![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zonet op het VRT-nieuws: er zijn meerdere afscheuringen van het Vlaams Belang, in Waregem, Deerlijk en Godweetwaarzele. De afscheurders worden ruim aan het woord gelaten: hoe autoritair en onmenselijk de partijleiding van het Vlaams Belang wel niet is.
In mijn dorp zijn er twee afscheuringen van de CD&V, in Eeklo een afscheuring van de VLD, in tientallen Vlaamse gemeenten zijn er afscheuringen van de "democratische partijen". Waarom komen die afscheuringen niet in het VRT-nieuws en die van het Belang wel?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2006 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
het Belang heeft te weinig valabele kandidaten en dat is de verdienste van de diabolisering door de media. Immers: als je één miljoen kiezers hebt, dan heb je een brede basis, en zou je normaalgezien genoeg kandidaten moeten hebben, maar stemmen is anoniem en als je opkomt, moet je je outen, en stel je je bloot aan het haatklimaat dat grotendeels door de media is gecreëerd. Daarom zijn er zo weinig valabele kandidaten, men dúrft gewoon niet opkomen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2006 om 19:02. |
||
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast aan het huidig lijstje parlementsleden te zien kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat velen eerder gekozen zijn omwille van andere motieven dan hun politieke vaardigheden. Dit zet mensen ook niet aan om lid te worden van een partij, net als studies die hebben aangetoond dat het VB de minst democratische interne partijwerking heeft van alle traditionele partijen in Vlaanderen, en daar moet men al een inspanning voor doen. Waarom zouden mensen lid worden van een organisatie als ze er niets te zeggen hebben? Let wel dit is ook het geval in andere partijen alleen minder extreem. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat heeft alles te maken met diabolisering. In vele milieu's is het gewoon taboe om te zeggen dat men VB is.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Ardennees, U en ik stellen samen vast, dat uit de groep van 1.000.000 kiezers die op het vb stemden, het vb amper kandidaten weet te recruteren, laat staan geschikte. Indien U per sé wil vingerwijzen, richt dan niet op de media. Deze verdienste (sic) kan integraal aan diezelfde 1.000.000 kiezers toegekend worden. Alvast iets om fier op te zijn, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 september 2006 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Belgie is allang geen democratie meer! Het is een particratie met een verzonnen oppositie! |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wie had dan ook beweerd dat politiek voor sissie's is? Als je al beschaamd moet zijn met je eigen keuze, en als je al niet kan omgaan met een beetje groepsdruk, ... tja... wat kom je dan zoeken in de politiek?! |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och er zullen er wel zo zijn maar van de 1 miljoen neem ik aan dat er toch een paar (tien)duizend moeten te vinden zijn met voldoende cohones aan hun lijf om openlijk uit te komen voor hun standpunten. Op iedere familiefeest zijn er mensen die openlijk stellen dat ze voor het VB stemmen en dan haalt men constant de diabolisering naar boven als argument dat ze niemand vinden. Maar goed, ik behoor niet tot de Vlaemsche high society ofte "elite" en in die kringen is dat misschien anders. Enfin de laatste eeuwen is er weinig veranderd. In 1302 had de vlaamse elite geen kloten aan hun lijf en nu hebben ze dat zo te horen blijkbaar nog altijd niet. Misschien moet een Dewinter dat eens zeggen ipv van hun r$$t te likken.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 september 2006 om 20:55. |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Normaal laat ik aan mensen die ik niet goed ken nooit mijn politieke voorkeur blijken, één keer had ik laten vallen dat ik tegen het cordon sanitaire ben. De nacht daarop kreeg ik al verschillende anonieme scheldtelefoons waarin me ook werd toegeroepen dat ik ontslag moest nemen als voorzitter van het plaatselijke jeugdhuis, een jeugdhuis waarvoor ik me al jaren onbetaald als vrijwilliger inzet. Wat moet het dan niet zijn voor mensen die opkomen voor de partij?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2006 om 21:08. |
||
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() door het linkse beleid, linkse haatcampagnes, het zogezegde niet politiek correct zijn, verbod van de werkgevers om op Vlaams Belang kieslijst te staan, de franstalige pers en politici...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Die komen NIET in het nieuws, en dat fenomeen is van alle tijden en van alle partijen. Je klets maar wat uit je nek.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Wie in de politiek stapt weet dat van hem/haar engagement wordt gevraagd en dat je bovendien compromissen moet leren sluiten. En laat dat nu net twee dingen zijn die je binnen VB zo moeilijk verkocht krijgt. Want engagement veronderstelt een minimum aan solidariteit (tegenover egoïsme) en compromissen sluiten vraagt begrip (tegenover star conservatisme).