![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() A'pen: hoofddoekrel in school
Enkele leerlingen van de middelbare school Marco Polo in Antwerpen pikken het niet dat ze geen hoofddoek meer mogen dragen in de klas. Op de school draagt meer dan 80 procent van de meisjes een hoofddoek. Woensdagmorgen weigerden de leerlingen het schoolgebouw te betreden. Vorig schooljaar was dat nog toegelaten, maar tijdens de vakantie werd het schoolreglement aangepast. In ons land is er geen algemeen verbod op het dragen van een hoofddoek in scholen, maar de directies kunnen het wel zelf verbieden. Bron, VTM text pg 110 16h48 13 sept. 2004 -------------------- Nog maar eens een bewijs dat moslims zich niet willen schikken naar de regels maar dat ze liever hun regels opleggen. Toen ik indertijd naar school ging, was het niet toegestaan om lang haar te hebben. Ik ben er zeker dat die moslim meisjes de nieuwe regeling als racistisch zal bestempelen. Ik kan me goed voorstellen dat leerkrachten de leerlingen door hun hoofddoek moeilijker kunnen herkennen. Het is volgens mij volledig gegrond om deze nieuwe regeling toe te passen. Laatst gewijzigd door oz457 : 13 september 2006 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als de vlaming geen pet mag dragen... waarom de moslims dan wel een hoofddoek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ...kieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Zou geen slecht idee zijn als kop voor de Calimero Courant
![]() Ik heb het over de scholen hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Omdat een blokbeest achterlijk is en niet begrijpt wat het verschil is tussen hoofddoek en een pet...
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() meer dan 80 % van de meisjes draagt een hoofddoek in die school??
Laatst gewijzigd door Revolutie : 13 september 2006 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen blokbeest, waarschijnlijk niet achterlijk, maar toch snap ik ook niet het verschil tussen een hoofddeksel en,............ een hoofddeksel.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Juist. Geen islamitische hoofddoeken-eenheidsworst. Leve de diversiteit in de dameskapsels. Leve de diversiteit in het kleurenpallet, van strowit tot pikzwart.
En de moslimknapen? Tja, die gaan hun wellustige neigingen bij het zien van al dat schoon haar zelf moeten leren onder controle te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als de school nee zegt is het nee, punt, en daar hebben die tuttebellen zich zonder pardon bij neer te leggen, punt! Wij stellen hier nog altijd de wet en die moet gehoorzaamd worden! Ik moest tien jaar geleden op school ook niet aankomen met een heavy metal t-shirt of een sjaal van één of andere voetbalclub, en als het mij niet aanstond kon ik een andere school zoeken. Daar deed toen ook niemand moeilijk over.
Laatst gewijzigd door Leviathan : 13 september 2006 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Boeeee vlaamse beestblok akbar, sukkel...hou je trompet maar voor de mond.
![]() |
#15 |
|
![]() Eeeeeeech, een beetje vandaag de stress uithalen van al dat zon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat in Marco Polo ook geen petten toegelaten worden. Dus van discriminatie kan al geen sprake zijn in deze school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik wist niet dat hoofddoeken ook als mensen aanzien worden.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien je ook geen scholen kende in Antwerpen waar hoofddeksels wél werden toegelaten, weet ik niet hoe betrouwbaar deze informatie is. No offence. |
|
![]() |
![]() |