![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je het ok dat een politieker sex heeft met een 16 jarige | |||
Ja (Yes) |
![]() ![]() ![]() |
14 | 34,15% |
Nee (NO) |
![]() ![]() ![]() |
27 | 65,85% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Nu kreeg ik een vraag van een Amerikaanse chatter:
Citaat:
Als dit in België gebeurde, hoe zou u reageren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
betreft dat een strafbare handeling of niet ? als we moeten uitgaan van een gewoon seksuele handeling tussen beiden met ot ( ps. onderlinge toestemming ) ofcourse is er geen vuiltje aan de lucht onafgezien hoe oud die andere moge weze en onafgezien het nu wel of niet een politieker is Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat mag dus wel perfect legaal ( in veronderstelling ofcourse dat het een gewone sexuele relatie betreft ) er zijn een echter wel bepaalde zaken die niet legaal zijn in de leeftijdsklasse 16-18 andere zaken die sowiezo strafbaar zijn worden opgedeeld naargelang de klasse -16 en -18 om het extra zwaar te bestraffen ( naar de meerderjarige toe ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus kortweg zie ik niet in waarom het recht van een 57-jarige politieker zou beknot moeten worden terwijl Jan met de Pet op van naast de dochter van bakker diens schoonbroer dat wel toegelaten zou zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Legaal gezien mag het in België dus niet.
Ikzelf ben van mening dat er dan gekeken moet worden naar de mentaliteit en maturiteit van de jongen in kwestie. Er zijn 16 jarigen die meer gezond en volwassen verstand hebben dan de meeste volwassenen, en er zijn 16 jarigen die beter nog in de kleuterklas zouden zitten. En aangezien het een politieker is, ga ik er van uit dat er of dwang in het spel was, of misleidende gesprekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't blijkt dat we er andere wetten op nahouden, maddox
ik vind nu niet meteen de juiste wetsartikelen ( die heb ik vroeger al eens neergepoot in een topic met gelijkaardige problematiek... als ik ze alsnog ergens terug tegenkom zal ik geen seconde twijfelen ze wederom te posten ) om dat te staven maar ik beschik wel over deze bron waarvan ik toch vermoed dat ze zich wat up-to-date zullen houden en zich berusten op wetteksten Citaat:
maar dan kan je nogal moeilijk vastleggen, nietwaar ? Citaat:
![]() uiteraard maar dan behoort het per definitie tot een seksueel misdrijf sexuele misdrijven met jongeren tussen 16-18 worden extra zwaar bestraft ![]() Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2006 om 23:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @maddox ea
elders ( op zoek naar die originele atrikels ) lees ik nu net dat het alleen maar kan in de leeftijdscategorie 16-18 of dit letterlijk zo is of slechts een mooie richtlijn om niet in de problemen te komen ( andere tekst verhaalde immers over vele beperkingen en hiaten in de wetgeving ) weet ik niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pfff ... onbegonnen werk in dat bos
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Het gaat hier over Rep. Foley die de voorzitter was van het subcommitee on Missing and Exploited children, een commissie die zich o.a. bezighoudt met wetten tegen pedofielen. Een beetje hypocriet dus. Verder blijkt ook dat hij niet aan zijn proefstuk was en verscheidene jongeren heeft benaderd met 'vunzige' berichtjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als dat nu niet zou vallen onder pedofilie noch onder misbruik zie ik de hypochrisie er niet van in, integendeel maar ik vermoed dat daar in de states wel andere 'normen' geleden ![]() het doet me alvast wat denken aan die vzw Martyn daar ... maar wat heeft dat nu allemaal te maken met de initiële vraagstelling ? daar ging het over een politieker, zondermeer, geen verdere specificaties en hoe die situatie in België zou zijn Laatst gewijzigd door praha : 1 oktober 2006 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Voor de mensen die wat meer info willen
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() een 52-jarige die sex heeft met een zestienjarige is een pedofiel.
punt andere lijn. |
![]() |
![]() |