Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 17:55   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Excuustruus Vitalski

Ik las vandaag in Expres/Dag Allemaal een artikel over wat er achter de schermen van "Stanley's route" fout gelopen moet zijn.

Persoonlijk was ik diep gechockeerd door de manier waarop Vitalski zich verantwoordde voor het conflict met Joyce van Nimmen.

Zelf heb ik het programma niet gezien, maar ik vind het erg laag bij de grond dat verschillende bronnen bevestigen dat je inderdaad een medekandidate hebt aangerand en je haar daarna nog eens gaat afschilderen als racist en een gevaar voor de maatschappij.

Naar het schijnt heeft hij zijn handtastelijkheden niet verzwegen voor medekandidaten en het productieteam. Deze grepen niet in, omdat dit de reputatie van het programma hierdoor inderdaad niet ten goede zou komen.

Racist is dus de excuustruus geworden van elke migrant en nu dus ook van elke linkiewinkie die zijn handen niet thuis kan houden. Is dat gemakszucht of het ontlopen van verantwoordelijkheid? Iemand afschilderen als racist maakt deze persoon dus vogelvrij.

Voor mij heeft deze "nachtburgemeester" van mijn stad er gelegen. Vooral het feit dat Joyce van Nimmen er moeite mee heeft om er over te praten, zet mij aan het nadenken.
Ik hoop dat ze alsnog gerechtelijke stappen onderneemt tegenover deze tactloze man en ik hoop dat ze er naast aanranding ook nog eens laster en eerroof bij doet. Iedereen weet dat je als racist niet in aanmerking komt voor de titel BV en dat je dan zeker niet naar Afrika, waar het wemelt van de zwarten trekt.
Oud 10 november 2006, 18:02   #2
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

En jij durft toegeven dat je Dag Allemaal leest en dat zonder enige kritiek gelooft? /strijk

En neen, Wendy Van Wanten zoekt in realiteit geen vent en Frankse van Thuis is in realiteit geen alcoholist. Om andere mogelijke topics te vermijden.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 10 november 2006 om 18:03.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 18:04   #3
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En jij durft toegeven dat je Dag Allemaal leest en dat zonder enige kritiek gelooft? /strijk
Waarom zet ik het in K&K? Neen, het gaat me een stuk om het principe dat er in afgeschilderd wordt, dat iemand een racist noemen, de truc is om al je wangedrag er tegenover goed te praten. Dat gaat me wel verder dan een artikeltje in een weekblad, dat al dat niet waar is.
Oud 10 november 2006, 18:07   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik las vandaag in Expres/Dag Allemaal een artikel over wat er achter de schermen van "Stanley's route" fout gelopen moet zijn.

Persoonlijk was ik diep gechockeerd door de manier waarop Vitalski zich verantwoordde voor het conflict met Joyce van Nimmen.

Zelf heb ik het programma niet gezien, maar ik vind het erg laag bij de grond dat verschillende bronnen bevestigen dat je inderdaad een medekandidate hebt aangerand en je haar daarna nog eens gaat afschilderen als racist en een gevaar voor de maatschappij.

Naar het schijnt heeft hij zijn handtastelijkheden niet verzwegen voor medekandidaten en het productieteam. Deze grepen niet in, omdat dit de reputatie van het programma hierdoor inderdaad niet ten goede zou komen.

Racist is dus de excuustruus geworden van elke migrant en nu dus ook van elke linkiewinkie die zijn handen niet thuis kan houden. Is dat gemakszucht of het ontlopen van verantwoordelijkheid? Iemand afschilderen als racist maakt deze persoon dus vogelvrij.

Voor mij heeft deze "nachtburgemeester" van mijn stad er gelegen. Vooral het feit dat Joyce van Nimmen er moeite mee heeft om er over te praten, zet mij aan het nadenken.
Ik hoop dat ze alsnog gerechtelijke stappen onderneemt tegenover deze tactloze man en ik hoop dat ze er naast aanranding ook nog eens laster en eerroof bij doet. Iedereen weet dat je als racist niet in aanmerking komt voor de titel BV en dat je dan zeker niet naar Afrika, waar het wemelt van de zwarten trekt.
jij gaat af op wat je in den dag allemaal leest?
wie weet wat vitalski echt heeft gezegd, en wat er in de DA van komt te staan. Het zou niet bepaald den eerste zijn die klaagt over DA of verbouwereerd naar zijn eigen interview zit te kijken.

Vitalski is een heel vervelende vent - of zo werd hij toch afgeschilderd in dat programma (want daar vertrouw ik ook langs geen kanten op). Als jij aan joyce geprutst heeft, en hij is idd zo vervelend als hij getoond werd op dat programma, dan kun je zowat eender welke stupiede uitleg van hem verwachten.

Maar toch graag enige ondersteuning voor deze uitspraak: "Iemand afschilderen als racist maakt deze persoon dus vogelvrij."

Ik hoop evenzeer dat joyce gerechtelijke stappen onderneemt - als hij tenminste gedaan heeft wat beweerd wordt. anders zou ze het beter niet doen.
Oud 10 november 2006, 18:08   #5
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Waarom zet ik het in K&K? Neen, het gaat me een stuk om het principe dat er in afgeschilderd wordt, dat iemand een racist noemen, de truc is om al je wangedrag er tegenover goed te praten. Dat gaat me wel verder dan een artikeltje in een weekblad, dat al dat niet waar is.
Je weet toch dat die artikels dienen om wegkwijnende wannabe bv's op te vissen? Het heeft niet de bedoeling om nieuws te vergaren noch waarheid te publiceren ....
Oud 10 november 2006, 18:09   #6
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jij gaat af op wat je in den dag allemaal leest?
wie weet wat vitalski echt heeft gezegd, en wat er in de DA van komt te staan. Het zou niet bepaald den eerste zijn die klaagt over DA of verbouwereerd naar zijn eigen interview zit te kijken.

Vitalski is een heel vervelende vent - of zo werd hij toch afgeschilderd in dat programma (want daar vertrouw ik ook langs geen kanten op). Als jij aan joyce geprutst heeft, en hij is idd zo vervelend als hij getoond werd op dat programma, dan kun je zowat eender welke stupiede uitleg van hem verwachten.

Maar toch graag enige ondersteuning voor deze uitspraak: "Iemand afschilderen als racist maakt deze persoon dus vogelvrij."

Ik hoop evenzeer dat joyce gerechtelijke stappen onderneemt - als hij tenminste gedaan heeft wat beweerd wordt. anders zou ze het beter niet doen.
Ik denk niet dat DA zomaar woorden van mensen zal verdraaien, wetende dat ze er een proces mee aan hun been kunnen krijgen.

Er is nog altijd freedom of speech en het feit dat Joyce niet meteen met alles wou uitpakken, lijkt me eerder in haar voordeel te pleiten.
Oud 10 november 2006, 18:10   #7
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

In de DAG ALLEMAAL is er meer journalistiek en waarheid te vinden dan in den HUMO.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 18:11   #8
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat die artikels dienen om wegkwijnende wannabe bv's op te vissen? Het heeft niet de bedoeling om nieuws te vergaren noch waarheid te publiceren ....
Nee, maar ze geven wel het PC beeld dat je iemand als speelgoed mag gebruiken, zolang je er het etiket racist op plakt, zonder het te verantwoorden.
Oud 10 november 2006, 18:11   #9
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat DA zomaar woorden van mensen zal verdraaien, wetende dat ze er een proces mee aan hun been kunnen krijgen.

Er is nog altijd freedom of speech en het feit dat Joyce niet meteen met alles wou uitpakken, lijkt me eerder in haar voordeel te pleiten.
Ik ken mensen die in de DA gestaan hebben en die keken toch maar een beetje raar hoor.
Knippen, plakken, en hop, je hebt iets helemaal anders.
Oud 10 november 2006, 18:12   #10
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik ken mensen die in de DA gestaan hebben en die keken toch maar een beetje raar hoor.
Knippen, plakken, en hop, je hebt iets helemaal anders.
Hoe komt het dat er dan zo weinig klachten en processen tegen dat blad lopen?
Oud 10 november 2006, 18:13   #11
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
In de DAG ALLEMAAL is er meer journalistiek en waarheid te vinden dan in den HUMO.
Man, jij bent pas grappig!
Oud 10 november 2006, 18:14   #12
Praetorian

Standaard

Citaat:
Nee, maar ze geven wel het PC beeld dat je iemand als speelgoed mag gebruiken, zolang je er het etiket racist op plakt, zonder het te verantwoorden.
Ik denk niet dat het artikel de bedoeling heeft om dergelijke conclusies te trekken. Ik denk dat je ietswat te psychotisch bent in jouw zoektocht naar de goeie ouwe tijd.
Oud 10 november 2006, 18:16   #13
Praetorian

Standaard

Citaat:
Omdat het blad bekendheid heeft aan totale randdebielen, en dat randdebielen graag hebben dat andere randdebielen hun verhaaltjes lezen. Als de carrière van Van Nimmen totaal onder het nulpunt geraakt, zal wel blijken dat ze rondloopt met een anale sonde van een buitenaardse entiteit.
Oud 10 november 2006, 18:16   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand wil dat DA gaat roddelen eh...

Ze zijn ook slim bij DA. Ze schrijven wat er gezegd is, maar korten zinnen in of plaatsen zinnen in een andere context.
Zo kunnen ze je doen suggereren dat je vreemdgaat, bijvoorbeeld.
Dat is dan vervelend als je familie het leest.
Maar daar kun je in principe weinig aan doen.
DA betekent reclame, als ze je niet meer willen opnemen, is dat een beetje pech.
Oud 10 november 2006, 18:17   #15
Praetorian

Standaard

Citaat:
DA betekent reclame, als ze je niet meer willen opnemen, is dat een beetje pech.
Et voila.
Nynorsk heeft net zoals Inge altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 10 november 2006 om 18:21.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 19:40   #16
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, het is één van de weinige Vlaamse media die politici op een eerlijke manier aan het woord laten. Ook Filip dewinter. Wat mij betreft het één van de betere weekbladen van Vlaanderen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 november 2006 om 19:41.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 19:50   #17
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Juist, het is één van de weinige Vlaamse media die politici op een eerlijke manier aan het woord laten. Ook Filip dewinter. Wat mij betreft het één van de betere weekbladen van Vlaanderen.
Lees liever Ernst Jünger of Ernst Niekisch, dan verwerk je tenminste nog enige intelligente stof.
Oud 10 november 2006, 19:50   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*PROEST*
Oud 12 november 2006, 16:22   #19
Boadicea

Standaard

Citaat:
Omdat het blad bekendheid heeft aan totale randdebielen, en dat randdebielen graag hebben dat andere randdebielen hun verhaaltjes lezen. Als de carrière van Van Nimmen totaal onder het nulpunt geraakt, zal wel blijken dat ze rondloopt met een anale sonde van een buitenaardse entiteit.
En het wordt wel meer gelezen dan HUMO, terwijl alle weekbladen tot zover ik weet enkel op sensatie uit zijn.
Oud 12 november 2006, 16:23   #20
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het artikel de bedoeling heeft om dergelijke conclusies te trekken. Ik denk dat je ietswat te psychotisch bent in jouw zoektocht naar de goeie ouwe tijd.
O ja, enkel den HUMO mag mee doen aan den brainwash.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be