze blijft in het land van herkomst. Met kanibalen heb ik ook geen probleem, zolang ze blijven in het land van herkomst. Toch vreemd dat HEEL europa(wereld) problemen heeft met de maghreb cultuur en wat ze voor staan. Laatst gewijzigd door colargo : 11 september 2006 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Maar het grootste probleem is het ongeletterdheid onder de moslima's |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat de gene die nu naar hier komen ongeletterd zijn is dus de fout van de overheden van hun geboorte land en hun echtgenoten die ze dom willen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
shiiiit man, ge kreeg zeker echt nie meer clichés in da stukske gestoken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Door hoeren worden wij niet gecommandeerd. http://forum.politics.be/showthread.php?t=53697
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 september 2006 om 12:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Moslimpunkers in het Westen http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 september 2006 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() in heel uw reactie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Dan leest u niet goed. Je kan trouwens vlug lezen. De link hierboven aangeklikt ?
![]() |
#18 |
|
![]() yep had het trouwens al gelezen, kan door iedereen geschreven zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Het typische ontkennen. Dat is het enige verweer dat sommigen nog hebben.
![]() |
#20 |
|
![]() wat ontkennen, ik denk dat u mijn topics niet goed gelezen hebt. zyt ge een moslimconnaisseur misschien? wel straf hé
|
![]() |
![]() |