![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraag stellen is ze beantwoorden...
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Durbuy moeten we aansluiten bij Vlaanderen. Én we willen een corridor!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Linkebeek bij Brussel? Nee Di Rupo, Moekroen, Edingen, Komen en Vloesberg bij Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ooit op de RTBF een reportage gezien over Vlamingen die in Waver huizen kopen omdat die in Vlaanderen duurder zijn. Volgens de journalist zijn die mensen heel talrijk in de nieuwe verkavelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Absoluut waar, maar je hoort dus niet over hen. Ze doen niet moeilijk op het gemeentehuis, in handelszaken, tegen hun buren, enz. Ze komen ook niet op met de verkiezingen met lijsten zoals UV (Unie der Vlamingen) ofzo. Het is in sommige gemeenten wel even anders.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Durbuy wordt aangesloten bij Nederland denk ik. Het is dankzij de NEDERLANDSE toeristen dat je daar hier en daar in het Nederlands wordt te woord gestaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo snel gaat het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn pas harde communautaire eisen �* la Wallonië...
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Tegen vanavond ga je drie keer het verwijt krijgen dat je een nazi, fascist bent, enz. Volgens mij van Hans, Patriot en Hans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eis Zeeland terug van Nederland. Eis Henegouwen maar terug. Sta Vlaams-Brabant af. Sta Antwerpen af. Sta Limburg af. Enne geef de West-Vlamingen en Oost-Vlamingen hun Vlaamse leeuw terug. Die Antwerpeneirs eisen die zomaar op bij gebrek aan eigen symbolen. Revolutie nondegotver. Macht an de pastre. Boeren ip tlant Smit die machines weg want vroeger, ja, vroeger wast allemale beter. We spugen in tgezicht van die dien gestreedn en gesneuvelt zin voor oeze welvaart. Revolutie ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Het dus nog niet een half uur geduurt, of de belgicisten staan daar alweer hysterisch te roepen en mateloos te overdrijven.
Adem eens rustig in en uit en zie dan wat er staat. Tantist draaide de rollen om met wat de franstaligen nu eisen, maar daarvoor klinkt er luid aplaus uit de tricolore hoek. Hypocriet heet zoiets denk ik. Of franskiljon. Laatst gewijzigd door Miguelito : 1 september 2006 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan heeft u weer te kennen gegeven dat u geen parodie van echt kunt onderscheiden. De even absurde voorbeelden die u opgeeft als de mijne, waren een illustratie van het absurde van de Waalse eisen. Doch, uw commentaar geeft u enkel als de Franstalige belangen schijnbaar in gevaar zijn. Zo worden we er nog maar eens aan herinnerd waarvoor België en de belgicisten staan. Waarvoor dank...
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eben-Emaal. Wonk. Bitsingen. Ternaaien. Rukkelingen. Glaaien. Lieze. Of Nudorp, Elch, Oerle. Of Raatshoven net onder Landen. Als je daar in de dorpscafe komt hoor je enkel NL spreken. Gesproken door Raatshovenaars. Het 'Waalse' Raatshoven. Ooit in Hamme-Mille geweest ? Net onder Leuven. Er wonen een massa Vlamingen... Di Rupo Anschluss eisen ? Vlaanderen wil zijn ontstolen gebieden terug !!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Waterloo... Dat is nog eens een idee
![]()
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan een of andere wizzard hier geen kaart van België plaatsen, inclusief de huidige taalgrens en de ontstolen gemeenten, zodat we een beeld kunnen krijgen?
Alhoewel ik reeds "tot de jaren van verstand" scheen te zijn toen de taalgrens werd vastgelegd, heb ik me er nooit mee beziggehouden (1967?)(1( 15 is misschien te klein jaartje van verstand?). Ik herinner me dus enkel mijn verbazing toen ik hoorde dat "mijn" Moeskroen van "mijn" groottante ineens Franstalig bleek te zijn. Laten we het dus nog eens overdoen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Misschien een ideetje voor leterme om volgende week eens mee in de krant te staan
![]() |
![]() |
![]() |