![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Eigen volk eerst is... | |||
Een natuurwet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Een morele plicht |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Een zaak van de rede |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Onzin |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Zweedse minister Lindh is vermoord omdat ze voorstander was van de invoering was van de Euro. De moordenaar bleek uit extreem-rechtse kringen te komen. Gegeven dat hij in de naam van "zijn volk" handelde, geldt dan het VB-adagium: Eigen volk eerst: altijd en overal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zij werd vermoord omdat sommigen vonden dat ze volksvijandig was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. De man zou banden hebben met neo-nazi's. Wat verstaat men onder "banden hebben met"?
2. Dat is nog maar een gerucht dat in de populaire Zweedse pers verschenen is, en dus nog geen officieel feit. 3. Niemand zegt dat het een met het ander te maken heeft. 4. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. In een andere topic herleidde u Dewinter die zegt dat de N-VA de deur op een kier zet, en de N-VA die geen gesprek wilt met het Blok tot een "bevestiging van een NVA-VB frontvorming". Nu dit weer. Ik wil het rechts-extremisme niet verdedigen, maar denk je niet dat je hier weeral een serieus loopje neemt met de feiten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Als u ziet hoeveel keer op dit forum het woord volksverrader valt, dan zullen er wel sommigen zijn die dat van haar ook vonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het gaat om het gevaarlijke principe: eigen volk eerst, altijd en overal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn principe: vrij(blijvend)e insinuatie, verwerpelijke discusietactiek.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Je zegt zelf dat het een verwerpelijke slogan is, maar je wil er niet de consequentie uit trekken dat er in die naam van die slogan gemoord is en was..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, Tacticus, u verstaat de Vlamingen en Walen ook als één volk nl. de Belgen. Het unitaire België is dan ook voor één volk, het eigen volk en dat dan nog eerst ook (voor de volksnationaliteit van de regio's). Als ik hieruit kan besluiten bent u ook een Nazi... Zever natuurlijk, ik wil zeker niet zeggen dat u een Nazi bent. Maar hget gevaar van deducties uit onvolledige kennis is hier wel duidelijk gemaakt. (denk ik)
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigen volk eerst mag niet. Maar noem Tacitus geen Albanees inplaats van een Libanees, hé want dan voelt hij zich tot in zijn Libanese roots geraakt.
![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik betwijfel ook dat het VB zelf aan het moorden zal slaan.
Alhoewel: ![]() Maar goed, waar ik het over heb is dat we moeten aannemen dat er in de samenleving een x aantal labiele mensen rondloopt. Wanneer je constant met zulke slogans overstelpt wordt, gericht dan nog aan de kiezer, is er als het ware een "uitnodiging" die voor sommigen ontstaat om verder te gaan. Eén gek is genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|