![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: politieke overtuiging en vakbond | |||
ik stem Vb en ben geen lid van een vakbond (heb evenmin intentie) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
ik stem VB en ben lid van ACV (of heb de intentie) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ik stem VB en ga mijn lidmaatschap ACV inruilen voor andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
ik stem VB en ga mijn lidmaatschap opzeggen (geen andere vakbond) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
ik stem VB en ben lid van een andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ik stem geen vb, ben lid van vakbond (of intentie) en stem bewust op voorgedragen kandidaten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
ik stem niet VB, ben lid van vakbond (of intentie) en stem niet noodzakelijk op voorgedragen kandiaten (stemgedrag staat los van lidmaatschap) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
k stem niet vb en ben geen lid van een vakbond (noch intentie) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() tweede poging
Eigenlijk vraag ik mij af of mensen die lid zijn van een vakbond (of ruimer, bijvoorbeeld ACW) ook conform stemmen.. ah juist, ik heb 'intentie' gebruikt voor de mensen die niet aangesloten zijn bij een vakbond omdat ze nog studeren of omdat ze zelfstandig zijn.. maar, mochten ze werknemer zijn, wél bij een vakbond zouden aansluiten. Laatst gewijzigd door vulpes : 11 oktober 2006 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() pfff.. 't is wel een race tegen de klok.. wellicht is de poll nog niet zoals ik hem had gewild..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Een ingenieursdiploma en lidmaatschap bij de vakbond... een contradictio in terminis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Leer nu eens het onderscheid tussen het politieke luik van de christelijke arbeidersbeweging (ACW) en de onafhankelijke christelijke vakbond (ACV). Het ACV steunt geen politieke kandidaten, het ACW steunt politieke kandidaten die hun maatschappelijk project ondersteunen (ALLE democratische partijen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het trouwens het moeilijkst niet met W of C maar met AC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Feit blijft dat ACV het volste recht heeft om VB'ers (en dus anti-syndicalisten, lees het programma er maar op na) buiten te smijten. Je kan niet de lusten van de vakbond willen (uitkeringen, sociale bescherming) en tegelijkertijd een partij steunen die dit teniet wil doen. Dan moet je een keuze maken.
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Ik kan blijkbaar niet stemmen...maar ik ben dus VB-stemmer & vakbondslid bij ABVV (maar niet voor lang meer, 01-01-07 ben ik weg, als ik m'n eindejaarspremie gekregen heb)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Blackwidow : 11 oktober 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Je kan niet verwachten dat je met de ene hand gewillig geld en bescherming aanneemt van een organisatie en met je andere hand een mes in hun rug ploft. Het VB is anti-syndicaal dus moeten ze dan maar leren leven zonder syndicale bescherming. Je wordt niet in de zeik gezet, je gaat er zelf in staan.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() [quote]Nee, maar algemeen christelijk, wat is dat?
Dan nog liever WC - Wreed Christelijk... Citaat:
Ze moesten alle shizofrenen aan de deur zetten. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() ACV neemt iedereen op die haar waarden deelt, ook moslims hebben waarden en die lopen merkwaardig evenwijdig met die van christenen. Het Vb deelt die waarden duidelijk niet want ze zijn anti-syndicaaal en anti-solidair.
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ik ben lid van het acv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=eno2;2069806]
Citaat:
Christelijk = staat voor een geheel van waarden waarvan solidariteit met de zwaksten de belangrijkste is. Dit is geen exclusief christelijke waarde maar het ACV is nu eenmaal uit die zuil gegroeid en een succesvolle merknaam moet je niet gaan veranderen zolang de vlag de lading dekt
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je zo ne praat vertelt ken je volgens mij de intentie of bestaansredenen van een vakbond niet. Die is er in de eerste plaats om werknemers bij te staan bij het bekomen van hun rechten. Rechten waar ze zonder een vakbond ook recht op hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Agenten die op VB stemmen, moeten weg. Mensen werkend in de sociale sector, ook buiten, want VB is niet sociaal. hahaha.... Je zal wel altijd iets vinden om VB-ers uit te sluiten, dus allemaal zonder werk en dan nog liefst zonder uitkering ook... men overtreedt hier duidelijk de racisme-wet (op basis van overtuiging) En wat je daar stelt, als het puur op waarden gebasseerd is? IK heb christelijke waarden, dus ik mag bij het ACV? Ik ben sociaal, hulpvaardig, ik werk, ik lever mijn bijdrage.... MAAR oh nee, ik heb een politieke overtuiging die niet overeenkomt met linkse overtuiging.....BUITEN! ![]() Waarden mag/kan je niet vergelijken met politieke meningen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als dit zo racistisch is, waarom heeft het ACV dan nog altijd geen veroordeling aan zijn broek gekregen ondanks wekelijkse (!!!) rechtzaken die worden aangespannen door buitengesmeten leden (met steun van het VB).
![]() |