![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De nieuwe tactiek lijkt dus het onderdrukken van het geweld met groot machtsvertoon en de irakese politie/leger de rest van het werk laten doen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat je met die methode het terroristisch netwerk in Irak voor goed kan lamleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een terroristisch netwerk misschien nog wel.
Een verzetsnetwerk (met verschillende groepen (waarbij de jihadisten wel wat compromitterend werken)) gesteund door grote delen van de bevolking niet. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 januari 2007 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik dacht dat er gewoon 92 000 man extra dienden aangeworven te worden in een periode van 5 jaar, los van hoeveel daarvan ingezet zullen worden in irak. Afijn, zo had ik het toch gezien op de amerikaanse stations. In onze kranten maakt men er blijkbaar meteen 92 000 EXTRA IN irak van. iemand zekerheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
De 20.000 van Bush zijn reeds bestaande manschappen die naar Irak gestuurd worden. Niemand heeft voorgesteld 92.000 man extra naar Irak te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Vroeg of laat zullen ze worden ingezet. Ist niet in Irak, dan wel in Somalie of in een ander land "waar Al Qaida actief is" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ze zullen beschikbaar zijn om ergens ingezet te worden waar er een goede reden voor is.Irak waarschijnlijk tegen dan al niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Feit is dat wie beweert dat er nu door Gates voorgesteld wordt om 92.000 extra-troepen naar Irak te sturen dom is of liegt (of beide). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() de Amerikanen zouden enkel de grenzen moeten kontroleren, en de pipe-lines.Niemand binnen, niemand buiten, en poten van de petrol af.Wat die mensen met elkaar aanvangen kan niet eeuwig duren.Het probleem lost zich vanzelf op...Vroeger was Sadam daar, om ze te beletten elkaar af te maken.Vermits die nu hoog en droog opgehangen is, zullen ze het onder elkaar moeten uitvechten.Amerikaanse inmenging zullen ze nooit daarin aanvaarden, dus...Laat ze doen.En binnen twee jaar hoogstens is alles daar stil.Doodstil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-een nieuwe burgeroorlog/genocide te laten plaatsvinden -én een nieuwe diktator/schrikbewind zich te laten installeren. Knap he als je dat op je politieke kerfstok hebt ! Zeg het nog een keer : als de heren politici absoluut een oorlog propageren onder scare tactics in de media , een vijand die bedwongen moet worden etc ; wel dan moeten hun meerderjarige zonen én dochters in de eerste linie mee landen en vechten. Pas dan geloof ik dat er een echt gevaar is voor mij en mijn dierbaren en mijn land. anders is het onzin !
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 14 januari 2007 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Da's dus 200,000 man. Op 26 miljoen Irakezen. Da's voor elke 130 Irakezen 1 (gewapende) Amerikaan. Impressive. Die ratio ligt véél hoger dan die van eender welke koloniale mogendheid in het verleden, uitgezonderd de settler-kolonies.
En dan weten dat de bezetting van Irak nog meer dan tien jaar kan duren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik denk dat het land zal uiteenvallen, ongeveer zoals Joegoslavië.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Over België kan ik mij weinig voorstelling maken; te Europees. Ook Frankrijk, Spanje en de U.K vallen nog steeds niet uiteen.
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris