![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erwtensoep Erwtensoep is een typische maaltijdsoep. Over de erwten die worden gebruikt zijn de meningen nogal eens verdeeld. De een geeft de voorkeur aan spliterwten, de ander aan hele erwten. Vast staat dat de hele groene erwt de soep wat pittiger maakt, terwijl de spliterwten sneller binden. Met de onderstaande recepten komt iedereen aan zijn trekken! Over de groene erwten die erin thuishoren is iedereen het wel eens (hoewel er nog wel eens een aardappel aan toegevoegd wordt om het binden te bevorderen), en dat de basis uit varkensvlees moet bestaan is een uitgemaakte zaak. Ingrediënten: 300 gram groene erwten, 200 gram spliterwten, 3 liter water, 500 gram varkenskrabbetjes, 1 varkenspoot of varkensknieschijf, 250 gram kinnebakspek, zout of bouillontabletten, 3 - 4 preien, 1 knolselderij, 2 flinke bossen bladselderij, 1 of 2 rookworsten. Erwtensoep 2 (voor 4 personen) Ingrediënten: 1 hamschijf van ongeveer 500 gram of 3 schouderkarbonades 150 gram, 100 gram zuurkoolspek, 1 grove rookworst, 400 gram spliterwten, 1 selderijknol, 500 gram prei, 1 winterwortel, 1 bosje selderij, 2 aardappelen, zout, peper 1-2 bouillontabletten, roggebrood. Erwtensoep 3 (voor 4 personen) Ingrediënten: 500 gram spliterwten, 1 grote selderijknol, 1 winterpeen, 1 dikke prei, ½ bosje peterselie, ½ bosje selderij 1 flinke aardappel, 1 ui, 1 hamschijf met bot (250 gram), buikspek, 2 slagersrookworsten, 7 bouillonblokjes zout, peper. Erwtensoep 4 (voor 8 personen) Ingrediënten voor 8 personen: 500 gram ossenstaart, 2 stukken gegrild spek, 500 gram hamlappen, 2 rookworsten, 1 selderijknol, 1 kilogram prei, 1 winterpeen, 2 uien, 2 grote aardappelen, 1 kilogram spliterwten, 1 bosje selderij versgemalen zwarte peper, bouillonpoeder of bouillonblokjes. Erwtensoep 5 (voor 8 personen) Ingrediënten voor 8 personen: 600 gram groene erwten, 400 gram spliterwten, 1 kilogram platte ribben, 2varkenshielen, 500 gram buikspek, 2 kruidenbouillontabletten, 1 selderijknol, 2 bosjes selderij, 6 preien, 2 rookworsten, 6 liter water. Erwtensoep 6 (voor 6 personen) Ingrediënten voor 6 personen: 2 varkenspoten, 500 gram verse worst, 400 gram groene erwten, 4 liter water, zout, 4 preien, 1 bosje bladselderij, 1 selderijknol. Erwtensoep 7 (voor 8 personen) Ingrediënten voor 8 personen: 600 gram groene spliterwten, 3 liter water, 250 gram mager buikspek (naar smaak ook gepekeld of gerookt), 250 gram krabbetjes (of een pootje of een paar staartjes) tijm, laurierblad, lavas, kruidnagel, 400 gram knolselderij, 400 gram winterwortel, 400 gram prei, 200 gram ui, 200 gram aardappelen, 250 gram rauwe rookworst, peper, zout, selderijgroen, roggebrood Erwtensoep 8 (voor 4 personen) Ingrediënten: 600 gram groene spliterwten, 3 liter water, 250 gram mager buikspek, 250 gram krabbetjes, tijm, laurierblad, lavas, kruidnagel, 400 gram knolselderij, 400 gram winterwortel, 400 gram prei, 200 gram ui, 200 gram aardappelen, 250 gram rauwe rookworst, peper, zout, selderijgroen. De hutsepot kan Jaani misschien zelf opzoeken? In elk geval is het verboden om beide soepen aan daklozen uit te delen in Frankrijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2007 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg er wel zin in nu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook! morgen komt het ervan denk ik. en ik beloof dat ik niks zal uitdelen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval bedankt om deze gastronomische leegte in mijn leven op te vullen.
![]() Maar sinds wanneer is hutsepot soep? De hutsepot van mijn meter trekt alleszins totaal niet op soep: een mengeling van wortelen, erwtjes, spruiten, rapen, witte bonen, aardappelen en een mooi stukje varkensvlees. (en daar een klet mosterd op)
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bleh, varkensvlees, zit totaal geen smaak in. :/
Geef mij maar lamsvlees of paardebiefstuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stukje gerookte ham , zo'n heerlijk ardenner nootje gaat er bij mij wel in.
Spekblokjes ook prima. Maar voor de rest, laat maar.