Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 07:36   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard De echte verliezers....

[quote]
[FONT=Verdana]
Citaat:
[FONT=Verdana]Op tien dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen zou 38,6 procent van de Antwerpenaars voor het kartel Vlaams Belang/VLOTT stemmen. Dat blijkt woensdag uit 'De Stemmenkampioen', een peiling van Het Laatste Nieuws. Het gaat om de eerste peiling sinds de verkiezingscampagne echt op gang kwam.

Het Vlaams Belang springt daarmee zo'n 4 procent vooruit in vergelijking met de vorige peiling. De sp.a van burgemeester Patrick Janssens stijgt licht naar 21,1 procent, terwijl de aanhang van CD&V/N-VA wegsmelt tot 16,6 procent. CD&V-lijsttrekker Philip Heylen lijkt zijn burgemeesterambities dus te mogen opbergen.

De score van de VLD in Antwerpen blijft met 8,5 procent dramatisch. Dat zou een halvering zijn ten opzichte van de uitslag in 2000. Ook Groen! zou de helft van haar aanhang verliezen. (belga/hln)

[/FONT]
[FONT='Arial Unicode MS'][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3](foto Belga) [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Een duidelijke burgemeestersbonus, want zijn partij haalt maar 23,2 procent van de stemmen in de peiling.Zijn partij SP.A-Spirit krijgt ook een bonus van 3,7 procentdeels te verklaren door de oud-VU-ID-kiezers die nu een nieuwe thuis zoeken. Janssens krijgt als burgemeester dus niet alleen de steun van zijn eigen achterban, maar ook van de kiezers van de andere partijen.Verrassend daarbij is dat Janssens zowel bij de VLD-, CD&V- als de Groen!-kiezers veel vaker naar voren wordt geschoven als nieuwe burgemeester dan de eigen kandidaten.[/SIZE][/FONT]
[FONT='Times New Roman']Antwerpse peiling: VLD in de problemen[/FONT][FONT='Times New Roman']
De VLD heeft het niet onder de markt in Antwerpen. Volgens een peiling van Het Laatste Nieuws en ATV zou de partij bijna halveren tot 8,7 procent (-8,3). CD&V/N-VA zou met 21,4 procent (+11,1) groter worden dan SP.A/Spirit. De lijst van burgemeester Patrick Janssens zou op 20,8 procent (+1,3) stranden. Groen! zou ook achteruit gaan tot 7,3 procent (-3,8). Vlaams Belang/VLOTT blijft volgens de internetpeiling met 34,4 procent (+1,5) de grootste partij
[/FONT]
[/quote
Citaat:
]

Ik heb hier drie peilingen aangehaald die de laatste maand verschenen zijn. Nu heeft men in Vlaanderen en in Belgie een traditie van slechte peilingen. Men geraakt regelmatig aan 5 % ernaast zitten

Maar zo'n 15 % ernaast zitten.... dat moet toch wel een wereldrecord zijn goed voor het Guinnes book of records...

Of zou het ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 9 oktober 2006 om 07:38.
Tegendradigaard is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:38   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

1 op 6 zou pas zijn keuze maken op de dag van de verkiezingen zelf, zo bleek uit zo'n peiling ook, geloof ik.
Griffin is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:38   #3
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
1 op 6 zou pas zijn keuze maken op de dag van de verkiezingen zelf, zo bleek uit zo'n peiling ook, geloof ik.
Gelooft U nu nog altijd in peilingen ???????????
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 9 oktober 2006, 08:05   #4
k9

Standaard

[quote=Tegendradigaard;2061001][color=#000000]
Citaat:
[FONT=Verdana]

Ik heb hier drie peilingen aangehaald die de laatste maand verschenen zijn. Nu heeft men in Vlaanderen en in Belgie een traditie van slechte peilingen. Men geraakt regelmatig aan 5 % ernaast zitten

Maar zo'n 15 % ernaast zitten.... dat moet toch wel een wereldrecord zijn goed voor het Guinnes book of records...

Of zou het ...
1 peilignen zijn onnauwkeurig, tot 10% sommige van die peilingen voor de verkiezingen, 2 20 tot 30% van de kiezers is onbepaald tot juist voor de verkiezingen3 mensen veranderen van gedacht tot juist voor de verkiezingen4 mensen liegen tegen peilingenDus nee dat is niet verwonderlijk, het VB heeft al 10% of meer gehaald dan de peilingen aantoonden, ik kan me toen geen threads herinners over fraude, raar.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 09:10   #5
Tegendradigaard

Standaard

[quote=k9;2061079]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
[color=#000000]
1 peilignen zijn onnauwkeurig, tot 10% sommige van die peilingen voor de verkiezingen, 2 20 tot 30% van de kiezers is onbepaald tot juist voor de verkiezingen3 mensen veranderen van gedacht tot juist voor de verkiezingen4 mensen liegen tegen peilingenDus nee dat is niet verwonderlijk, het VB heeft al 10% of meer gehaald dan de peilingen aantoonden, ik kan me toen geen threads herinners over fraude, raar.

Ik heb wel weet van 5 % onderschatting van het VB maar niet van 10 %, laat staan van 15 %.

Oud 9 oktober 2006, 09:11   #6
Tegendradigaard

Standaard

Waar baseert U zich op om te zeggen dat 20 tot 30 % van de mensen onbepaald zijn ? Op "betrouwbare" peilingen ?
Oud 9 oktober 2006, 09:27   #7
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Waar baseert U zich op om te zeggen dat 20 tot 30 % van de mensen onbepaald zijn ? Op "betrouwbare" peilingen ?
OP alle peilingen die ik de laatste 20 jaar gezien heb en die zo'n cijfers aanhalen van onbesliste kiezers?Of gaat het complot al zover terug?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:33   #8
Tegendradigaard

Standaard

Neen als de peilingen voor Antwerpen er nu zo radikaal naast zaten. In sommige peilingen werd de CDV 20 % en meer toegedicht... dan is het toch duidelijk dat enkel mensen die nog in sint niklaas geloven ook nog in peilingen gaan geloven.
Oud 9 oktober 2006, 10:35   #9
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ik geloof niet in peilingen, zeker niet ten tijde van verkiezingen. Tegenwoordig kan bij veel mensen een kleine gebeurtenis een heel ander resultaat geven in de peilingen, dan heb je ook nog het percentage onbeslisten, de foutenmarge,....
Kay_ is offline  
Oud 9 oktober 2006, 12:09   #10
Tegendradigaard

Standaard

Maar we gebruiken wel peilingen om de gebrekkigheid van andere peilingen te duiden ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be