Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 11:42   #1
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard Strijkdiensten vinden geen werklozen

Citaat:
Vacatures voor strijkers raken niet ingevuld

vr 08/09/06 - De strijkateliers van het KVLV krijgen hun vacatures voor strijksters niet ingevuld. Het KVLV is de Katholiek Vormingswerk van Landelijke Vrouwen.

Anderhalf jaar geleden begon de organisatie met strijkdiensten voor particulieren.
Intussen zijn er 24 strijkateliers in heel Vlaanderen. Daar werken in totaal zo'n 500 laaggeschoolden.
Maar op dit ogenblik heeft het KVLV meer dan 250 vacatures. De meeste daarvan situeren zich in Vlaams-Brabant.
Dat heeft te maken met het feit dat daar veel goedverdienende tweeverdieners wonen die huishoudelijke ondersteuning willen. Het aanbod van werkzoekenden is te klein om daarop in te gaan.
De rand rond Brussel kampt wel met een hoge werkloosheid. Er zijn ook veel ongeschoolden. Maar daar is dan weer het mobiliteitsprobleem. Die mensen geraken vaak niet bij de mensen thuis waar ze moeten gaan strijken.

Genoeg langdurig werklozen in ons land, dat zal niemand ontkennen denk ik.
Maar blijkbaar zijn ze allemaal vies van een beetje strijk. Nochtans moeten ze dat thuis toch ook doen.

In ieder geval is het natuurlijk leuker om thuis de strijk te doen dan voor KVLV en dan ook nog luilekkerwerkloosheidsgeld te krijgen.

Ik ken ook zo werklozen die nogal kieskeurig zijn (bijvoorbeeld een verkoopster die wel voor H&M wil solliciteren, maar niet voor Zeeman omdat dat beneden de 'stand' is).

Na bepaalde tijd verplicht de strijkwinkel in, dat zal ze leren!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:00   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard wat brengt het op ?

wat een werkezelsethiek wordt hier weer tentoongespreid. Hoeveel brengt dat op werken in zo n strijkwinkel ? of mag men dat tegenwoordig al niet meer vragen ?

wie zich de vraag niet stelt wat werk opbrengt is een fnuiker van sociale rechten - een typische mentaal minderwaardige vlaemsche werkezel, een rat.

als de strijkwinkel geen volk vind dan moeten ze gewoon een deftig loon uitbetalen

ik wil trouwens eens zien dat men mij gaat verplichten als de eerste de beste gefokte slaaf te gaan werken voor een appel en een ei in een strijkwinkel ( voor 1200 euro netto in de maand wil ik het echter wel doen )

arm vlaanderen.

gaat nog lachen worden met die stoere vlaemsche leeuwkes
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:03.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:04   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat een werkezelsethiek wordt hier weer tentoongespreid. Hoeveel brengt dat op werken in zo n strijkwinkel ? of mag men dat tegenwoordig al niet meer vragen ?

wie zich de vraag niet stelt wat werk opbrengt is een fnuiker van sociale rechten - een typische mentaal minderwaardige vlaemsche werkezel, een rat.

als de strijkwinkel geen volk vind dan moeten ze gewoon een deftig loon uitbetalen

ik wil trouwens eens zien dat men mij gaat verplichten als de eerste de beste gefokte slaaf te gaan werken voor een appel en een ei in een strijkwinkel

arm vlaanderen.

gaat nog lachen worden met die stoere vlaemsche leeuwkes
de gemeenschap (werkenden) die samenleggen om die werkloosheidsuitkeringen te betalen mag de werklozen gerust verplicht werk opleggen oa in strijkwinkels (waar goedkoop gestreken wordt) zodat dat de tweeverdieners die geen tijd hebben voor de strijk weer ten goede komt. Daar is zeker niks mis mee. Bovendien maken die werklozen zichzelf op deze manier weer nuttig en dat komt de maatschappij én henzelf ten goede.

men zou die strijkwinkels zelfs quota kunnen opleggen om een percentage allochtone werklozen in (verplichte werk)dienst te nemen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 september 2006 om 13:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:06   #4

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de gemeenschap (werkenden) die samenleggen om die werkloosheidsuitkeringen te betalen mag de werklozen gerust verplicht werk opleggen oa in strijkwinkels (waar goedkoop gestreken wordt) zodat dat de tweeverdieners die geen tijd hebben voor de strijk weer ten goede komt. Daar is zeker niks mis mee. Bovendien maken die werklozen zichzelf op deze manier weer nuttig en dat komt de maatschappij én henzelf ten goede.
de slavernij is afgeschaft sinds een paar honderd jaar. De middeleeuwen zijn voorbij weet je. Maar mentaal zit u er blijkbaar nog volop in.

iemand die werkt en belasting betaald om mijn dop te betalen heeft trouwens geen enkel recht om mij iets te verwijten. Hij/zij gaat namelijk vrijwillig werken ( zich laten uitbuiten ) ( door te gaan werken verklaard men zich akkoord met de voorwaarden - en één van die voorwaarden is afdragen voor mijn dop ) .

Omdat dergelijke ratten te laf zijn om zelf te weigeren om te werken ventileren ze hun frustraties dan maar af op werklozen.

kweek ballen en ga ook doppen als het je niet aanstaat voor mij te werken

en zoniet is er maar één devies en dat is

zwijgen en werken en afdokken zodat mijn dop er op tijd ligt

met vriendelijke groeten

een langdurig werkloze
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:09.
Oud 8 september 2006, 13:09   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de slavernij is afgeschaft sinds een paar honderd jaar. De middeleeuwen zijn voorbij weet je. Maar mentaal zit u er blijkbaar nog volop in.
ik heb toch niet gepleit om de sollidariteit met werklozen op te blazen, nee ? zelfs niet om het dopgeld af te schaffen (en om te zetten in bvb maaltijd en/of wooncheques ...) want dat kan ook nog hé ... hoe meer u pleit om onhoudbare privileges voor profiteurs in stand te houden, hoe verder de slinger in de andere richting door zal slaan ... het systeem, wil u het zoveel mogelijk houden zoals het nu is, moet zichzelf saneren !
Oud 8 september 2006, 13:11   #6

Standaard

Citaat:
ik heb toch niet gepleit om de sollidariteit met werklozen op te blazen, nee ? zelfs niet om het dopgeld af te schaffen (en om te zetten in bvb maaltijd en/of wooncheques ...) want dat kan ook nog hé ... hoe meer u pleit om onhoudbare privileges voor profiteurs in stand te houden, hoe verder de slinger in de andere richting door zal slaan ... het systeem, wil u het zoveel mogelijk houden zoals het nu is, moet zichzelf saneren !
u pleit voor verplichtte tewerkstelling of maw slavernij.

hoe meer werkmensen daar voor pleiten hoe meer hun eigen lonen door de echte profiteurs ( kapitalisten ) gedrukt zullen kunnen worden

bent u nu echt te dom om te begrijpen dat het niet de dopper is waarop u moet afgeven ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:11.
Oud 8 september 2006, 13:11   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

iemand die werkt en belasting betaald om mijn dop te betalen heeft trouwens geen enkel recht om mij iets te verwijten. Hij/zij gaat namelijk vrijwillig werken ( zich laten uitbuiten ) ( door te gaan werken verklaard men zich akkoord met de voorwaarden - en één van die voorwaarden is afdragen voor mijn dop ) .

Omdat dergelijke ratten te laf zijn om zelf te weigeren om te werken ventileren ze hun frustraties dan maar af op werklozen.

kweek ballen en ga ook doppen als het je niet aanstaat voor mij te werken

en zoniet is er maar één devies en dat is

zwijgen en werken en afdokken zodat mijn dop er op tijd ligt

met vriendelijke groeten

een langdurig werkloze
iemand die jouw ethiek erop nahoudt is geen werkzoekende, die heeft dan ook geen recht op werkloosheidsuitkering ... die mag zijn voedselbonnen gaan afhalen bij het OCMW.
Oud 8 september 2006, 13:11   #8
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Fout, het systeem moet evolueren...

Saneren is weglopen van de echte problemen...
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:13   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
u pleit voor verplichtte tewerkstelling of maw slavernij.

hoe meer werkmensen daar voor pleiten hoe meer hun eigen lonen door de echte profiteurs ( kapitalisten ) gedrukt zullen kunnen worden

bent u nu echt te dom om te begrijpen dat het niet de dopper is waarop u moet afgeven ?
ik geef niet af op de dopper, ik geef af op de staat die zulke systemen laat bestaan ... en er 2/3 van mijn loon voor inhoudt ... ik zal dan ook politiek alles in het werk stellen dat hier paal en perk aan gesteld wordt.
Oud 8 september 2006, 13:13   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Fout, het systeem moet evolueren...

Saneren is weglopen van de echte problemen...
saneren in de letterlijke betekenis : terug gezond maken (door misbruiken onmogelijk te maken)
Oud 8 september 2006, 13:14   #11

Standaard

Citaat:
iemand die jouw ethiek erop nahoudt is geen werkzoekende, die heeft dan ook geen recht op werkloosheidsuitkering ... die mag zijn voedselbonnen gaan afhalen bij het OCMW.
nee ik ontvang elke maand toch lekker mijn dop ( hoewel ze wel een beetje moeilijk beginnen doen )

mijn dop zie ik momenteel als een stakingsvergoeding die ik gebruik om mijn minimumlooneis af te dwingen van 1200 euro netto per maand

of vind u dan soms dat mensen die voltijds werken niet in staat mogen zijn om een beetje een deftig leven zonder financiele problemen en armoede te leiden

nu om een leven zonder financiele problemen en armoede te kunnen leiden heeft men tegenwoordig 1200 euro per maand nodig

dus hoe sociaal bent u nu in feite ?
Oud 8 september 2006, 13:15   #12

Standaard

Citaat:
ik geef niet af op de dopper, ik geef af op de staat die zulke systemen laat bestaan ... en er 2/3 van mijn loon voor inhoudt ... ik zal dan ook politiek alles in het werk stellen dat hier paal en perk aan gesteld wordt.
het enige dat u daartegen kunt doen is net zoals ik staken en dus ook gaan doppen.

ik ben er ook tegen dat de werkmens mijn dop moet betalen maar de werkmens die niet staakt verdient niet beter

hij moet beseffen dat het systeem niet zal veranderen zolang hij blijft werken aan eender welke voorwaarde

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:16.
Oud 8 september 2006, 13:19   #13

Standaard

Citaat:
en ik ben wel een werkzoekende maar ik ga niet met eender welke voorwaarde akkoord. Ik wil eender welk werk doen maar mijn minimumlooneis is nogmaals 1200 euro netto voor een voltijdse betrekking.

als alle werkezeltjes die minder verdienen mee zouden staken dan zou men wel moeten toegeven

doen ze dit niet dan verdienen ze niet beter om uitgebuit te worden

in de eerste plaats door hun winstnemers
in de tweede plaats ook nog eens door de staat die de vrucht van hun arbeid afroomt om hun eigen wanbeleid inzake tewerkstelling te sussen dmv uitkeringen die dan nog te laag zijn.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:20.
Oud 8 september 2006, 13:20   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nee ik ontvang elke maand toch lekker mijn dop ( hoewel ze wel een beetje moeilijk beginnen doen )
gelukkig maar, maar het systeem moet nog veel verbeteren.
Citaat:
mijn dop zie ik momenteel als een stakingsvergoeding die ik gebruik om mijn minimumlooneis af te dwingen van 1200 euro netto per maand
tja, elk individu heeft recht op zijn waanbeelden zeker ?!
Citaat:
of vind u dan soms dat mensen die voltijds werken niet in staat mogen zijn om een beetje een deftig leven zonder financiele problemen en armoede te leiden
kan je dit nog eens uitleggen ? hier kan ik niks van maken ...
Citaat:
dus hoe sociaal bent u nu in feite ?
sociaal genoeg om op te komen voor het systeem blijkbaar ... mensen als u halen het democratische draagvlak voor een goed sociaal systeem onderuit ...
Oud 8 september 2006, 13:23   #15

Standaard

nog eens uitleggen ?

hoe duidelijk kan ik mijn vraag stellen ?

vind u dat de werkmens zich een deftig leven mag kunnen permiteren ?
dwz dat hij zijn rekeningen kan betalen en voor zijn werk zodanig beloont wordt zodanig dan hij niet in armoede moet leven ? is een werkmens die eens twee weken een reisje wil kunnen maken na een jaar werken soms verwaand ?

of vindt u dan dat de werkmens zodanig weinig beloond mag worden dat hij ondanks zijn werk nog steeds in armoede moet blijven leven ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:24.
Oud 8 september 2006, 13:23   #16
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
saneren in de letterlijke betekenis : terug gezond maken (door misbruiken onmogelijk te maken)
De foutheid in uw redenering is, dat de huidige partijen saneren als woord gebruiken als een excuus om te besparen.

en "het bespaarde geld te pompen (lees investeren)" in de wg'ers...

Ondertussen verandert er niets voor de gewone man en vrouw.

Laatst gewijzigd door pinbag : 8 september 2006 om 13:23.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:28   #17

Standaard

een vb uit de praktijk

van iemand die ik ken en die ook werkt in zo n sociale werkplaats

inkomen 900 euro net
huur 400 euro
nutsvoorzieningen 150 euro
andere vaste kosten 50 euro

schiet nog 300 euro over

is dat een normale beloning in deze tijd voor 8h per dag werken een hele week lang .... ?

hoever kom je met 300 euro voor eten, kleding, schijtpapier, docterskosten als je eens ziek bent ?

en mag die mens eens een reisje maken, mag hij eens een pintje gaan pakken of moeten we alle cafebazen ook eerst gaan laten doppen en dan verplichten om in zo n strijkwinkel voor een hongerloontje te gaan werken

ps de cijfers zijn maar uit de losse pols maar ze geven een realistisch beeld

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:29.
Oud 8 september 2006, 13:30   #18

Standaard

op vlak van het afdwingen van sociale rechten is er niks dat dommer is dan een vlaming. zouden we de walen en de brusselaars niet gehad hebben dan zaten we nu nog steeds in de middeleeuwen .
Oud 8 september 2006, 13:30   #19
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als ge niet genoeg strijkers kunt vinden moet ge ze wat meer betalen. Ge kunt moeilijk de werkeloze gaan verwijten dat hij niet gaat strijken als strijken - vervoerskosten amper meer opbrengen dan een uitkering.

Minder taxatie op de lonen zou een goeie eerste stap zijn.
Oud 8 september 2006, 13:32   #20

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Als ge niet genoeg strijkers kunt vinden moet ge ze wat meer betalen. Ge kunt moeilijk de werkeloze gaan verwijten dat hij niet gaat strijken als strijken - vervoerskosten amper meer opbrengen dan een uitkering.

Minder taxatie op de lonen zou een goeie eerste stap zijn.
praise the lord, inchallah en nog zo van dat alles

dat je het juist begrepen hebt maakt mijn dag goed

bedankt

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2006 om 13:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be