![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt gelijk die bussen rijden toch maar in de weg, of de chaufeurs worden gemolesteerd, waarom daar nog geld in steken ! ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien kan paars een autocheque geven aan de bevolking ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of benzinebonskes ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ne matrak aan de buschaufeurs, om het krapuul van hun bus te kloppen zodat de normale mensen misschien weer wel met de bus willen rijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Monty Python is back...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() ah kiezers voor meer files en een slechter milieu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Voor u is het openbaar vervoer dan misschien een alternatief dat het overwegen niet eens waard is, het zij zo, dat is uw keuze, maar vergeet niet dat er cathegorieen binnen de maatschappij zijn die weinig andere mogelijkheden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee juist voor minder files en een beter milieu, weet gij hoeveel roet en rommel zo'n bus van de lijn uitbraakt ! ?
en die komen nooit op een economische snelheid, altijd maar stoppen en vertrekken, en dan de filles die ze daarmee veroorzaken , die ook altijd maar moeten stoppen en vertrekken... Hoe dikwijls zie je niet dat ze in een stad voor amper 1 halte op nen bus stappen, ! Die afstand kan je makkelijk te voet of met de fiets doen. Dat ze daar trouwens nog geen studies naar gedaan hebben... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het zou natuurlijk helemaal opgelost zijn moesten we allemaal met de fiets gaan rijden....
als de woonwerkverkeerstijd dan meetelt in mijn werkuren.... dan ga ik naar mijn werk rijden en eens daar aangekomen draai ik terug om naar huis te rijden... wat een leuk idee.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak de centra van steden en gemeents autoluwe Steek het auto verkeer daarbij in tunnels of op luchtbanen en je zal zien dat de auto een pak meer aan de kant blijft staan. Maar er zijn nu een pak mensen die de auto nemen om een afstand van 2km af te leggen gewoon omdat ze te lui zijn deze 2 km te fietsen of wandelen. En het ergste vanal is dat ze die afstand te voet dan nogeens 10 kere sneller hebben afgelegd dan met hun auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Nu nie voor het een of het ander Jantje, maar ik woon in een dorpje waar er slechts 1 bus per uur rijdt in de week en tot 8 u 's avonds. Ik woon 40 km van mijn werk. Tevoet gaan is voor mij geen optie en fietsen evenmin.
Rest de auto en de bus. en alhoewel het mij een uur meer kost met de bus dan met de auto neem ik de bus. Kan ik lekker 3 uur per dag lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Als men werkelijk een middel wil vinden om het openbaar vervoer vol te krijgen moet men volgende dingen doen:
Op iedere halte minimum om de 20 minuten een bus/tram laten stoppen. Als men zoals ik een uur moet wachten dan neemt men de auto. Bussen met internetverbindingen voorzien, zodat men op de bus wat kan werken of surfen. Door de frequentie te verhogen zal men meer comfort hebben en zullen meer mensen kunnen zitten. Dat dat geld kost ? Tja dan moet de regering maar laten zien dat het hen echt om de Kyoto akkoorden gaat he.... Niet het geld is belangrijk, maar het milieu... loog Guy VerHongaarstad..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dus waarover je praat. Maar er zijn dus echt mensen die zelfs om naar het wc te gaan hun auto nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
teveel aandacht en te weinig geld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik denk niet dat er de volgende 24u iemand iets nog onzinniger en stupieder kan bedenken, en bekroon hierbij Pascal Smet met de titel "idioot van de dag".
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
He, je bent hier in België hoor, Dus niet te snel roepen en eerst het einde van die 24 uur afwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Op onze universiteit hebben we een opleiding verkeerskunde en er zijn zelfs al mensen die hierin zijn afgestudeerd zijn en een doctoraat hebben gehaald bijvoorbeeld Mijnheer keppens. Deze mensen zeggen meestal hetzelfde namelijk dat openbaar vervoer alleen maar werkt in drukke steden om het verkeer te ontlasten. Het openbaar vervoer op het platteland is puur verlieslatend en het is ook een fabeltje dat het openbaar vervoer voor een beter milieu zorgt. Meer zelfs het openbaar vervoer (lijnbus) zou vervuilender zijn dan wanneer men gewoon de auto zou nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Men zou dan ook veel meer moeten investeren in OV in de agglomeraties, bij voorkeur spoorgebonden. Een efficiente spoorlijn in een dichtbevolkt gebied kan zelfs probleemloos winstgevend zijn. In de plaats daarvan geeft men geld uit aan gratis OV. Blijkbaar is het OV in Vlaanderen dus zo slecht dat je de mensen er maar in krijgt als je het voor niets weggeeft.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
![]() |
![]() |