![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ging dat weer officieel? Geen echte onveiligheid, enkel een gevoel van onveiligheid? ![]() Enne, voor de overijverigen : bovenstaande informatie komt niet van de site van het Blok, gesnopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Dat is toch pure flauwekul. Het is niet adh van zulke individuele gevallen dat je de criminaliteit meet, maar adh van statistieken. Als je in de veiligste landen van Europe (bv Finland) even rondkijkt wat er zo in een week gebeurt, zul je ook wel horror-verhaaltjes vinden.
![]()
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien wil ik je eraan herinneren dat Finland een heel land is, hier gaat het enkel en alleen al om de stad antwerpen. En dan heb ik het nog niet eens over de verbloeming van de criminaliteitscijfers.... Nee, hoor! 't gaat niet goed, en 't wordt niet beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
; dat zijn UW STATIESTIKEN. De helft geeft na de derde maal niets meer aan. Neem het recht in eigen hand??????????????? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() De zware criminaliteit is in vele opzichten teruggedreven. Er zijn tegenwoordig veel minder overvallen op waardetransporten of carjackings dan vroeger. Inbraken zijn ook verminderd. Het Falconplein is grotendeels opgekuist. De "kleine" straatcriminaliteit blijft een probleem, en de enige manier waarop men daartegen kan optreden is m.i. de [size=7]nultolerantie[/size].
Wat het recht in eigen handen nemen betreft: men heeft het hier vaak over de Westerse beschaving. Die bestaat er onder meer in dat men het recht juist niet in eigen handen neemt.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dan in plaats van ontwikkelingshulp te geven aan het buitenland. Dat ze eerst eens mijn kosten terugbetalen. Dan zal ik denkelijk ook ander reageren wanneer men met mijn belastingen "putjes zeikt" in het buitenland. Wanneer de overheid mij niet meer kan, of wil beschermen, dan moeten wij het recht hebben onszelf, en ons bezit te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zulde gij maar just zijn die op da moment overvallen wordt, ...
Eens zien hoe ge u gaat voelen als statistiek, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ze blijven van de waardetransporten, af, die gekken van Los Federales al eens zien meerijden, ik heb ooit gezien, wat die gasten in hun sportkabas op de achterbank steken, hebben, en ik kan u garanderen, ik zal een vuurgevechtje met die gasten proberen te vermijden, ... Banken kunde ook al nie meer overvallen, veel te goed beveiligd, ... Dus wat doen ze nu, : Nieuwste trend is Apothekers overvallen, dope in huis en hopen cash,... En ge zult zien, dat ze nachtwinkels, benzinnestations, supermarkten en restaurants gaan beginnen doen ook, plaatsen waar veel met cash betaald wordt, en waar hopen gijzelaars aanwezig zijn... En wat dat recht in eigen handen nemen betreft, : Den eersten die mij probeerd te overvallen, dien heeft direct, zonder de minsten twijfel ne stalen musketon tegen smoelwerk, en als die een mes wilt bovenhalen om zijn eigen te bewijzen zal hij dat terugvinden tussen zijn eigen ribben, na een inbraak, waar ze goed van afgekomen zijn, heb ik geen compasse meer met gangsters. Het is overigens tijd aan het worden dat er nog eens eentje omkomt tijdens de werkzaamheden, dat is ook goed voor de statistieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Wel, wel Joriske vindt het allemaal niey erg, wel bied je dan aan in Antwerpen om als boksbal te dienen, kunnen de criminelen zich op jou afreageren, jij bent denk ik al eens zwaar geraakt geweest aan je hoofd denk ik. Want elk normaal mens keurt zulke daden af. Dream on.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Ik vraag me af waar bovenstaande topicvullers hebben gelezen dat Joriske niks heeft tegen criminaliteit of dat hij geen medelijden heeft met de slachtoffers. Joriske stelt enkel - m.i. terecht - dat men de toe- of afname van de criminaliteit niet kan bepalen adhv verhalen over een uiteindelijk relatief klein aantal feiten, maar dit dient te gebeuren adhv misdaadstatistieken. (Ik moet toegeven dat die statistieken sinds de politiehervorming niet bepaald betrouwbaarder zijn geworden, maar op basis van enkele verhalen over individuele gevallen kan men al helemáál geen goed beeld krijgen van de criminaliteit.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook zo dat minder mensen dat soort feiten komen rapporteren, want het kost hen gewoon uren gelul bij de politie, zonder dat er iets wordt ondernomen bij gebrek aan middelen. En dat zijn dan de triestige feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En in wat je zegt over mensen die misdaden niet melden aan de politie kan ik je grotendeels gelijk geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totdat je zelf deel uitmaakt van dat enkel deel individueele gevallen, en je de tweede en of derde keer je niet meer de moeite neemt om het nog aan te geven, wegens veel miserie, en toch geen resultaat, ... Mijn besluit staat vast, de eerste die het nog een keertje wil komen proberen mag altijd, ... "Make my day, punk, ! " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Slachtoffer zijn van criminaliteit is nooit leuk en dan heb je er geen boodschap aan dat de misdaadcijfers dalen of dat dit eigenlijk een uitzondering is.
Een beleid bepalen doe je echter niet aan de hand van individuele accidenten want dan loop je alleen maar achter de feiten aan. Het opstellen van een beleid en vooral ook het afmeten van het succes van het beleid doe je aan de hand van algemene gegevens ttz van misdaadstatistieken. Je moet inderdaad wel steeds in je achterhoofd houden dat fouten inherent zijn aan deze statistieken. Zoals sommigen reeds hebben aangehaald gaan niet alle slachtoffers klacht indienen omdat ze denken dat het toch niets uithaalt, er zullen ook weer andere zijn die omdat ze hopen geld te kunnen ontvangen van de verzekering of omdat ze gewoon gek zijn aangifte doen van overvallen die nooit hebben plaats gehad. Trouwens wanneer iemand die aangift doet van een onbestaande overval om zijn verzekering op te lichten dan zal er in de statistieken een overval teveel en een poging tot oplichting te weinig staan. Dit maar om te bewijzen dat misdaadstatistieken uit nature altijd een beetje fout zijn, denke maar eens na over de mogelijk fouten in misdaadstatistieken over drugs. Coekie
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met rechters die zeggen, : "Nooit meer ijzeren staven in mensen hun ogen mikken hé manneke, ge ziet wat er van komt, ... " zijn we niks, ... Of minderjarigen die strafloos opvoedsters mogen vermoorden, terwijl de heller, zwaar gestraft wordt, Het is duidelijk dat dit systeem niet kan werken, ... Als je iets misdoet moet je daarvoor gestraft worden, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn sterke vermoeden gaat wéér uit dat er hier een zware bende actief is. Misschien is er wel een serieus verband tussen al die "overvallen". Het word tijd dat de politie nog beter uitgerust wordt en dat de criminaliteit bikkelhard wordt aangepakt.
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |