![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...AK/index.shtml
Citaat:
Ok, daar heb ik dus drie vragen over : 1. Nogmaals mijn vraag : wat is verplicht (los van het feit dat we het niet mogen inspecteren en dus ook niet erop kunnen toezien dat het degelijk uitgevoerd wordt) wat betreft de lessen Nederlands? Acht jaar Nederlands zoals wij (ik toch) Frans krijgen? 2. De faciliteiten in de grondwet, maar staat er ook in dat die scholen door de Franse Gemeenschap gecontroleerd moeten worden? Ik bedoel, aan wiens kant staat de grondwet in dit dispuut? 3. Een school afsluiten, wat betekent dat precies? Vinden jullie dat deze actie te ver gaat? Bedankt!
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams-nationalisme is een aflopend verhaal wegens totaal voorbijgestreefd.
Het succes van het tegen-Manifest bewijst dat nogmaals. Laatst gewijzigd door Hans1 : 10 november 2006 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Als een volleerd politieker prachtig geantwoord met nietszeggende oneliners, zonder op de vragen in te gaan. Proficiat, ge wordt nog ne echte!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zo'n actie echt wel kunnen. Ik vraag me trouwens af waarom die scholen er zijn. Beter ware het dat de kinderen in de faciliteitengemeenten gewoon de lessen in het Nederlands moeten volgen en indien de ouders het niet opportuun vinden, dat deze ouders hun kinderen dan over de taalgrens naar school laten gaan.
De faciliteiten waren toch uitdovend? Hoeveel generaties franstaligen zijn er nodig om hun nieuwbakken kindertjes in het Nederlands naar school te laten gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en heb je dat tegen-Manifest online? of toch een samenvatting ervan? het heeft trouwens lang geduurd dat anti-manifest.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() School afsluiten. Dezelfde mensen zouden waarschijnlijk verontwaardigd tieren over "gijzeling van werkwilligen, leerlingen en ouders" wanneer een stakingspiket zoiets zou doen. Zielige mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik weet het wel. Het is een doorn in uw oog. Helaas voor u zal het niet verbeteren, integendeel. België is terug "in" en dat hebben jullie vooral aan jullie zelf te danken. Jullie overdrijven gewoon.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 10 november 2006 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Piet Hein : 10 november 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Mensen, alsjeblieft (en zeker Hans1
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() http://www.carrefour.be/viewer009.html
De carrefour en de RTBF hebben er ook van gehoord.
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ook die scholen "afsluiten" lijkt me verregaand. Stel je voor dat het VB aan je school beslist te flyeren, omdat ene leraar anti-VB propaganda gevoerd heeft. Ook dát zou ik tever vinden...
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat ik nu ook niet echt onder de indruk ben van de reactie op hun forum : http://www.taalaktiekomitee.org/fora...opic.php?t=311
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() flyeren an sich niet, het flyeren door een extremistische partij wel. Ook het afzetten van een school, en dus het ambeteren van kinderen begot!
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij bedoelt dat boek waarvan ik Standaard boekhandel hebt vastgesteld dat met een tussentijd van 2 dagen die stapel boeken nog altijd even hoog was: onaangeroerd dus.
![]() |
#18 |
|
![]() Proficiat aan de jongens en meisjes van TAK.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |