![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar zijn ze allemaal vies van een beetje strijk. Nochtans moeten ze dat thuis toch ook doen. In ieder geval is het natuurlijk leuker om thuis de strijk te doen dan voor KVLV en dan ook nog luilekkerwerkloosheidsgeld te krijgen. Ik ken ook zo werklozen die nogal kieskeurig zijn (bijvoorbeeld een verkoopster die wel voor H&M wil solliciteren, maar niet voor Zeeman omdat dat beneden de 'stand' is). Na bepaalde tijd verplicht de strijkwinkel in, dat zal ze leren! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat een werkezelsethiek wordt hier weer tentoongespreid. Hoeveel brengt dat op werken in zo n strijkwinkel ? of mag men dat tegenwoordig al niet meer vragen ?
wie zich de vraag niet stelt wat werk opbrengt is een fnuiker van sociale rechten - een typische mentaal minderwaardige vlaemsche werkezel, een rat. als de strijkwinkel geen volk vind dan moeten ze gewoon een deftig loon uitbetalen ik wil trouwens eens zien dat men mij gaat verplichten als de eerste de beste gefokte slaaf te gaan werken voor een appel en een ei in een strijkwinkel ( voor 1200 euro netto in de maand wil ik het echter wel doen ) arm vlaanderen. gaat nog lachen worden met die stoere vlaemsche leeuwkes ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
men zou die strijkwinkels zelfs quota kunnen opleggen om een percentage allochtone werklozen in (verplichte werk)dienst te nemen ... ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 8 september 2006 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
iemand die werkt en belasting betaald om mijn dop te betalen heeft trouwens geen enkel recht om mij iets te verwijten. Hij/zij gaat namelijk vrijwillig werken ( zich laten uitbuiten ) ( door te gaan werken verklaard men zich akkoord met de voorwaarden - en één van die voorwaarden is afdragen voor mijn dop ) . Omdat dergelijke ratten te laf zijn om zelf te weigeren om te werken ventileren ze hun frustraties dan maar af op werklozen. kweek ballen en ga ook doppen als het je niet aanstaat voor mij te werken en zoniet is er maar één devies en dat is zwijgen en werken en afdokken zodat mijn dop er op tijd ligt met vriendelijke groeten een langdurig werkloze
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ik heb toch niet gepleit om de sollidariteit met werklozen op te blazen, nee ? zelfs niet om het dopgeld af te schaffen (en om te zetten in bvb maaltijd en/of wooncheques ...) want dat kan ook nog hé ... hoe meer u pleit om onhoudbare privileges voor profiteurs in stand te houden, hoe verder de slinger in de andere richting door zal slaan ... het systeem, wil u het zoveel mogelijk houden zoals het nu is, moet zichzelf saneren !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
hoe meer werkmensen daar voor pleiten hoe meer hun eigen lonen door de echte profiteurs ( kapitalisten ) gedrukt zullen kunnen worden bent u nu echt te dom om te begrijpen dat het niet de dopper is waarop u moet afgeven ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Fout, het systeem moet evolueren...
Saneren is weglopen van de echte problemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
mijn dop zie ik momenteel als een stakingsvergoeding die ik gebruik om mijn minimumlooneis af te dwingen van 1200 euro netto per maand of vind u dan soms dat mensen die voltijds werken niet in staat mogen zijn om een beetje een deftig leven zonder financiele problemen en armoede te leiden nu om een leven zonder financiele problemen en armoede te kunnen leiden heeft men tegenwoordig 1200 euro per maand nodig dus hoe sociaal bent u nu in feite ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
ik ben er ook tegen dat de werkmens mijn dop moet betalen maar de werkmens die niet staakt verdient niet beter hij moet beseffen dat het systeem niet zal veranderen zolang hij blijft werken aan eender welke voorwaarde
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
als alle werkezeltjes die minder verdienen mee zouden staken dan zou men wel moeten toegeven doen ze dit niet dan verdienen ze niet beter om uitgebuit te worden in de eerste plaats door hun winstnemers in de tweede plaats ook nog eens door de staat die de vrucht van hun arbeid afroomt om hun eigen wanbeleid inzake tewerkstelling te sussen dmv uitkeringen die dan nog te laag zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
sociaal genoeg om op te komen voor het systeem blijkbaar ... mensen als u halen het democratische draagvlak voor een goed sociaal systeem onderuit ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() nog eens uitleggen ?
hoe duidelijk kan ik mijn vraag stellen ? vind u dat de werkmens zich een deftig leven mag kunnen permiteren ? dwz dat hij zijn rekeningen kan betalen en voor zijn werk zodanig beloont wordt zodanig dan hij niet in armoede moet leven ? is een werkmens die eens twee weken een reisje wil kunnen maken na een jaar werken soms verwaand ? of vindt u dan dat de werkmens zodanig weinig beloond mag worden dat hij ondanks zijn werk nog steeds in armoede moet blijven leven ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en "het bespaarde geld te pompen (lees investeren)" in de wg'ers... Ondertussen verandert er niets voor de gewone man en vrouw.
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 8 september 2006 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() een vb uit de praktijk
van iemand die ik ken en die ook werkt in zo n sociale werkplaats inkomen 900 euro net huur 400 euro nutsvoorzieningen 150 euro andere vaste kosten 50 euro schiet nog 300 euro over is dat een normale beloning in deze tijd voor 8h per dag werken een hele week lang .... ? hoever kom je met 300 euro voor eten, kleding, schijtpapier, docterskosten als je eens ziek bent ? en mag die mens eens een reisje maken, mag hij eens een pintje gaan pakken of moeten we alle cafebazen ook eerst gaan laten doppen en dan verplichten om in zo n strijkwinkel voor een hongerloontje te gaan werken ps de cijfers zijn maar uit de losse pols maar ze geven een realistisch beeld
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() op vlak van het afdwingen van sociale rechten is er niks dat dommer is dan een vlaming. zouden we de walen en de brusselaars niet gehad hebben dan zaten we nu nog steeds in de middeleeuwen
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Als ge niet genoeg strijkers kunt vinden moet ge ze wat meer betalen. Ge kunt moeilijk de werkeloze gaan verwijten dat hij niet gaat strijken als strijken - vervoerskosten amper meer opbrengen dan een uitkering.
Minder taxatie op de lonen zou een goeie eerste stap zijn.
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() dat je het juist begrepen hebt maakt mijn dag goed ![]() ![]() ![]() bedankt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |