![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan krijg je een straf van zes jaar (meestal zit je die niet eens uit), die nog eens verminderd wordt met een jaar. Goed bezig op Justitie, zou ik denken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zijn er binnenkort nog matchen van de rode duivels ?
Citaat:
![]() 5 jaar voor verkrachting, dwingen tot prostitutie, slaan en bedreigen ???? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Tip: dringend een cursus strafrecht gaan volgen.
Zelfs "moordenaren" worden soms vrijgesproken en jullie maken jezelf druk om strafverminderingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moordenaars worden enkel vrijgesproken als er geen bewijslast is of grove procedurefouten gemaakt zijn, dit is dus eerder uitzondering dan regel.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kurt David - 3 jaar voor moord! (nogal weinig voor een koelbloedige moord he?) Yvette Rigo - vrijgesproken na de moord op haar zoon! Het heeft dus niet alleen te maken met procedurefouten en bewijslast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Assisen, en Piet Van Eeckhout.
Het was te denken. Die zaak van Yvette Rigo kende ik niet, bedankt voor de link. Wel maar een triestig verhaal precies.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me voorstellen dat je zou willen dat hij daar nog eens voor veroordeeld wordt, maar zo werkt het gerechtelijk systeem niet (je kan maar 1 keer veroordeeld worden voor een feit). In beroep werd geoordeeld dat een deel van de uitgesproken straf onterecht was (vrijgesproken van heling). Zo werkt ons gerecht: als je niet akkoord bent met een uitspraak, kun je in beroep gaan. Dat lijkt me een goeie zaak. Mensen die zelf al eens betrokken zijn geweest in een rechtzaak, weten vaak waarom dat zo'n goeie zaak is. Als slachtoffer, maar ook als verdachte. Ik kan uit dat bericht niet afleiden dat hij strafvermindering heeft gekregen voor de geweldfeiten, wel op basis van een vrijspraak voor heling. Rest nog de strafmaat voor verkrachting, gebruik van geweld, bedreigingen, en dwingen tot prostitutie. 5 jaar is 'nogal' weinig voor dergelijke feiten. Verkrachting op zich kan al een leven ruïneren. Van mij mag er veel strenger gestraft worden bij verkrachting. Dan gaan we wel wat gevangenissen moeten bijbouwen ![]() Zeker nu je ook verkracht kunt worden binnen het huwelijk (het is pas sinds 1989 dat men in België seksuele misdrijven binnen het huwelijk als strafbaar ziet) zijn er massaal veel mensen die voor seksuele misdrijven veroordeeld kunnen worden.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het kunnen dat het een Franstalige rechtbank was?
NEEEEEEEEEEEuuuuuuu ! Waar haal ik dat uit ???? Er zit daar toch een knoop in het restant van mijn hersenen, dat vermoedt dat er een flagrant verschil is in uitspraken tussen Vlaamse rechers en Waalse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |