Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 14 september 2006, 18:34   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Afscheuringen van het Vlaams Belang

zonet op het VRT-nieuws: er zijn meerdere afscheuringen van het Vlaams Belang, in Waregem, Deerlijk en Godweetwaarzele. De afscheurders worden ruim aan het woord gelaten: hoe autoritair en onmenselijk de partijleiding van het Vlaams Belang wel niet is.

In mijn dorp zijn er twee afscheuringen van de CD&V, in Eeklo een afscheuring van de VLD, in tientallen Vlaamse gemeenten zijn er afscheuringen van de "democratische partijen".

Waarom komen die afscheuringen niet in het VRT-nieuws en die van het Belang wel?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2006 om 18:35.
Den Ardennees is offline  
Oud 14 september 2006, 18:35   #2
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zonet op het VRT-nieuws: er zijn meerder afscheuringen van het Vlaams Belang, in Waregem, Deerlijk en Godweetwaarzele. De afscheurders worden ruim aan het woord gelaten: hoe autoritair en onmenselijk de partijleiding van het Vlaams Belang wel niet is.

In mijn dorp zijn er twee afscheuringen van de CD&V, in Eeklo een afscheuring van de VLD, in tientallen Vlaamse gemeenten zijn er afscheuringen van de "democratische partijen".

Waarom komen die afscheuringen niet in het VRT-nieuws en die van het Belang wel?
Die komen ook in het nieuws. Bij het VB is dit echter een recent fenomeen, de partij werd altijd beschouwd als een sterke organisatie met weinig dissidenten.
Kay_ is offline  
Oud 14 september 2006, 18:40   #3
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zonet op het VRT-nieuws: er zijn meerdere afscheuringen van het Vlaams Belang, in Waregem, Deerlijk en Godweetwaarzele. De afscheurders worden ruim aan het woord gelaten: hoe autoritair en onmenselijk de partijleiding van het Vlaams Belang wel niet is.

Jij bent een linkse leugenaar: er is geen Vlaams Belang: dat is een versinsel van de communisten van de VRT!
ericferemans is offline  
Oud 14 september 2006, 18:44   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Die komen ook in het nieuws. Bij het VB is dit echter een recent fenomeen, de partij werd altijd beschouwd als een sterke organisatie met weinig dissidenten.
Ja en neen. Het VB heeft gemeenteraadsverkiezingen echt nodig om al de mensen die de laatste 6 jaar afgehaakt hebben weer te vervangen. Het "probleem" voor het VB is dat ze veel meer zetels te verdelen hebben dan dat ze kaders hebben. In die zin is het een luxe-probleem weliswaar met haar minpunten. Anderzijds, hoe meer kaders ze hebben hoe meer leden die ook wel wat meer willen te zeggen hebben dan welk vlees ze op hun bord krijgen op familiefeesten.
solidarnosc is offline  
Oud 14 september 2006, 18:59   #5
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja en neen. Het VB heeft gemeenteraadsverkiezingen echt nodig om al de mensen die de laatste 6 jaar afgehaakt hebben weer te vervangen. Het "probleem" voor het VB is dat ze veel meer zetels te verdelen hebben dan dat ze kaders hebben. In die zin is het een luxe-probleem weliswaar met haar minpunten. Anderzijds, hoe meer kaders ze hebben hoe meer leden die ook wel wat meer willen te zeggen hebben dan welk vlees ze op hun bord krijgen op familiefeesten.
precies!

het Belang heeft te weinig valabele kandidaten en dat is de verdienste van de diabolisering door de media. Immers: als je één miljoen kiezers hebt, dan heb je een brede basis, en zou je normaalgezien genoeg kandidaten moeten hebben, maar stemmen is anoniem en als je opkomt, moet je je outen, en stel je je bloot aan het haatklimaat dat grotendeels door de media is gecreëerd.

Daarom zijn er zo weinig valabele kandidaten, men dúrft gewoon niet opkomen.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2006 om 19:02.
Den Ardennees is offline  
Oud 14 september 2006, 19:16   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
precies!

het Belang heeft te weinig valabele kandidaten en dat is de verdienste van de diabolisering door de media. Immers: als je één miljoen kiezers hebt, dan heb je een brede basis, en zou je normaalgezien genoeg kandidaten moeten hebben, maar stemmen is anoniem en als je opkomt, moet je je outen, en stel je je bloot aan het haatklimaat dat grotendeels door de media is gecreëerd.

Het VB slaagt er niet in om de passieve steun om te zetten in actieve. Dat heeft weinig te maken met diabolisering. Het VB heeft een zeer klein lidmaatschap in vergelijking met haar aantal kiezers hoewel men best volledig anoniem lid kan worden van het VB. Een klein lidmaatschap beperkt zowieso het actief lidmaatschap en het potentiëel dat de partij kan benutten om lijsten in te vullen.

Daarnaast aan het huidig lijstje parlementsleden te zien kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat velen eerder gekozen zijn omwille van andere motieven dan hun politieke vaardigheden. Dit zet mensen ook niet aan om lid te worden van een partij, net als studies die hebben aangetoond dat het VB de minst democratische interne partijwerking heeft van alle traditionele partijen in Vlaanderen, en daar moet men al een inspanning voor doen. Waarom zouden mensen lid worden van een organisatie als ze er niets te zeggen hebben? Let wel dit is ook het geval in andere partijen alleen minder extreem.
solidarnosc is offline  
Oud 14 september 2006, 20:26   #7
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het VB slaagt er niet in om de passieve steun om te zetten in actieve. Dat heeft weinig te maken met diabolisering.
Dat heeft alles te maken met diabolisering. In vele milieu's is het gewoon taboe om te zeggen dat men VB is.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 14 september 2006, 20:27   #8
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Dat heeft alles te maken met diabolisering. In vele milieu's is het gewoon taboe om te zeggen dat men VB is.
En hoe zou dat nu toch komen
ericferemans is offline  
Oud 14 september 2006, 20:38   #9
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
precies!

Jij bent een linkse leugenaar: er is geen Vlaams Belang: dat is een verzinsel van de communisten van de VRT!
drosophila is offline  
Oud 14 september 2006, 20:44   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
precies!

Mijn waarde Ardennees,

U en ik stellen samen vast, dat uit de groep van 1.000.000 kiezers die op het vb stemden, het vb amper kandidaten weet te recruteren, laat staan geschikte. Indien U per sé wil vingerwijzen, richt dan niet op de media. Deze verdienste (sic) kan integraal aan diezelfde 1.000.000 kiezers toegekend worden.

Alvast iets om fier op te zijn,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 september 2006 om 20:45.
4x10E6 is offline  
Oud 14 september 2006, 20:47   #11
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Jij bent een linkse leugenaar: er is geen Vlaams Belang: dat is een verzinsel van de communisten van de VRT!
Heel juist! Ze doen alsof en verdelen die stemmen onder mekaar!
Belgie is allang geen democratie meer!
Het is een particratie met een verzonnen oppositie!
ericferemans is offline  
Oud 14 september 2006, 20:50   #12
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
precies!

Wie had dan ook beweerd dat politiek voor sissie's is?

Als je al beschaamd moet zijn met je eigen keuze, en als je al niet kan omgaan met een beetje groepsdruk, ...
tja...
wat kom je dan zoeken in de politiek?!
Ciccio is offline  
Oud 14 september 2006, 20:53   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Och er zullen er wel zo zijn maar van de 1 miljoen neem ik aan dat er toch een paar (tien)duizend moeten te vinden zijn met voldoende cohones aan hun lijf om openlijk uit te komen voor hun standpunten. Op iedere familiefeest zijn er mensen die openlijk stellen dat ze voor het VB stemmen en dan haalt men constant de diabolisering naar boven als argument dat ze niemand vinden. Maar goed, ik behoor niet tot de Vlaemsche high society ofte "elite" en in die kringen is dat misschien anders. Enfin de laatste eeuwen is er weinig veranderd. In 1302 had de vlaamse elite geen kloten aan hun lijf en nu hebben ze dat zo te horen blijkbaar nog altijd niet. Misschien moet een Dewinter dat eens zeggen ipv van hun r$$t te likken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 september 2006 om 20:55.
solidarnosc is offline  
Oud 14 september 2006, 21:07   #14
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
[/b]

Wie had dan ook beweerd dat politiek voor sissie's is?

Als je al beschaamd moet zijn met je eigen keuze, en als je al niet kan omgaan met een beetje groepsdruk, ...
tja...
wat kom je dan zoeken in de politiek?!
er is een verschil tussen groepsdruk en continu zwartgemaakt en lastiggevallen worden.

Normaal laat ik aan mensen die ik niet goed ken nooit mijn politieke voorkeur blijken, één keer had ik laten vallen dat ik tegen het cordon sanitaire ben. De nacht daarop kreeg ik al verschillende anonieme scheldtelefoons waarin me ook werd toegeroepen dat ik ontslag moest nemen als voorzitter van het plaatselijke jeugdhuis, een jeugdhuis waarvoor ik me al jaren onbetaald als vrijwilliger inzet. Wat moet het dan niet zijn voor mensen die opkomen voor de partij?

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2006 om 21:08.
Den Ardennees is offline  
Oud 15 september 2006, 07:36   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En hoe zou dat nu toch komen
door het linkse beleid, linkse haatcampagnes, het zogezegde niet politiek correct zijn, verbod van de werkgevers om op Vlaams Belang kieslijst te staan, de franstalige pers en politici...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 15 september 2006, 07:41   #16
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Die komen NIET in het nieuws, en dat fenomeen is van alle tijden en van alle partijen. Je klets maar wat uit je nek.
Duym is offline  
Oud 15 september 2006, 07:48   #17
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
precies!

Er zijn genoeg valabele kandidaten, maar er zouden er nog veel kunnen, ware er niet de hetze om VB kandidaten te fnuiken en schrik aan te doen, hun werk te doen verliezen. Is dat fair ? Zo ben ik ook in het zelfde geval.
Oud 15 september 2006, 07:54   #18
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is een verschil tussen groepsdruk en continu zwartgemaakt en lastiggevallen worden.

Normaal laat ik aan mensen die ik niet goed ken nooit mijn politieke voorkeur blijken, één keer had ik laten vallen dat ik tegen het cordon sanitaire ben. De nacht daarop kreeg ik al verschillende anonieme scheldtelefoons waarin me ook werd toegeroepen dat ik ontslag moest nemen als voorzitter van het plaatselijke jeugdhuis, een jeugdhuis waarvoor ik me al jaren onbetaald als vrijwilliger inzet. Wat moet het dan niet zijn voor mensen die opkomen voor de partij?
Klopt! En dat is niet enkel in jouw streek, dat is overal in Vlaanderen zo. Men schrikt de mensen gewoon af.
Oud 15 september 2006, 07:59   #19
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Er zijn genoeg valabele kandidaten, maar er zouden er nog veel kunnen, ware er niet de hetze om VB kandidaten te fnuiken en schrik aan te doen, hun werk te doen verliezen. Is dat fair ? Zo ben ik ook in het zelfde geval.
Inderdaad!
Duym is offline  
Oud 15 september 2006, 08:04   #20
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Klopt! En dat is niet enkel in jouw streek, dat is overal in Vlaanderen zo. Men schrikt de mensen gewoon af.
Wie in de politiek stapt weet dat van hem/haar engagement wordt gevraagd en dat je bovendien compromissen moet leren sluiten. En laat dat nu net twee dingen zijn die je binnen VB zo moeilijk verkocht krijgt. Want engagement veronderstelt een minimum aan solidariteit (tegenover egoïsme) en compromissen sluiten vraagt begrip (tegenover star conservatisme).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be