Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2003, 13:58   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
KLM OVERGENOMEN DOOR AIR FRANCE

SCHIPHOL - De KLM wordt overgenomen door Air France. De overname, door beide partijen gepresenteerd als een fusie, werd vanochtend bekendgemaakt. De twee maatschappijen blijven onder eigen naam actief, onder een gemeenschappelijke paraplu. De fusie kost volgens de vakbonden vijfhonderd mensen hun baan, bovenop de 4500 ontslagen die de KLM al eerder aankondigde.

Beide maatschappijen worden onder-
gebracht in één Franse holding. De naam
van de nieuwe maatschappij, die de
grootste in Europa wordt, is Air
France-KLM. De fusie van Air France en
KLM is de eerste grensoverschrijdende
fusie in de Europese luchtvaart.

KLM behoudt wel acht jaar lang zijn
landingsrechten op de luchthaven van
Schiphol en beide maatschappijen
blijven onder hun eigen naam vliegen.
Air France-voorzitter Jean-Cyril
Spinetta gaat de alliantie leiden.
Nooit gedacht dat de Nederlanders de KLM zomaar zouden laten overnemen door Air France.... Zonde.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 14:08   #2
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Liever laten overnemen met behoud van de naam "KLM" en eigen bedrijfscultuur dan te moeten ophouden als SABENA.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 14:13   #3
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Liever laten overnemen met behoud van de naam "KLM" en eigen bedrijfscultuur dan te moeten ophouden als SABENA.
Sabena is een heel ander verhaal. Sabena was ècht Belgisch, en dus moest het bedrijf ooit wel eens 'barsten'.

Trouwens, Sabena heeft toch een opvolger (SN Brussels Airlines), en dat bedrijf is -tot op heden- nog steeds "Belgisch"....
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 19:22   #4
Otto
Schepen
 
Otto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2002
Berichten: 423
Standaard

KLM heeft kennelijk niets geleerd van de geschiedenis van SABENA. Ik vertrouw die fransen voor geen halve cent. Waarom geen fusie met Britsch Air of Lufthansa?
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 08:01   #5
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
KLM heeft kennelijk niets geleerd van de geschiedenis van SABENA. Ik vertrouw die fransen voor geen halve cent. Waarom geen fusie met Britsch Air of Lufthansa?
Je mag wel niet vergeten dat KLM een verlieslatende maatschappij is in tegenstelling met air France. KLM zal dus wel niet veel keuze gehad hebben om een partner te vinden. Komt er bij dat de bestemmingen van AIR France die van KLM beter aanvullen, dan die van Lufthansa of British airways dat zouden doen.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 09:04   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Vroeger waren nationale luchtvaartmaatschappijen de trots van een land. Daarom is dat één van de eerste zaken die worden opgericht wanneer een land onafhankelijk wordt.

Vandaag is zo'n overheidsbedrijf onhoudbaar geworden. De 'verdwijning' van Sabena en Swissair, vervangen door SN Brussels en Swiss, zijn hier maar een paar voobeelden van.

Fusies tussen grotere ondernemingen zoals KLM en Air France maken deel uit van het einde van de nationale luchtvaartmaatschappijen als dusdanig.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 12:41   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.976
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

L'aeroport d'Europe iemand?

KLM heeft zich verkocht aan de meestbiedende, en in dit geval de Franse staat ,die zich nog steeds superieur voelt aan de rest van de wereld.
Ik geef de naam KLM geen decenium meer, als ik afga op de chauvinistische streken die Frankrijk al heeft uitgehaald in zulke gevallen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 12:02   #8
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
KLM heeft kennelijk niets geleerd van de geschiedenis van SABENA. Ik vertrouw die fransen voor geen halve cent. Waarom geen fusie met Britsch Air of Lufthansa?
De samenwerking tussen Air-France en Sabena was veel minder verregaand, en daarnaast: ze werd opgeblazen door de Vlamingen.
Nu is er een aandelenruil, en wordt het écht 1 bedrijf, met binnen afzienbare tijd waarschijnlijk ook maar 1 naam meer (al durven ze dat nu nog niet zeggen).
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 22:15   #9
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
KLM heeft kennelijk niets geleerd van de geschiedenis van SABENA. Ik vertrouw die fransen voor geen halve cent. Waarom geen fusie met Britsch Air of Lufthansa?
De samenwerking tussen Air-France en Sabena was veel minder verregaand, en daarnaast: ze werd opgeblazen door de Vlamingen.
Nu is er een aandelenruil, en wordt het écht 1 bedrijf, met binnen afzienbare tijd waarschijnlijk ook maar 1 naam meer (al durven ze dat nu nog niet zeggen).
De Koninklijke air France?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be